Meillä on vähän liian äänekäs tuuletin (joka kuuluu Nivell-lattiaan), jota ajattelin äänieristää hieman paremmin kuin nykyiset puolihuonot yritykset.

Biltemasta löytyy https://www.biltema.se/bil---mc/biltillbehor/ljudisolering/ljuddampningsplatta-2000017199

1

(ja vaihtoehtoisesti https://www.biltema.se/bil---mc/biltillbehor/ljudisolering/ljuddampningsplatta-2000018990)

Onko tämä ok käyttää myös sisätiloissa?

Miten leikkaan parhaiten sopivaksi? Tavallinen morakniv, saha tai machete? Sen ei tarvitse olla kaunis, mutta suoremmat reunat helpottavat asennusta ja saattavat myös parantaa äänieristystä.

Nämä vaimentavat eniten ilmassa kulkevaa ääntä, joten ne sopivat hyvin äänikoteloiden sisäpuolelle. Resonoiviin pintoihin laitetaan sopivasti sulamisfoliota.

Ja ne toimivat erinomaisesti sisätiloissa.

Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Nämä vaimentavat eniten ilmavälitteistä ääntä, joten ne sopivat hyvin äänikuvun sisäpuolelle. Resonoiville pinnoille asetetaan sopivasti sulatuskalvo.

Ja ne toimivat erinomaisesti sisätiloissa
Loistavaa!

Ajattelin päällystää tuulettimen äänieristyslevyllä. Juuri ilmavälitteisen äänen vaimentamiseksi. (Olen kokeillut painaa ison tyynyn ympärille ja se muuttuu huomattavasti hiljaisemmaksi.)

Sulatuskalvo sopii varmasti täydellisesti tuulettimen ja sen kiinnityslaudan väliin! Kuinka ruuvataan tuuletin pystysuoraan parhaalla mahdollisella tavalla?

Voisitko ottaa muutamia kuvia ja luonnostella, miten olet ajatellut. Minun on hieman vaikea kuvitella, miltä se näyttää.

• Tykkään
Toppentuppen
  • Laddar…
Paljon ääntä, joka tulee tuulettimista, on runkoääntä, joten ripusta tuuletin kumityynyillä ja käytä joustavaa putkea edyl ennen ja jälkeen tuulettimen, sitten eri tuulettimet meluavat eri tavalla.

Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Etkö voi ottaa muutamia kuvia ja luonnostella miten olet ajatellut sen. Minun on vähän vaikea kuvitella miltä se näyttää
Voin ottaa muutamia kuvia sunnuntaina ja laittaa ne tänne. Palaan siis asiaan.

Onko jollain vinkkejä sopivista kumityynyistä kanavapuhaltimelle?

Olen eristänyt kaiken mahdollisen eristeellä, kuten Biltema. Olen kokeillut melkein kaikkea leikata sitä, mutta olen huomannut, että sakset toimivat parhaiten.

• Tykkään
Rabbithole
  • Laddar…
Miten sinulle kävi tämän kanssa? Minulla on reilu fläkt till mitt ventilerade undergolv mutta luulen, että suurin osa äänestä tulee virtaavasta ilmasta (kohina) eikä niinkään fläktistä.

Tulos oli keskinkertainen.

Jos mahdollista, kaikki kannattaa ehkä rakentaa kipsilevyn taakse, kaksinkertaisena kerroksena. Mutta minun tuulettimeni on niin hankalasti sijoitettu, että se ei toimi minun kohdallani.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.