Olemme muuttaneet tänne vuonna 2018, ja siitä lähtien meillä on ollut paha haju sekä keittiön että olohuoneen ikkunaseinien lähettyvillä.
Eilen, kun menin nelinkontin ja haistoin sokkelin alta, huomasin uskomattoman voimakkaan kemiallisen hajun. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun tunsin tämän tyyppisen hajun, joten epäilen, että se saattaa liittyä runsaaseen sateeseen, jota olemme saaneet viime aikoina. Tiedämme, että meillä on kyllästetyt ulkoseinän alajuoksut, mutta olemme toivoneet naiivisti, etteivät ne aiheuttaisi ongelmia.
Kun tänään päätin avata seinän nähdäkseni, olisivatko ne vaurioituneet ja voisinko helposti sahata ne irti vaihtaakseni uusiin, huomasin, että ne oli valettu betoniin. Katso kuvat:
Pystypalkit, jotka nousevat alajuoksusta, eivät tunnu kosteilta, mutta kun haistelee rakosesta tai ruskeasta alueesta, tuntee voimakkaan kemiallisen hajun.
Koska en ole kovin innokas piikkaamaan betonia pois poistaakseni alajuoksua, mietin, olenko täysin hakoteillä ajatellessani, että voisi katkaista palkit näkyvän kyllästyksen ala- ja yläpuolelta. Poistaa niin paljon nykyistä palkkia kuin mahdollista alajuoksun suuntaan. Täyttää käsitellyn palkin reikä EPS-betonilla ja asettaa uusi palkki vastavaletun betonin päälle käyttäen sinkittyä metallilevyä alustana?
Jotain tällaista:
Vaikka tämä sulkee ongelman sisäänsä, en ole varma, miten sen muuten ratkaista. Olen avoin ehdotuksille. Mitä mieltä olette? Miten olisitte toimineet?
Valaminen tuntuu siltä, että se lisää riskiä uusille ongelmille. Haju ei todennäköisesti häviä, ja pohjapuu joutuu vielä huonompaan asemaan, koska sen on vaikeampi kuivua, jos se valetaan betoniin. Luultavasti pohjapuun vaihtaminen on paras vaihtoehto, vaikka se ei ehkä olekaan kaikkein hauskin projekti aloittaa...
Olemme pyytäneet yrityksen katsomaan ongelmaamme. Yritys on yksi vakiintuneista yrityksistä, jotka keskittyvät suoraan palkinvaihtoihin. Heidän ehdotuksensa on poistaa muutama kerros tiiliä, sahata auki lekaharkko, ja sitten poistaa ulkoseinän palkki.
Kun pinta on käsitelty, tarkoitus oli valaa betonikaulus uudelleen, asettaa uusi palkki levyn päälle ja peittää se.
Ajattelen, että silloin valuin "käytäviä" sisäseinän palkkeja vasten, jotka nekin on valetettu laattaan. Myös nämä on käsitelty. Tuleeko tästä tulevaisuudessa suurempia ongelmia, kun niitä mahdollisesti "upotetaan" sisään?
Vai onko tämä oikea tapa edetä?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.