Hei,

Minulla on keskikaiutin 5.1 äänijärjestelmässä, joka täytyy kallistaa kohti "sweetspot". Tällä hetkellä se on mukautetulla Elfa hyllyllä ja haluan välttää ruuvaamasta keskikaiutinta niin pitkälle kuin mahdollista.

Kaiuttimen pitäisi luultavasti kallistaa 30 astetta, mutta sen säätäminen täytyy olla mahdollista jollain tavalla, esim. ruuvilla tai erikokoisilla palikoilla. Ennen kaikkea ratkaisun täytyy olla turvallinen, jotta se ei putoa.

Tältä se näyttää nykyään: https://imgur.com/a/58avLce

Ehdotuksia?

Olen ehkä jättänyt hyllyn pois ja pitänyt vain kannakkeet.
Vaihtanut hieman pidempiin, jotka ulottuvat juuri kaiuttimen eteen ja tehnyt pienen reunan etuosaan, vain muutaman millimetrin, jotta se ei putoa (luultavasti joutuu paikkamaalaamaan tällaisen operaation jälkeen) joko lisäämällä materiaalia tai leikkaamalla kannakkeessa saadakseen sen onnistumaan.
Sitten olisin käyttänyt takareunan säätämiseen kiinnitysreiät, joissa on prikka, mutteri ja ruuvi.
Vaihtoehtoisesti kokeilemalla palasilla ja tehnyt palan, jonka voi laittaa paikalleen, kun kulma on mieluisa.

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
Elfa-seinätelineelle on olemassa vinokannakkeita. Aloita siitä ja keksi jokin kiinnitys kaiuttimelle, esim. kuten kuvattu yllä.

Etsi kaiutintelineitä, niitä löytyy paljon ja eri muodoissa, niitä voidaan myös muokata.

Yksi radikaali idea on itse asiassa kiinnittää kiilat oikealla kulmalla hyllyyn, pari kolme kappaletta riippuen siitä, kuinka leveä kaiutin on, tai kallistaa koko hylly. Sitten kiinnität kaiuttimen kiiloihin/hyllyyn itseliimautuvalla tarranauhalla. Se ei ole ollenkaan niin hullua kuin miltä se saattaa kuulostaa, sitä käytetään jo tänään samankaltaisissa sovelluksissa.

On myös kaksipuolista rakennusteippiä, joka on erittäin vahvaa, ja sen pitäisi myös toimia, ainakin jos kaiutin ei ole liian painava.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.