3 872 lukukertaa ·
11 vastausta
4k lukukertaa
11 vastausta
Porata kattoon
Aion asentaa plafonden keittiön kattoon ja ajattelin porata kolme pientä reikää. Se pysähtyy reilun senttimetrin jälkeen. Olen kokeillut sekä iskuporalla että metalliporalla. Mikä materiaali se voisi olla?
Talo on kerrostalo, joka on rakennettu vuonna 1943. Luulen, että seinätyyppiä kutsutaan ”ranskaksi seiniksi”. Onko katossa graniittia, vai?
Talo on kerrostalo, joka on rakennettu vuonna 1943. Luulen, että seinätyyppiä kutsutaan ”ranskaksi seiniksi”. Onko katossa graniittia, vai?
Ehdottomasti, siinä on isku. Ja kuvassa minulla on metalliterä, mutta se oli vain kokeilua varten, etten päässyt käsiksi puuhun. Kun käytän iskua, minulla on cormantpora (tai mikä se onkaan).E etompau sanoi:
Voihan olla niin, että osut myös raudoitustankoon. Sitten se menee hitaasti. Vaihtoehtoisesti voi siirtää reikää hieman.Fredrik111 sanoi:
Toki, mutta niiden pitäisi silti olla "peittävän betonikerroksen" alla käyttötarkoituksesta riippumatta, ja peittävä betonikerros ei ole 10mm. Ja kun ensimmäiset 10mm oli helppo porata, se tuskin on betonia. Betonireunasta raudoitukseen voi olla vähintään 20-30mm, todennäköisesti enemmän.G Gukken sanoi:
Se olin varmaan vähän arka porauksessa, ja lisäksi se ensimmäinen pora oli varmaan vähän kulunut. Kun vaihdoin isompaan poraan ja painoin kunnolla, pystyin poraamaan.
Klikkaa tästä vastataksesi