P
Putt: [citat] Tämä. Loistotuote, joka täyttää lähes kaiken paitsi alhaisen hinnan ;)
8 vastausta · 4,6k lukukertaa
C
C.Lundin: Helpoin tapa, jos haluat tehdä sen samalla kertaa, on laskea asetusmittaa sekä odottaa hetki alustalevyn ja reunan valun välillä. Yleensä, kun tehdään vastaavaa, käytetään irtovalumuotteja ja ns. liukulaudoilla, L:n muotoisella muotilla, jotta minimoidaan riski, että betoni nousee esiin paikoista, joissa sen ei pitäisi olla.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
·
En apelsin
En apelsin: [citat] Kiitos
6 vastausta · 1,9k lukukertaa
En apelsin
6 vastausta · 1,9k lukukertaa
T
thced: Mietin, mitä ratkaisuja yleensä tehdään? Halkaisenko 15 mm listoja ja viimeistelenkö? Laitetaanko limittäin ja lisätäänkö kulmalista? Kuvat mahdollisista ratkaisuista otetaan kiitollisina vastaan!
0 vastausta · 628 lukukertaa
D
Derbyboy: Herätän ketjun hieman.... mitä mieltä olette PU-liimasta?
17 vastausta · 67,3k lukukertaa
R
Robert-san01: Tiivistä suuret aukot eristeessä uretaanivaahdolla. Aloita laittamalla vähän betonia eristyksen keskelle, sitten kantapalkkeihin.
5 vastausta · 8,3k lukukertaa
·
J
Jogöwa: [citat] Kiitos, reagoin hieman ”Edellyttäen tietenkin, että se on rakennettu kuten se on piirretty” - tapahtuuko usein, että se poikkeaa merkittävästi vai mitä ajattelit? Muuten kuulosti siltä kuin firma, joka oli täällä..
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
F
flaxie: [citat] Hieman myöhässä, mutta haluan silti kiittää TS:ää palautteesta. Aina mukavaa lukea, miten asiat ovat ratkenneet.
14 vastausta · 6,6k lukukertaa
·
Silver78
Silver78: Mutta kun voit päällystää 2 tunnin kuluttua, on vapaasti tasoitettavissa vielä yhdellä kerroksella.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
F
fribygg: [citat] Riippuu siitä, voitko myydä tukit sahatavaraksi tai käytätkö jotain, mikä muuten jäisi metsään tai ehkä kaarnakuoriaisen vaivaama kuusi, josta on vaikea saada järkevästi rahaa. Jos voin jalostaa "borregranin" yli 40% sahanpurkauksella 1-tuumaiseksi 7:ksi tai isommaksi, olen tyytyväinen.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
A
Aahusen: Aion rakentaa pienen "kotiverstaan". Se tulee sijaitsemaan maaseudulla, joten alue ei ole asemakaavoitettu. Jotta pystyisin käsittelemään joitakin pidempiä esineitä, tarvitsen kaiken mahdollisen korkeuden ja aion siksi asettaa liimapuupalkin harjan suuntaisesti satulakatolle. Rakennus on kooltaan 8,0 x 4,0 m. Kattokaltevuus 3:4 (noin 37 astetta). Rakennus eristetään, joten kattotuolien
0 vastausta · 632 lukukertaa
P
pingflood: Hei! Meillä on funkistyylinen talo, joka on rakennettu vuonna 1936, ja siinä on terassi rakennettu autotallin + toisen huoneen päälle, "L"-muotoinen, joka menee kulman ympäri. Tällä hetkellä siinä on huopakatto, ja edellinen omistaja oli kesällä laittanut ritilälaatat, jotta voisi laittaa vähän huonekaluja ulos. Kävin katsomassa toista taloa samalta ajalta ja siellä oli laitettu
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Kyseessä on luonnonhiekka 0-8 ja karkeampi kiviaines on krossi, makadam. Hienompi krossi nollifraktionilla antaa usein betonia, jonka lujuus on heikompi tai epävarma. Sanottua, sekoitin betonia tietysoralla 0-18 mm, eli krossia kasvihuoneen perustuksiin muutama vuosi sitten. Kolme lapiollista krossia ja yksi lapiollinen cementiä. Korkeamman betonipitoisuuden ansiosta siitä tuli erittäin
52 vastausta · 51,2k lukukertaa
·
D
Drsnuggels: Kuva
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
tippz
tippz: En tiedä oikein, miten rappaus toimii yhdessä kitin kanssa, mutta ei pitäisi olla ongelma mielestäni. Riippuu tietysti siitä, millainen rappaus on ollut aiemmin. Parempi, jos joku muu voisi ehkä vastata siihen.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
J
justusandersson: Se näyttää kahdelta palkilta, jotka on liitetty kahden lyhyen laudan avulla, yksi kummallakin puolella. Joku on sitten sahannut poikki sen liitoskohdan, joka on lähimpänä kameraa, tehdäkseen aukon. Jo tämä on heikennys. Ehdotuksesi ei ole optimaali. Paras ratkaisu on palauttaa lähempi liitoslauta ja tehdä aukotus niin, että sen ei tarvitse mennä laudan läpi. On mahdollista, että on
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
·
K
Kuhrazee: Ajattelin ripustaa 170cmx40cmx1,6cm hyllylevyn 3 kpl galvanoidusta teräksestä valmistetuilla kannattimilla. Kaksi ulointa kannatinta kiinnitetään puupalikkaan, jotka ovat 100cm etäisyydellä toisistaan, kolmas kannatin niiden väliin mollyproppulla. Kannattimessa on 3 reikää. Minkä kokoisia ruuveja minun pitäisi käyttää kiinnittämiseen puupalikkaan? Minulla on 5x60mm ruuveja Ikeasta.
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
E
Elnovis: Kiitos paljon vinkistä. Se vaikuttaa helpommalta kuin luulin :cool:
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Daniel. O
Daniel. O: [citat] On hauskaa, kun alkaa olla valmista Luulen, että aion kuitenkin ottaa tänne muurarin. Aion korjata vanhan kellarin oven ja poistaa ikkunan alapuolella olevan kaltevuuden. Täällä on niin paljon irtonaista, että en uskalla tehdä sitä itse, ainakaan ilman kunnollista ohjausta
10 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
V
Varglarsen: Lisätuulensuojaus ei pitäisi olla tarpeen, mahdollisesti jos talo sijaitsee suojaamattomalla kalliolla meren rannalla, muuten en näe siinä suurempaa merkitystä. Minulla oli rako talon ja laajennuksen välissä, rako oli noin 30 mm leveä ja 220 mm syvä. Laitoin sinne pohjalle polyuretaanimassaa, joka sai kovettua. Laitoin sitten murskekiveä 4-6 siihen päälle, ja sitten polyuretaanimassaa
7 vastausta · 6,5k lukukertaa
T
topmount: Kuinka iso huone on? Kun se on näin vahingoittunut, olisin harkinnut laittaa kipsiä kattoon saadakseni yhtenäisen pinnan koko huoneelle. Minulla oli laskettu katto, joka otettiin alas ja päädyin siihen, että oli äärimmäisen vaikeaa ensin kiinnittää mitään pölyiseen reikään, jossa on ruo'o ja rappi, ja sitten saada se täysin sileäksi paklilla. Poistin ensin kaikki korkeat kohdat
2 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
L
Lerstenstegel: Kun se on ylhäällä, olisin hyödyntänyt tilaisuuden lisätäkseni sähkökaapelin. Vähän ylimääräistä kaivamista ja eristystä, mutta se on ehdottomasti sen arvoista, jos aiot laittaa klinkkereitä, koska ne tulevat hyvin kylmiksi. Muuten ne toimivat miten hyvin tahansa, jos haluat olla todella tyytyväinen, voit kaivaa vähän maata ja laittaa 10-15 cm hiekkaa ennen kuin asetat kivet
1 vastaus · 979 lukukertaa
prototypen
prototypen: Levyssä, jonka asennat, jonka leveys on 7 cm, poraa reikä niin, että ruuvi menee vapaasti, 4 mm ruuville poraat 4-4,5 mm. Jos käytät normaalia, modernia ruuvia, ei levyyn 2 tarvitse porata. Protte
5 vastausta · 7,8k lukukertaa
·
T
turbo100: Hei, Aion muurata umpeen aukon ulkorakennuksessa ja asentaa oven. Erilaisista syistä minun täytyy käyttää 70mm leca-palikoita ja mietin, pitäisikö minun porata muutama betoniteräksinen tanko levyn lohkojen väliin vahvistamiseksi (70mm ei ole kovin leveä) vai onko se tarpeetonta. En tiedä kuinka hyvin sementti tarttuu - käytän muuraus- ja rappauslaastia. Siitä tulee vain yksi kerros,
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
D
Derbyboy: Minulla on kolme hormia savupiipussa. Kaksi ovat aktiivisia ja ne menevät takkaan ja tulisijaan. Kolmas hormi menee kylpyhuoneeseen. Nyt aion rakentaa seinän 5 mm etäisyydelle muuriin kylpyhuoneessa. Suunnitelmana on tukkia hormi, joka menee kylpyhuoneeseen. Se tuntuu epävarmalta, että on 15x15 cm aukko laatoitetun seinän takana. Siellä minulla ei ole mahdollisuutta tarkkaan tarkastukseen
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
D
Derbyboy: Ulkopultti? minun lattiakoolaukset ovat 50mm eikä kuten nykyiset koolaukset 45mm. Lisäksi en pääse käsiksi toiselta puolelta, joten poikittaistuki kiinnitetään yhdellä ruuvilla ylhäältä ja yhdellä ruuvilla alhaalta, vinosti lattiakoolaukseen.
14 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
N
Novisfixaren: Yksinkertaisen autotallin/autokatoksen katon rakentaminen. Aion tehdä yksinkertaisen laajennuksen kaltevalla katolla. Katon kaltevuus on 10 cm metrin korkeudessa. Korkeus on ongelma. On oltava kantava palkki pylväiden kanssa keskellä ja sen alla kattokorkeus on liian matala. Voisiko ajatella rakennetta, jossa kantavan palkin päällä olisi palkkikengät siten, että palkit ja kantava palkki
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
Silver78
Silver78: Kuinka paksusti ajattelit tasoittaa ja onko se vahvistettu? Jos aiot vahvistaa, ei ole ongelma, että xps ei ole tasattu. En usko, että se on ongelma myöskään ilman vahvistusta. Leikkaa vain pois kuten aiemmin ehdotettu.
5 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
anders07
anders07: Huomaa, että kipsikipsi kovettuu erittäin kovaksi eikä sitä voi hioa, joten täytä mieluummin kaksi tai kolme kertaa (kostuta kukkasuihkepullolla ennen) ja ole varovainen, ettei siitä tule liian korkea. On helpompaa tasoittaa tavallisella käsitasoitteella ja hioa se sitten.
4 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
T
tergo: pitäisi toimia vesi-pohjainen https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/sprayfarger/spraylacker/sprayfarg-001528/
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.