2 419 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Kohdistaa lattia sisustaa ullakko
Hei
Aion sisustaa vanhan talon ullakon ja mietin, mikä olisi helpoin tapa suoristaa lattia tai onko se tarpeellista.
Siellä on nykyään lankkulattia, jonka laudat ovat 20-25 cm leveitä. Lattia kallistuu noin 10 cm eniten 4 m matkalta toisesta päädystä.
1. Pitäisikö minun ottaa vanha lankkulattia pois ja ruuvata sekä liimata koolingit vanhan lattian sivuille, sitten harvalaudoitus, lattialämmitys ja lattia päälle. (paljon työtä, alue on noin 100 m2)
2. Pitäisikö minun valaa koko alueella tasoitemassalla (kallista ja raskasta) ja asentaa lattialämmitys tasoitemassaan.
3. Antaa kaltevuuden olla ja elää sen kanssa, naulata harvalaudoitus suoraan vanhalle lattialle ja asentaa lattialämmitys sekä lattia.
4. Joku muu ratkaisu?
Ajattelin asentaa massiivisen mäntylattian.
Mitä mieltä te olette?
Aion sisustaa vanhan talon ullakon ja mietin, mikä olisi helpoin tapa suoristaa lattia tai onko se tarpeellista.
Siellä on nykyään lankkulattia, jonka laudat ovat 20-25 cm leveitä. Lattia kallistuu noin 10 cm eniten 4 m matkalta toisesta päädystä.
1. Pitäisikö minun ottaa vanha lankkulattia pois ja ruuvata sekä liimata koolingit vanhan lattian sivuille, sitten harvalaudoitus, lattialämmitys ja lattia päälle. (paljon työtä, alue on noin 100 m2)
2. Pitäisikö minun valaa koko alueella tasoitemassalla (kallista ja raskasta) ja asentaa lattialämmitys tasoitemassaan.
3. Antaa kaltevuuden olla ja elää sen kanssa, naulata harvalaudoitus suoraan vanhalle lattialle ja asentaa lattialämmitys sekä lattia.
4. Joku muu ratkaisu?
Ajattelin asentaa massiivisen mäntylattian.
Mitä mieltä te olette?
Jäsen
· Västra Götaland
· 185 viestiä
Jos se kallistaa niinkin paljon kuin 10 cm, olisin suoristanut lattian. Olisin valinnut vaihtoehdon 1. Ehkä ei ole koko pinta-ala, joka tarvitsee suoristaa?
Jos aiot asentaa lattialämmityksen, en usko että voit käyttää paksua massiivista mäntylattiaa. Se on liian paksu, jotta lämpö pääsisi nousemaan tehokkaasti. Mutta ehkä tiedät tämän jo.
Jos aiot asentaa lattialämmityksen, en usko että voit käyttää paksua massiivista mäntylattiaa. Se on liian paksu, jotta lämpö pääsisi nousemaan tehokkaasti. Mutta ehkä tiedät tämän jo.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Hyviä neuvoja ei voi antaa ilman parempaa tietoa siitä, miltä lattialaudoitus näyttää. Pahimmassa tapauksessa sinun täytyy nostaa lattialauta. Tarvitaan tietoa lattianpalkkien mitoista, jännevälistä (pituus) ja c/c-etäisyydestä. Talon ikä on aina hyvä tietää. Voi olla, että lattialaudoitusta tarvitsee vahvistaa. Vanhoja ullakoita ei yleensä ole rakennettu suuremmille kuormille. Ajatuksesta lattialämmityksestä suosittelen luopumaan suoraan.
Hei taas En ole edennyt vielä. En tiedä, pitäisikö minun purkaa lattia ja oikaista se (koska se on 100m2, siitä tulee paljon työtä). Oikeastaan haluaisin säilyttää vanhan ja oikaista sen ylhäältä päin, lattian palkkien cc-mitta on 110 cm ja ne ovat tukevia 90 *200. Onko kenelläkään mielipidettä ratkaisusta, jos on, niin olkaa hyvä ja kertokaa se minulle??? Minulla on platts ylös.
Suorista lattia yläpuolella, esim. Nivell system. Sitten lattialastulevy sen päälle. Voidaan myös saavuttaa sama tulos nostamalla 45mm runkotolppaa niin, että kaikki on tasolla. Varmista vain, että kiinnität kaiken. Älä unohda eristystä, muuten kuulostaa ontolta.
Klikkaa tästä vastataksesi