4 336 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Asentaa leuanvetotanko kattoon (betoni) - Tarvitsen neuvoja
Hei kaikki. Minä painan nyt noin 100kg (syytän koronasta), ja olen ostanut leuanvetotangon, jonka ajattelin laittaa kattoon. Siinä on 6 reikää, ja kiinnikkeen rei'ät ovat 10,4 mm halkaisijaltaan.
Mukana tuli muutamia ruuveja ja tulppia siihen, mutta mietin, ovatko he lähettäneet oikeat tarvikkeet. Ruuveilla on 7,5 mm halkaisija ja 8 cm pituus, ja tulpat ovat 10 mm halkaisijaltaan ja vain 5 cm pitkiä.
Täytyykö todella porata 6 kahdeksan *senttimetriä* syvää reikää, jotka ovat 10 millimetriä halkaisijaltaan, jotta tämä onnistuisi?
Eikö riitä, jos vain menee ja ostaa 6-8 mm halkaisijaltaan tulppia, hankkii sopivat ruuvit ja poraa reiät ehkä 5-6 cm syviksi?
Minulla on hyvä iskuporakone, joka sisältää 5 mm ja 8 mm halkaisijaltaan olevat porat. Kiitollinen kaikista vastauksista.
Mukana tuli muutamia ruuveja ja tulppia siihen, mutta mietin, ovatko he lähettäneet oikeat tarvikkeet. Ruuveilla on 7,5 mm halkaisija ja 8 cm pituus, ja tulpat ovat 10 mm halkaisijaltaan ja vain 5 cm pitkiä.
Täytyykö todella porata 6 kahdeksan *senttimetriä* syvää reikää, jotka ovat 10 millimetriä halkaisijaltaan, jotta tämä onnistuisi?
Eikö riitä, jos vain menee ja ostaa 6-8 mm halkaisijaltaan tulppia, hankkii sopivat ruuvit ja poraa reiät ehkä 5-6 cm syviksi?
Minulla on hyvä iskuporakone, joka sisältää 5 mm ja 8 mm halkaisijaltaan olevat porat. Kiitollinen kaikista vastauksista.
Nyt en tiedä miltä tanko näyttää, mutta neljä ruuvia (kaksi kummallakin puolella) on varmaan minimi. Muista, että kuormitus ei ole pelkästään alaspäin vaan myös momenttia syntyy, kun keinut kehon kanssa. En yleensä luota mukana tuleviin ruuveihin. Ikea on lopettanut niiden käytön juuri siksi, että niin paljon riippuu erityisistä olosuhteista. He eivät tiedä onko kattosi puuta, betonia vai kevytbetonia. Fishers duopower on hyvä proppu. Kuvassa näet kantavuustaulukon näille.
Kiitos, mutta miten sen tulkitsee?
Betoni. Unohdin näköjään kirjoittaa.P proffsrik sanoi:En nyt tiedä miltä tanko näyttää, mutta 4 ruuvia (kaksi kummallekin puolelle) on varmasti minimimäärä. Ajattele, että kuorma ei vain suuntaudu alas, vaan se aiheuttaa myös momentin, kun heilahdat keholla.
En yleensä luota ruuveihin, jotka tulevat mukana. Ikea on jopa lopettanut niiden käytön juuri siksi, että niin moniin asioihin vaikuttavat yksilölliset olosuhteet. He eivät tiedä, onko kattosi puuta, betonia vai kevytbetonia. Fishers duopower on hyvä tulppa. Kuvassa näet näiden kuormataulukon.
Hmm, olen nyt porannut 10mm reikiä, jotka ovat 8cm syviä betonikattoon. Mutta pluggen (oikein pehmeää muovia) ei näytä menevän kokonaan sisään, vaan juuttuu 3-4 millimetrin jälkeen..
Mitä olen tehnyt väärin tai mitä minun pitäisi tehdä? Minulla on erilaisia työkaluja.
Mitä olen tehnyt väärin tai mitä minun pitäisi tehdä? Minulla on erilaisia työkaluja.
Oletko mitannut pluggen työntömitalla varmistaaksesi, että sen halkaisija on todellakin 10mm?
Sama kysymys koskee itse reikää.
Olen kokenut, että kun huonolaatuiset betoniporat kuluvat, karbidikärjen halkaisija pienenee ja reiät jäävät hieman liian pieniksi.
Yleensä pluggen pitäisi mennä reikään, kun sitä kevyesti napautetaan vasaralla.
Olen kokenut, että kun huonolaatuiset betoniporat kuluvat, karbidikärjen halkaisija pienenee ja reiät jäävät hieman liian pieniksi.
Yleensä pluggen pitäisi mennä reikään, kun sitä kevyesti napautetaan vasaralla.
No onpa kumma, tulppa on 11.7 millimetriä. Oletan, että se on "imperial" mitta. No niin, menen ostamaan uuden ruuvin ja tulpan... kiitos avusta. =)P proffsrik sanoi:Oletko mitannut tulpan työntömitalla, jotta se todella on 10 mm halkaisijaltaan?
Olen ollut mukana tapauksissa, joissa huonompilaatuiset betoniporat kuluvat, ja halkaisija katoaa karbidikärjestä, jolloin reiät ovat hieman liian pieniä.
Yleensä tulpan pitäisi mennä reikään, kun sitä kevyesti napautetaan vasaralla.
Klikkaa tästä vastataksesi