Hei!

Olen remontoimassa keittiötä ja tarvitsen uuden reiän vintille liittääkseni keittiötuulettimen savupiippuun. Uusi reikä täytyy siirtää oikealle ja savupiippuun päin verrattuna nykyiseen (ensimmäinen kuva). Eli minun täytyy sahata keskimmäinen palkki, ja olen huolissani, vaikuttaako tämä kantavuuteen niin paljon, että minulle tulee ongelmia?

Voisinko kompensoida tämän lisäämällä neljännen palkin, joka yhdistää 1 ja 2 kuvan 2 mukaisesti?

Tai onko jokin muu viisas ehdotus?!

Kiitollinen asiantuntevista kommenteista ;-)

Vintin lattialla kulkeva puurakenne ja katolle johtava hormi. Eristystä ja kaksi punaista ympyrää merkitsevät tärkeät kohdat. Kuva ullakon lattiasta, jossa on numeroidut palkit ja reikä savupiipussa, ympärillä eristevillaa. Palkki 1 ja 2 yhdistetty punaisella ympyrällä.
 
Se näyttää kahdelta palkilta, jotka on liitetty kahden lyhyen laudan avulla, yksi kummallakin puolella. Joku on sitten sahannut poikki sen liitoskohdan, joka on lähimpänä kameraa, tehdäkseen aukon. Jo tämä on heikennys. Ehdotuksesi ei ole optimaali. Paras ratkaisu on palauttaa lähempi liitoslauta ja tehdä aukotus niin, että sen ei tarvitse mennä laudan läpi. On mahdollista, että on olemassa muita ratkaisuja, mutta niitä on vaikea nähdä ilman piirustusta, joka näyttää kokonaisuuden paremmin.
 
  • Tykkään
bruse99
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.