1 505 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Laitetaanko OSB vai ei...
Jäsen
· Västra Götaland
· 150 viestiä
Hei
Olen rakentanut uuden väliseinän kahden makuuhuoneen väliin. Alkuperäinen ajatus oli laittaa kipsi toiselle puolelle ja OSB+kipsi toiselle puolelle seinää. Suunnitelmana oli, että OSB-seinälle voisi helposti kiinnittää raskaampia tavaroita ilman tulppia.
Olen alkanut miettiä uudelleen:
- Jättää kokonaan OSB pois ja vain vahvistaa kohtia, joihin aiomme ripustaa tavaroita. Etuna on säästää painoa...
TAI
- Laittaa OSB-levyt (jotka valitettavasti olen jo ostanut) paikoilleen. Etuna voisi olla, että seinästä tulee paremmin äänieristetty.
Miten te olisitte asian ratkaisseet?
Ystävällisin terveisin
/F
Olen rakentanut uuden väliseinän kahden makuuhuoneen väliin. Alkuperäinen ajatus oli laittaa kipsi toiselle puolelle ja OSB+kipsi toiselle puolelle seinää. Suunnitelmana oli, että OSB-seinälle voisi helposti kiinnittää raskaampia tavaroita ilman tulppia.
Olen alkanut miettiä uudelleen:
- Jättää kokonaan OSB pois ja vain vahvistaa kohtia, joihin aiomme ripustaa tavaroita. Etuna on säästää painoa...
TAI
- Laittaa OSB-levyt (jotka valitettavasti olen jo ostanut) paikoilleen. Etuna voisi olla, että seinästä tulee paremmin äänieristetty.
Miten te olisitte asian ratkaisseet?
Ystävällisin terveisin
/F
Rakennusveteraani
· 2 769 viestiä
Ehdottomasti aseta.
Ei ole virhe eristää seinääkin, se ei maksa monta euroa ja voi olla jokaisen euron arvoinen, jos jostakin puolelta kuuluu vähän kovempaa ääntä
Ei ole virhe eristää seinääkin, se ei maksa monta euroa ja voi olla jokaisen euron arvoinen, jos jostakin puolelta kuuluu vähän kovempaa ääntä
Mikä itsestäänselvyys! Olet jo ostanut ne, joten totta kai ne täytyy laittaa paikoilleen!
Vaikka juuri nyt tiedät, mihin kiinnittää tavaroita, tulevaisuudessa tulee muita tarpeita.
Mitä painoa oikeastaan haluat säästää?
Vaikka juuri nyt tiedät, mihin kiinnittää tavaroita, tulevaisuudessa tulee muita tarpeita.
Mitä painoa oikeastaan haluat säästää?
Jäsen
· Västra Götaland
· 150 viestiä
Talon omistaja
· Fjärås
· 138 viestiä
Onko lattia niin heikko, että se ei kestä painoa?
Jäsen
· Västra Götaland
· 150 viestiä
Jäsen
· Västra Götaland
· 150 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi