Hei!
Olen rakentanut terassin, joka mm. peittää kellarinportaat osittain kansiluukun (2x0,8m) kanssa portaiden yläpuolella. Luukku on painava (noin 25 kg), koska sen on kestettävä erilaista painoa turvallisesti. Etsin nyt saranoita luukun lyhyelle sivulle (täydentääkseni myöhemmin parilla kaasusylinterillä, jotka auttavat nostamaan luukun). Ongelma on, että saranat täytyy myös nostaa luukun takaosaa (saranapuolta) hieman, jotta se vapautuisi terassin taustalla olevasta osasta. Olen nähnyt sellaisia "taivutettuja" saranoita, mutta huomattavasti kevyemmille kuormille, joten tietääkö joku ratkaisun?

G Gammaray sanoi:
Olen nähnyt sellaisia "taipuneita" saranoita, mutta...
Millaisia saranoita olet nähnyt? Onko sinulla kuvaa tai linkkiä?
Muuten ajattelin ensin tällaisia:
4325_811ea05af383328acb68d2d73077430a.jpg
Mutta ehkä ne eivät sovi sinun ympäristöösi?

G Gammaray sanoi:
Hei! Olen rakentanut terassin, joka mm. päällystää kellarin portaat, ja terassiin kuuluu luukku (2x0,8m), joka on portaikon yläpuolella. Luukku on raskas (noin 25 kg), jotta se kestää monia ihmisiä seisomaan siinä turvallisesti. Etsin nyt saranat luukun lyhyelle sivulle (jotta voin täydentää parilla kaasusylinterillä, jotka auttavat nostamaan luukun). Ongelma on, että saranoiden on myös nostettava luukun takareunaa (saranapuolta) niin, että se menee vapaasti terassin taustalla olevan osan yli. Olen nähnyt tällaisia "taivutettuja" saranoita, mutta paljon kevyemmälle kuormitukselle, joten tietääkö joku ratkaisun?
Minulla oli sama ongelma ja näin ratkesi. Vanhemman Audi 100:n takaluukun saranat toimivat todella hyvin ja se oli jotain, mikä teki vaikutuksen ihmisiin, jotka näkivät ratkaisun. Se nostaa takaosaa, kun luukku on muutaman sentin korkeudella. Tavallinen sarana ei olisi toiminut silloin. Asensin sen itse ja se oli vaikeaa, joten olin kahdestaan. Yksi luukun alla ja toinen yläpuolella, joka voi ohjata.

• Audin vanhan mallin takaluukun saranarakennelma, käytetty talon sisätilojen projektissa, valkoiseksi maalattu ja kiinnitetty puupintaan.
  • Tykkään
Björn planebrink ja 4 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.