Hei

Olen rakentanut uuden väliseinän kahden makuuhuoneen väliin. Alkuperäinen ajatus oli laittaa kipsi toiselle puolelle ja OSB+kipsi toiselle puolelle seinää. Suunnitelmana oli, että OSB-seinälle voisi helposti kiinnittää raskaampia tavaroita ilman tulppia.

Olen alkanut miettiä uudelleen:
- Jättää kokonaan OSB pois ja vain vahvistaa kohtia, joihin aiomme ripustaa tavaroita. Etuna on säästää painoa...
TAI
- Laittaa OSB-levyt (jotka valitettavasti olen jo ostanut) paikoilleen. Etuna voisi olla, että seinästä tulee paremmin äänieristetty.

Miten te olisitte asian ratkaisseet?

Ystävällisin terveisin

/F

Epäröimättä hetkeäkään laittaisin osb- ja kipsilevyt molemmille puolille seinää.

• Tykkään
mr_bygg ja 4 muuta
  • Laddar…
Ehdottomasti aseta.
Ei ole virhe eristää seinääkin, se ei maksa monta euroa ja voi olla jokaisen euron arvoinen, jos jostakin puolelta kuuluu vähän kovempaa ääntä;)

• Tykkään
tobbbias
  • Laddar…
Mikä itsestäänselvyys! Olet jo ostanut ne, joten totta kai ne täytyy laittaa paikoilleen!

Vaikka juuri nyt tiedät, mihin kiinnittää tavaroita, tulevaisuudessa tulee muita tarpeita.

Mitä painoa oikeastaan haluat säästää?

A Amrich sanoi:
Mikä no-brainer! Olet jo ostanut ne, joten totta kai ne pitää laittaa!

Vaikka nyt tiedät, mihin kiinnität asioita, tulee tulevaisuudessa muita tarpeita.

Mitä painoa haluat oikeastaan säästää?
Ööhhh...OSB:n painoa...niin tietysti...
:P

/F

Kuinka sitten säästää painoa? Romahtaako lattia? Pienet lihakset?;)

Onko lattia niin heikko, että se ei kestä painoa?

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Miten muka säästää painoa? Romahda lattia? Pienet lihakset?;)
Arvioin, että lattiaa ei pitäisi altistaa tarpeettomalle painolle...lihakset hoitavat sen, mutta 1200 mm leveiden levyjen saaminen ylös portaita on todella hankalaa...haha...sama koskee tosin myös kipsiä...

/F

K KakelDaniel sanoi:
Onko lattia niin heikko, ettei se kestä painoa
Vanha palkkikerros. Mielestäni hieman heikosti mitoitettu...

/F

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.