Tämä on ehkä melko basic puusepäntyökysymys, mutta haluan tietää, miten teen tämän parhaiten:
Minulle on asennettu portaat yrityksen toimesta ja ilmeisesti esiporatut reiät porrasaskelmissa eivät olleet ihan oikeassa paikassa, mutta he ovat silti ruuvanneet ruuvit (katso kuva). Mielestäni se pistää silmään ja haluan sen suoraksi. Noin 15 ruuvia ovat vinossa.
Olen yrittänyt ruuvata niitä suoriksi, mutta ne menevät vain vanhoihin jälkiinsä. Tarvitsen esiporausta, mutta jos teen niin, siitä tulee vain yksi iso reikä. Pitääkö minun täyttää vanhat reiät jotenkin? Kaikki peittyy metalliin, joten minun ei tarvitse välittää niiden ”kosmetiikasta”.
(Ja kyllä, yrityksen olisi pitänyt tehdä tämä, mutta en halua kutsua heitä tänne uudestaan tuntiperusteisesti)
Onko se massiivipuuta vai laminaattia? Joka tapauksessa, ota askelma alas, poraa reikä sopivaan kokoon, liimaa ja paina saman kokoiseen tappiin, anna kuivua ja sahaa tappi samalle tasolle alareunan kanssa, merkitse ja poraa uusi reikä ja kiinnitä ruuvaamalla.
Onko se massiivipuuta vai laminaattia?
Joka tapauksessa, ota askel alas, poraa reikä sopivaan kokoon, liimaa ja paina saman kokoisesti tappi, anna kuivua ja sahaa tappi tasan alareunan kanssa, merkitse ja poraa uusi reikä ja kiinnitä ruuvilla.
Kiitos!
Se on massiivipuuta (pyökki) askelmissa. Aion toimia ohjeidesi mukaan
Varmista vain, että ne, joiden kanssa käytät pluggia, ovat yhtä kovia kuin askeleesi. Muuten on riski, että jos kierrät uudelleen ja ruuvi osuu kovemman kirjan ja pehmeämmän pluggin rajalle, se menee vinoon.
Varmista vain, että käyttämäsi pluggen ovat yhtä kovia kuin askeleesi. Muuten riskinä on, että jos kiristät uudelleen ja ruuvi osuu kovan kirjan ja pehmeämmän pluggen reunaan, se voi vetää vinosti uudelleen.