Aion asentaa plafonden keittiön kattoon ja ajattelin porata kolme pientä reikää. Se pysähtyy reilun senttimetrin jälkeen. Olen kokeillut sekä iskuporalla että metalliporalla. Mikä materiaali se voisi olla?

Talo on kerrostalo, joka on rakennettu vuonna 1943. Luulen, että seinätyyppiä kutsutaan ”ranskaksi seiniksi”. Onko katossa graniittia, vai?

Kuulostaa kuin betonin pintaa laittaisit.
Mikä poravasara sinulla on?
Oletko kokeillut porata useammasta kohdasta?
Saatat osua kiviin betonissa, jolloin siitä tulee kovaa.

• Tykkään
Fredrik111
  • Laddar…
maah maah sanoi:
Kuulostaa kuin rappaus betonilla.
Millainen poravasara sinulla on?
Oletko kokeillut useammassa paikassa?
Saatat olla kohtaa kiven betonissa, ja silloin se on kovaa.
Joo, samanlainen kaikissa rei'issä. Tuleeko pysähdys, jos osuu kiveen betonissa, vai pitäisikö koneeni selvitä siitä?
Sinituinen AEG-merkkinen sähköpora valkoista paperia vasten, poranterä kiinnitettynä, vieressä on pyörösaha ja pihdit.

Onko porakoneessa iskutoiminto? Kuvasta ei käy ilmi.
Mitä poranterää käytät? Metallipora ei sovi käytettäväksi.

E etompau sanoi:
Onko porakoneessa iskuominaisuus? Kuvasta ei käy ilmi.
Mitä poraa käytät? Metalliterä ei ole sopiva käytettäväksi.
Ehdottomasti, siinä on isku. Ja kuvassa minulla on metalliterä, mutta se oli vain kokeilua varten, etten päässyt käsiksi puuhun. Kun käytän iskua, minulla on cormantpora (tai mikä se onkaan).

Porakoneessa pitäisi olla iskutoiminto. Ainakin Googlen mukaan mallinumeroa etsiessäni siinä luki niin.
Epäselvää, käytätkö betoniporaa?

Fredrik111 Fredrik111 sanoi:
Ehdottomasti, sillä on isku. Ja kuvassa minulla on metalliporanterä, mutta se oli vain kokeilua varten, etten olisi tullut puuhun asti. Kun käytän iskua, minulla on cormantporanterä (tai miksi sitä kutsutaankaan).
Voihan olla niin, että osut myös raudoitustankoon. Sitten se menee hitaasti. Vaihtoehtoisesti voi siirtää reikää hieman.

Hanki oikea kone, tuo ei ole tehty poraamaan betoniin.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
G Gukken sanoi:
Saattaa myös olla, että osut raudoitustankoon. Silloin se menee hitaasti. Vaihtoehtoisesti voisit siirtää reikää hieman.
Ei 1 cm poraussyvyyden jälkeen, raudoituksen pitäisi olla syvemmällä betonissa, muuten se ei ole paljon raudoitusta...

R roli sanoi:
Ei 1 cm poraussyvyyden jälkeen, raudoituksen tulisi olla syvemmällä betonissa, muuten se ei ole paljon raudoitusta...
Toki, 10mm syvyydessä ei pitäisi olla kovin paljon raudoitusta. Mutta raudoitusta käytetään myös muihin asioihin. Kuten asennusrautana, etäisyyden luomiseen jne.

G Gukken sanoi:
Toki, 10mm ei pitäisi olla niin paljon raudoitusta. Mutta raudoitusta käytetään myös muihin asioihin. Kuten asennusrauta, luoda etäisyyttä jne.
Toki, mutta niiden pitäisi silti olla "peittävän betonikerroksen" alla käyttötarkoituksesta riippumatta, ja peittävä betonikerros ei ole 10mm. Ja kun ensimmäiset 10mm oli helppo porata, se tuskin on betonia. Betonireunasta raudoitukseen voi olla vähintään 20-30mm, todennäköisesti enemmän.

Se olin varmaan vähän arka porauksessa, ja lisäksi se ensimmäinen pora oli varmaan vähän kulunut. Kun vaihdoin isompaan poraan ja painoin kunnolla, pystyin poraamaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.