9 243 lukukertaa ·
26 vastausta
9k lukukertaa
26 vastausta
Valaa juomavesikaivon kansi
Juuri tuo on suurin syy valaa. Olen luvannut lapsille, että saavat tehdä käsienjäljet. Ja kun olen käyttänyt useita päiviä työntekoon ja aion kuljettaa kannen 25 mailia paikoilleen, en halua, että se uppoaa pohjaan ainakaan 100 vuoteenS Stingray468 sanoi:Se tulee kestämään hyvin. Valoimme kaivonkannen 25 vuotta sitten, halkaisijaltaan noin metri, ja muistaakseni laitoimme tyyliin 4 suoraa ja ristikkäistä harjaterästä kakun keskelle (7 cm paksu). Kestää hyvin vielä tänäänkin. Kaiversimme nimet ja vuosiluvun... voi kestää muutaman sata vuotta, kuka tietää.
Ei se ihan niin huono ole, kun raudoitus on keskellä. Silloin tapahtuu, että vetovyöhyke siirtyy keskelle ja puristusvyöhyke on 35 mm.mexitegel sanoi:
Yksi asia, jota kannattaa miettiä, on että laitat raudat, jotka ovat lyhyellä sivulla, alimmaksi, ja ne, jotka ovat pitkällä sivulla, ylimmäksi. Päättä raudat 50 mm betonin reunan päästä.
Alan yhä enemmän ymmärtää, että minun pitäisi pitäytyä ammatissani sähköasentajana. Sähköaita olisi ollut hyvä ratkaisuW witten sanoi:Tilanne ei ole aivan niin huono raudoituksen keskiosan kanssa. Se, mitä tapahtuu, on, että vetovyöhyke siirtyy keskelle ja puristusvyöhyke on 35 mm.
Yksi asia, johon sinun on kiinnitettävä huomiota, on sijoittaa lyhyen sivun pituiset raudat alapuolelle ja pitkän sivun pituiset raudat yläpuolelle. Lopeta raudat 50 mm betonin reunasta.
Joo, mutta käyttöikä riippuu siitä, että raudoitus ei ole liian pinnassa missään kohdassa.V Värmlandsmicke sanoi:
Onhan se hyvä, että on sähköasentajia, jotta meillä on valoa ja kuplia porealtaassa.
Se on juuri se, missä minä nyt olen. Liian pinnallinen vahvike. Muuten se on vahvistettu kuin piru. Kestääkö se pidempään, jos galvanoin verkon? Katson hinnan huomenna. Muuten minun on ajateltava koko konsepti uudelleen.W witten sanoi:
-"Tehdä uudelleen ei ole tekemistä..."
Lisää kerros vahviketta dia 8mm keskitetysti kanteen molempiin suuntiin, se tulee varmasti kestämään ja vältät suuremman riskin, että vahvike ruostuu 20 vuoden kuluttua.
Kuulostaa oudolta, suurimmat liikkeet voisivat järkevimmin olla lähinnä pinta ylhäällä/alhaalla.W witten sanoi:Aivan niin huonosti ei ole asian laita, kun raudoitus on keskellä. Se, mitä tapahtuu, on että vetovyöhyke siirtyy keskelle ja puristusvyöhyke on 35 mm.
Yksi asia, jota sinun on hyvä miettiä on se, että laitat rautatangot, jotka ovat lyhyen sivun suuntaisesti, alimmaksi ja ne, jotka ovat pitkän sivun suuntaisesti, ylimmäksi. Päätä raudat 50 mm:n etäisyydeltä betonin reunasta.
Kestävyyttä (vetojännityksille alapinnassa) parantaa armeraus alhaalla, mutta fyysisesti se toimii samalla tavalla armerauksen ollessa keskellä, vain puristusvyöhyke ja sisäinen vipuvarsi pienenevät ja siten myös lujuus, mutta tässä tapauksessa pienillä jänneväleillä ja momentilla se tulee olemaan enemmän kuin riittävä.
Pelkään, että kansi ei tule olemaan tasainen alustan kanssa. Oikeastaan halusin valaa sen paikan päällä, mutta kaivo sijaitsee hankalassa paikassa.Ingenjören sanoi:
Kestävyyttä (vetojännityksille alareunassa) parannetetaan raudoituksella alimpana, mutta fysikaalisesti se toimii yhtä hyvin keskellä, se vain aiheuttaa pienemmän puristusvyöhykkeen ja sisäisen vipuvarren, ja siten alhaisempi kestävyys, mutta tässä tapauksessa pienillä jänneväleillä ja momenteilla se tulee olemaan enemmän kuin tarpeeksi.
Jänneväli 700mm ei ole mitään, mutta jos kansi on kolmella kulmalla, ei tiedä ollenkaan, mihin kuormitus kohdistuu..?
Klikkaa tästä vastataksesi