Hei!

Olen kunnostamassa kokonaan vanhaa mökkiä, joka sijaitsee päärakennuksen läheisyydessä. Ajatuksena on, että siitä tulee toimiva yksinkertainen vierasmaja yöpymiseen ja sitä käytetään ehkä muutaman kerran vuodessa (enimmäkseen kesällä). Mökin 2/3 osan alla on vanha kellari, joka on nähnyt parempia päiviä. Alkuperäinen suunnitelma oli myös kunnostaa ja siistiä se hieman saadaksemme tilaa purkkiruoan/vihannesten varastointiin, mutta olemme tulleet siihen tulokseen, että se on liikaa työtä.

Joten kysymys kuuluu: miten kellari voidaan "poistaa käytöstä"? Onko se täytettävä jonkinlaisella soralla, pitäisikö sen antaa olla kuten on, voiko kaikki aukot muurata/valaa niin, että siitä tulee "laatikko"? Kuten kuvista näette, se on melko huonossa kunnossa. Siinä on jonkinlainen teräsrakennelma, seinissä on kiveä ja jonkinlaista betonia ja se on alkanut hajota.

Vinkit ovat tervetulleita!

Vanha puutalokellari remontin keskellä, lattialaudat poistettu, näkyvissä sininen ovi, tuoli ja ikkunat, seinät vanhasta laudasta. Vanha kellariseinä, jossa on halkeamia ja reikiä, betonia ja kiviä osittain romahtanut, luoden rapistuneen ja vaarallisen ilmeen. Vanha kellari, jossa rapistuneet betoniseinät ja ikkuna, lattialla roinaa ja telineitä; tila on pimeä ja osittain romahtanut. Vanha betoninen kellari, jossa on runsaasti roskia ja puutukkeja. Katossa näkyy metallitankoja ja lamppu. Seinissä näkyy halkeamia ja kulumia.
 
Suursiivoa, pese puhtaaksi seinät ja lattiat sekä tee seinien karkea korjaus. Ei koskaan tiedä, milloin kellari tulee käyttöön. On hyvä voida tarkistaa kosteutta seinistä ja tehdä uusia asennuksia myös alapuolelta.
 
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, siivoa ja puhdista. Ja suojaa säältä. Ts. korjaa se mikä on kiireellistä.
 
Kiitos vastauksesta!
Joo, ehkä se on mitä meidän täytyy tehdä sitten :)

Ongelma on, että mökissä on vain yksi aukko ylöspäin, ei suoraan ulkoa. Olin toivonut, että välttäisin uuden luukun asentamisen lattiaan, jotta en imisi kosteaa kellari-ilmaa ja huonoa hajua, mutta ehkä sen voi rakentaa jollain älykkäällä tavalla, jotta voisi välttää sen?
 
Naulaa reikä uudelleen kiinni
Kuvassa näytti olevan ikkuna....
Jos siinä on ikkuna, laita luukku ikkunaan. Tai tee ikkuna avattavaksi ulkoa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.