3 942 lukukertaa ·
1 vastausta
4k lukukertaa
1 vastausta
Rakentaa toimisto kellariin
Aiomme rakentaa toimiston kellariin ja meillä on nyt muutamia kysymyksiä. Olemme täysin aloittelevia ja tämä on ensimmäinen talomme. Talo on 1930-luvulta, rinneratkaisu. Kuitenkin koko huoneen ulkoseinät ovat maanpinnan yläpuolella, lisäeristetty ja rapattu ulkopuolelta. Huone on aiemmin muutettu toimistoksi, mutta mielestämme kaikki pinnat kaipaavat päivitystä. Olemme myös poistaneet kiinteän vaatekaapin ja siksi myös "puolikkaan väliseinän", katso kuvat.
Nyt muutamia kysymyksiä:
1. Siinä missä olemme poistaneet aikaisemman väliseinän (puukehikko, styroksilevy, lastulevy ja tapetti), olisiko parasta rapata ja maalata silikaatilla? Vai pitäisikö asentaa jonkinlaiset levyt eristyksineen uudelleen?
2. Ulkoseinän vastaiset seinät: Näissä on puukehikko, styroksilevy ja lastulevy sekä jokin muovikalvo jäljellä — pitäisikö tämäkin tehdä uudelleen / vaihtaa jne.? Vai voiko sen jättää paikalleen?
3. Katto on tällä hetkellä laudoista raoilla, voiko näitä kitata / täyttää yhtenäisemmäksi ilmeeksi, vai onko hyvä, että ne hieman tuulettavat?
4. Lattia on asennettu aiemmin ja siinä on lämmityskaapelit (ei kytkettynä), voiko sen vain jättää ja laittaa kokolattiamatto? Mitä pitäisi ajatella? Koska laatat eivät ole täysin tasaiset, ajattelimme laittaa jonkinlaisen levyn maton alle.
Olen todella kiitollinen pedagogisista vastauksista, koska emme ole kovin perehtyneitä aiheeseen
Nyt muutamia kysymyksiä:
1. Siinä missä olemme poistaneet aikaisemman väliseinän (puukehikko, styroksilevy, lastulevy ja tapetti), olisiko parasta rapata ja maalata silikaatilla? Vai pitäisikö asentaa jonkinlaiset levyt eristyksineen uudelleen?
2. Ulkoseinän vastaiset seinät: Näissä on puukehikko, styroksilevy ja lastulevy sekä jokin muovikalvo jäljellä — pitäisikö tämäkin tehdä uudelleen / vaihtaa jne.? Vai voiko sen jättää paikalleen?
3. Katto on tällä hetkellä laudoista raoilla, voiko näitä kitata / täyttää yhtenäisemmäksi ilmeeksi, vai onko hyvä, että ne hieman tuulettavat?
4. Lattia on asennettu aiemmin ja siinä on lämmityskaapelit (ei kytkettynä), voiko sen vain jättää ja laittaa kokolattiamatto? Mitä pitäisi ajatella? Koska laatat eivät ole täysin tasaiset, ajattelimme laittaa jonkinlaisen levyn maton alle.
Olen todella kiitollinen pedagogisista vastauksista, koska emme ole kovin perehtyneitä aiheeseen
1. Kannattaa miettiä, minkä tason haluatte. Jos haluatte hienon toimiston, kipsilevy voi olla hyvä ratkaisu, mutta silloin kannattaa käyttää ilmarakoa ja teräsprofiileja (ei puuta) sekä tuulettaa lattian ja katon rajasta, jotta ilma voi kiertää, muuten voi tulla kosteuden kanssa ongelmia. Silikaattimaalilla ei kannata maalata, jos se ei ole alun perin käytössä.
2. Katso yllä oleva koskien puuta ja kosteita kellariseiniä.
3. Tiivistäminen toimii, mutta käytä oikeaa elastista ja päällemaalattavaa lajia.
4. Tämä on mahdollista, mutta kannattaa tarkistaa välillä, ettei tule suljettua kosteutta tai että tiedätte maton olevan hengittävä. Levy ei saisi olla orgaaninen.
5. Kannattaa tarkistaa ilmanvaihto, jos aiotte työskennellä täällä pidempiä aikoja, erityisesti, jos teillä on tietokonehommia. Suosittelisin ilmanvaihtoa, joka on 20 l/s.
2. Katso yllä oleva koskien puuta ja kosteita kellariseiniä.
3. Tiivistäminen toimii, mutta käytä oikeaa elastista ja päällemaalattavaa lajia.
4. Tämä on mahdollista, mutta kannattaa tarkistaa välillä, ettei tule suljettua kosteutta tai että tiedätte maton olevan hengittävä. Levy ei saisi olla orgaaninen.
5. Kannattaa tarkistaa ilmanvaihto, jos aiotte työskennellä täällä pidempiä aikoja, erityisesti, jos teillä on tietokonehommia. Suosittelisin ilmanvaihtoa, joka on 20 l/s.
Klikkaa tästä vastataksesi








