F
FrippeFlyer: [citat] Vanha palkkikerros. Mielestäni hieman heikosti mitoitettu... /F
8 vastausta · 1,5k lukukertaa
gryden
gryden: [citat] Tämä foorumi on mahtava :heart:
6 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
Fredrik111
Fredrik111: Se olin varmaan vähän arka porauksessa, ja lisäksi se ensimmäinen pora oli varmaan vähän kulunut. Kun vaihdoin isompaan poraan ja painoin kunnolla, pystyin poraamaan.
11 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
Alestrom
Alestrom: [citat] Anteeksi myöhäisestä vastauksesta. Parempien vaihtoehtojen puutteessa tein muutamia omia testejä ja päättelin, että olisi riittävää kiinnittää vain kattopaneeleihin. Sanottu ja tehty, voin todeta, että tulos oli hyvä. Kiskot ovat asennettuina ja tuntuvat erittäin vakaalta.
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
M
mdalman: [citat] Minulla oli sama ongelma ja näin ratkesi. Vanhemman Audi 100:n takaluukun saranat toimivat todella hyvin ja se oli jotain, mikä teki vaikutuksen ihmisiin, jotka näkivät ratkaisun. Se nostaa takaosaa, kun luukku on muutaman sentin korkeudella. Tavallinen sarana ei olisi toiminut silloin. Asensin sen itse ja se oli vaikeaa, joten olin kahdestaan. Yksi luukun alla ja toinen yläpuolella,
2 vastausta · 9,1k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Kyllä on olemassa riski, että sinulla on sitä kaakeliliimassa tai esimerkiksi lattiamaton liimassa. Näytteenotto on ainoa tapa tietää varmasti.
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
·
J
justusandersson: Kyllä, sama askelpituus ja askelkorkeus ovat avain hyvin toimiviin portaisiin.
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
L
Lechuza: [citat] Pommita saumavaahdolla, anna kuivua ja leikkaa sitten ylimääräinen pois. Kittaa niin, että se on tasainen, liimaa paperinauha märkätilaliimalla, joka peittää reiän. Kun tämä on kuivunut, kittaa 2-3 ohutta kerrosta, sitten hio ja maalaa. paperinauhoja käytetään, jotta ne eivät halkeile, jos jätät tämän väliin, ne halkeilevat joka tapauksessa. voihan se tehdä kuten
9 vastausta · 7,5k lukukertaa
·
S
Samwest: [citat] Ei ollenkaan, sillä liimapuupalkit tulevat myös hullun kalliiksi. Se oli vain, että katon kaltevuus tuli liian matalaksi ja nyt uudella periaatteella olemme saaneet katon kaltevuuden kuntoon sekä korkeammat sisäkatot, ja voin käyttää tiilikattoa. [citat] Kyllä, tämä kuulostaa hyvältä, jos se on toteutettavissa, mutta olen vähän leikkimielisesti kokeillut jotain
40 vastausta · 10,3k lukukertaa
·
P
proffsrik: Niin ohut betoni tulee halkeamaan. Itsetasoittava tasoite pitäisi olla pintakäsitteen alla eikä jäädä "alastomaksi". Ehdotan Ardex A46, todella kallis mutta hyvä, eikä se ollut niin suuri pinta-ala.
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
Hemmasnickarn85
Hemmasnickarn85: [citat] Joo, se minun pitäisi tehdä. Pääsen sisään 1. huhtikuuta ja yritän suunnitella mahdollisimman paljon etukäteen. Kylpyhuoneesta tulee 4 kertaa suurempi (ottaa yli makuuhuoneen), joten aion siirtää viemäröinnin.
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
catherineb
catherineb: Kiitos vastauksistanne! Sitten minulla on vähän vaihtoehtoja :)
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
Jani Melender
Jani Melender: [citat] No onpa kumma, tulppa on 11.7 millimetriä. Oletan, että se on "imperial" mitta. No niin, menen ostamaan uuden ruuvin ja tulpan... kiitos avusta. =)
6 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
K
Krille77: Hei, Minulla on vanha tukimuuri, joka on rapattu vaskolitilla. Valitettavasti se on irronnut kahdesta kohtaa, jotka minun täytyisi rapata uudelleen. Käsittääkseni vaskolitia käytettiin 60-80-luvulla. Onko sitä vielä saatavana ja jos on, mistä? Terveisin
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
L
LindaBL: [citat] Kyllä, niitä minä etsin! Kiitos!
3 vastausta · 881 lukukertaa
Åsa Lund
Åsa Lund: 99% Soita Ytongille tai Siporexille ja tarkista asia heidän kanssaan. Työskentelin aiemmin yleishyödyllisissä asunnoissa ja siellä meillä oli ongelmia, kun kevytbetoni imi kosteutta tiiliseinästä sisäpuolelle (ilmarakoa ei ollut). Taulujen takapuolelle tuli hometta ja seinät olivat niin märät, että ne muuttuivat kylmiksi.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
T
Tompafix: [citat] Lösningar siihenkin löytyy :rofl:
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
T
trojlee: [citat] Itse portaat ovat puulattiaa, samaa kuin kellarissa, mihin tullaan alas, nousuportaat leikkasin valkoisista ikkunasyvennyksistä, se oli edullisinta. En ostanut sellaista mallia, jota voi käyttää mitatakseni portaat vaan leikkasin pappimallit ja käytin niitä mallina, kun leikkasin upotussahalla. Jotakin mitä olisi pitänyt tehdä oli maalata kaikki valkoiseksi ennen askelten
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
H
huggan: Se koskee koko kattoa ja sen voi kääntää 200 kg per neliömetri, sama normi, joka pätee Ruotsissa tavallisille lattiarakenteille.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
L
lordi: Leikkaa vetolista sopivaan pituuteen (+hieman sahausvaraa). Liota sitä muutaman tunnin ajan ja laita jännitykseen. Jos sitä pitää taivuttaa paljon, kiristä sitä hieman kerrallaan. Olen tehnyt näin onnistunein tuloksin. Jos pelkäät sen halkeavan, voit esiporata ohuella poranterällä ennen kuin naulaat.
7 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
Rickard.
Rickard.: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Selenium_dioxide On myös ruotsiksi, mutta siellä oli niukasti tietoa.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
D
drbygg: Olemme rakentaneet kissaluukun eteisestä varastoon aivan ulko-ovemme ulkopuolelle (sen jälkeen kissoilla on vielä yksi luukku ulos varaston ovesta). Luettuamme jonkin verran ymmärsimme, että on tärkeää, ettei kostea sisäilma pääse eristeeseen, joten olemme varmistaneet, että se on tiivis eristeeseen päin. Luimme myös aiemman viestin tästä foorumista ja seurasimme heidän
0 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Tervetuloa foorumiin! Paras tapa selvittää, mitä materiaalia seinässä on, on tehdä koeporaus. Lastulevyä varten sinun pitäisi varmaan käyttää puuruuveja, eivätkä ne ole tarkoitettu betonitulpille. https://www.byggbeskrivningar.se/allmant/skruv-och-spikguide
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
D
dahlhue: Hei! olen täysin aloittelija ja ajattelin kokeilla rakentaa muurin itse seuraavan luonnoksen mukaan, kuten naapuri suurin piirtein (sama korkeus tai yhden tason alempi) ja rakentaa näkösuojan kahdella maasementtipilarilla. Suunnitelmana on korottaa maata sisäpuolella ja nostaa maanpintaa hieman, jotta rinne ei olisi niin jyrkkä, sekä levittää nurmikkoa. Ajattelin tehdä kaksi
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
S
sinuslinus: Kyllä, voit ajaa sellaisella, jossa on keskitysruuvi.
6 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
E
Ekliptikan: Aion kipsilevyttää 150 mm leveän seinän kahden keittiökaapin väliin. Seinä, johon olen kiinnittänyt juoksun, kallistuu muutaman asteen, mikä aiheuttaa 6 mm eron, jos vertaan ylä- ja alaosaa. Se tulee näkymään hyvin paljon, koska kipsi ei tule olemaan samalla tasolla kaapin etuosien kanssa. Miten kompensoin parhaiten juoksun ja kipsin välillä, jotta saan kaiken samalle tasolle?
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
P
Pickadollen: [citat] En tiedä, ehkä voit yhdistää yhden 15 ja kaksi 4 :)
5 vastausta · 1,5k lukukertaa
putte22
putte22: (y) Tyylikästä
14 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
S
stenna: Husfix, nopeasti ja helposti
3 vastausta · 10,3k lukukertaa
·
Hus tomte
Hus tomte: Jos kipsikatto on sillä tasolla, jolla haluat kaikkien "muiden" kattojen olevan, anna sen katon ohjata kaikkia "kattoja".
25 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.