5 572 lukukertaa ·
6 vastausta
6k lukukertaa
6 vastausta
Rakennusvanerin ja kipsilevyjen asentaminen ja putkien reikien tekeminen
Olen rakentamassa kylpyhuonetta ja putkimies on juuri käynyt täällä. Nyt minun täytyy asentaa kaikki levyt (rakennusvaneri ja kipsilevyt) ja porata niin tarkasti kuin mahdollista reiät levyihin putkien läpivientiä varten. Miten tämä tehdään parhaiten? Onko olemassa mitään fiksuja niksejä, vai onko kyseessä pelkästään huolellisuus mittanauhan kanssa? Kiitollinen kaikista vinkeistä.
Viimeksi muokattu:
Mittatikku ja tarkkuus ovat hyviä. Yksi vaihtoehto on ristilaser, jonka kohdistat putken keskelle ilman levyä, ja sitten asetat levyn paikalleen ja sahaat.gryden sanoi:
Rakennan kylpyhuonetta ja putkimies on juuri ollut täällä. Nyt minun täytyy asentaa kaikki levyt (rakennusvaneri ja kipsilevyt) ja täytyy mahdollisimman tarkasti porata reiät levyihin putkivedot varten. Miten tämä tehdään parhaiten? Onko olemassa älykkäitä niksejä, vai onko kyseessä yksinkertaisesti tarkkuus mittatikulla? Kiitollinen kaikista vinkeistä.
Ongelma on, etten voi asettaa levyä, koska putket ulkonevat niin paljon. Mutta... seinä on auki takaa, ja putket on kiinnitetty napsautuskiinnikkeillä, joten ehkä voin löysätä napsautuskiinnikkeitä, asettaa levyn paikoilleen, ja merkitä keskikohdan takapuolelta metallilevyn läpi, johon kiinnike on kiinnitetty. Sen pitäisi olla suhteellisen helppoa.N Nikorasu sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi