3 486 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Täyttää reikiä sisäkatossa
Hei,
Olen purkanut kevytharkkoseiniä asunnossani ja nyt minulla on pari "kanavaa", joissa seinät aiemmin seisoivat, jotka täytyy täyttää. Ne ovat noin kaksi senttimetriä syviä ja kymmenen senttimetriä leveitä ja pari metriä pitkiä, kuten alla olevassa kuvassa näkyy. Nyt on aika täyttää nämä, jotta voin jatkaa maalaamaan kattoa.
Ajatukseni oli täyttää ne rappauksella, ja laittaa muutama naula vakauden lisäämiseksi ja sitten hioa tasaiseksi. Olenko oikeilla jäljillä? Onko jotain muuta tärkeää, mitä pitäisi huomioida?
Olen purkanut kevytharkkoseiniä asunnossani ja nyt minulla on pari "kanavaa", joissa seinät aiemmin seisoivat, jotka täytyy täyttää. Ne ovat noin kaksi senttimetriä syviä ja kymmenen senttimetriä leveitä ja pari metriä pitkiä, kuten alla olevassa kuvassa näkyy. Nyt on aika täyttää nämä, jotta voin jatkaa maalaamaan kattoa.
Ajatukseni oli täyttää ne rappauksella, ja laittaa muutama naula vakauden lisäämiseksi ja sitten hioa tasaiseksi. Olenko oikeilla jäljillä? Onko jotain muuta tärkeää, mitä pitäisi huomioida?
Rakennusperinteen vaalija
· Malmö
· 256 viestiä
Yritä saada hieman enemmän ruo'osta noin 5 cm, sitten sinun pitää pohjamaalata kaikki puu sopivalla pohjamaalilla. Kloasong-seiniä ja vastaavia lopetettiin 1940-luvulla, joten todennäköisimmin siellä on kalkkilaasti. Pohjamaalaa, sitten ruuvaa (naulat irtoavat enemmän liikkeiden vuoksi) kiinni rappausverkko ruostumattomilla ruuveilla, jotka menevät ristiin ruovon kanssa. Sitten rapaa kalkkilaastilla aluksi yksi kerros, joka peittää kaiken, mutta ei aivan pintaan asti. On tärkeää heittää laasti ylös ja alas rapatessa. Katossa ei ole tilaa heikommalle tyhjiölle, varsinkaan kun on myös verkko. Seuraavana päivänä voit levittää seuraavan kerroksen myös kalkkilaastilla, mutta käyttäen vähemmän täytteitä ja hiertää pintaan.
Kuinka iso huone on? Kun se on näin vahingoittunut, olisin harkinnut laittaa kipsiä kattoon saadakseni yhtenäisen pinnan koko huoneelle.
Minulla oli laskettu katto, joka otettiin alas ja päädyin siihen, että oli äärimmäisen vaikeaa ensin kiinnittää mitään pölyiseen reikään, jossa on ruo'o ja rappi, ja sitten saada se täysin sileäksi paklilla.
Poistin ensin kaikki korkeat kohdat ja sitten ruuvasin kipsin suoraan kattoon (näyttää vaikeammalta tapauksessasi).
Minulla oli laskettu katto, joka otettiin alas ja päädyin siihen, että oli äärimmäisen vaikeaa ensin kiinnittää mitään pölyiseen reikään, jossa on ruo'o ja rappi, ja sitten saada se täysin sileäksi paklilla.
Poistin ensin kaikki korkeat kohdat ja sitten ruuvasin kipsin suoraan kattoon (näyttää vaikeammalta tapauksessasi).
Klikkaa tästä vastataksesi
