Hei! Olen parhaillaan kunnostamassa huvilaa 1800-luvun puolivälistä. Puurakennus mulled/krypgrund Tänään olen juuri piikkaamalla ylimääräisen kylpyhuoneen lattian (vain wc ja käsienpesuallas), sillä putkimies tulee ensi viikolla vaihtamaan todella huonokuntoiset valurautaputket.

Tämä on ainoa valutettu lattia koko talossa, ja tämä huone on liitoksissa savupiippuun, ja käytetty tekniikka on, että he ovat täyttäneet koko tyhjyyden maan ja aika suurien kivien kanssa, minkä jälkeen valaneet suoraan päälle. Nyt olen poiminut pois kaikki kivet, mielettömästi paljon... Maanalusta on kuiva ja se tuntuu hyvältä...

Joten kysymykseni on, pitäisikö minun palauttaa käyttämällä samaa rakennustekniikkaa (täyttää takaisin kivet ja valaa suoraan päälle) vai pitäisikö minun laittaa muovi, singeli ja tehdä moderneempi laatta sen sijaan? Vai onko typerää muuttaa jotain, joka on selvästi toiminut monien vuosien ajan? Myös ilman lämmitystä viimeiset 10 vuotta.

Terveisin,
Carl

Kun se on ylhäällä, olisin hyödyntänyt tilaisuuden lisätäkseni sähkökaapelin. Vähän ylimääräistä kaivamista ja eristystä, mutta se on ehdottomasti sen arvoista, jos aiot laittaa klinkkereitä, koska ne tulevat hyvin kylmiksi. Muuten ne toimivat miten hyvin tahansa, jos haluat olla todella tyytyväinen, voit kaivaa vähän maata ja laittaa 10-15 cm hiekkaa ennen kuin asetat kivet takaisin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.