2 077 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Onko tämä ovi asennettu oikein?
Hei,
Olen asentanut pari ovea kellariin, missä on tarvinnut sahata ylöspäin saadakseen standardikoon. Mutta vältelläkseni laajempia muutoksia, olen päättänyt sahata vain juuri sieltä, missä ovi seisoo näin:

Jos katsoo tarkasti, voi nähdä, että yläkarmi työntyy noin 1 cm alaspäin, mikä luo selkeämmän kehystyksen ovelle.
Myöhemmin asennettu ovi sijoittui kuitenkin 1 cm korkeammalle (lattian vuoksi), ja siitä tuli tällainen:

Näkee, että yläkarmi jää täysin piiloon, melkein niin, että betoni roikkuu hieman edessä.
Miten tässä pitäisi ajatella? Voiko tätä pitää hyväksyttävänä asennuksena vai pitäisikö jotain vielä korjata? Hakkaisinko kaarta enemmän auki?
Terveisin
Olen asentanut pari ovea kellariin, missä on tarvinnut sahata ylöspäin saadakseen standardikoon. Mutta vältelläkseni laajempia muutoksia, olen päättänyt sahata vain juuri sieltä, missä ovi seisoo näin:

Jos katsoo tarkasti, voi nähdä, että yläkarmi työntyy noin 1 cm alaspäin, mikä luo selkeämmän kehystyksen ovelle.
Myöhemmin asennettu ovi sijoittui kuitenkin 1 cm korkeammalle (lattian vuoksi), ja siitä tuli tällainen:

Näkee, että yläkarmi jää täysin piiloon, melkein niin, että betoni roikkuu hieman edessä.
Miten tässä pitäisi ajatella? Voiko tätä pitää hyväksyttävänä asennuksena vai pitäisikö jotain vielä korjata? Hakkaisinko kaarta enemmän auki?
Terveisin
Voit laskea koko karmin, jos annat kynnyksen olla samalla tasolla klinkkerilattian kanssa. Olisin todennäköisesti tehnyt niin ja tehnyt oman kynnyksen, joka nousee hieman juuri ennen klinikkaa & menee hieman yli klinikan.
H
Hallerudsbo
Työkaluhullu
· Värmland
· 3 837 viestiä
Hallerudsbo
Työkaluhullu
- Värmland
- 3 837 viestiä
Olisi pitänyt tehdä kuten kirjoitettiin yllä.
Leikkaa klinkkeri pois ja laske ovea, jotta ei tule liian korkea kynnys.
Tai jos et tarvitse kynnystä, poista se kokonaan ja leikkaa karmia hieman saadaksesi sen alemmas ja täysin tasaiseksi.
Voit jatkaa klinkkerin kanssa seuraavassa huoneessa samassa korkeudessa.
Riippuu siitä, millainen huone on kyseessä.
Leikkaa klinkkeri pois ja laske ovea, jotta ei tule liian korkea kynnys.
Tai jos et tarvitse kynnystä, poista se kokonaan ja leikkaa karmia hieman saadaksesi sen alemmas ja täysin tasaiseksi.
Voit jatkaa klinkkerin kanssa seuraavassa huoneessa samassa korkeudessa.
Riippuu siitä, millainen huone on kyseessä.
Kiitos!
Ovi johtaa kellarissa olevalle verstaalle, jossa on usein matalampi lämpötila. Tästä syystä olen asentanut "standardin" kynnyksen, jotta voidaan laittaa tiivistenauha ovea vasten.
Mutta kuulostaa siltä, että on okay upottaa kynnys lattioiden A ja B väliin? Ei ole erityistä syytä, miksi sen pitäisi olla lattian päällä?
Tulevaisuudessa aiomme laittaa klinkkeriä myös verstailuun, mutta on mahdollista, että siitä ei tule yhtä korkea lattia (15 mm).
Jos pitää siirtää alas olemassa oleva ovi, joka on kiinnitetty ruuvilla ontelolaattaan, miten se tehdään? Todennäköisesti kivi halkeaa, jos porataan reikiä 1-2 cm jo olemassa olevien reikien alapuolelle.
Ovi johtaa kellarissa olevalle verstaalle, jossa on usein matalampi lämpötila. Tästä syystä olen asentanut "standardin" kynnyksen, jotta voidaan laittaa tiivistenauha ovea vasten.
Mutta kuulostaa siltä, että on okay upottaa kynnys lattioiden A ja B väliin? Ei ole erityistä syytä, miksi sen pitäisi olla lattian päällä?
Tulevaisuudessa aiomme laittaa klinkkeriä myös verstailuun, mutta on mahdollista, että siitä ei tule yhtä korkea lattia (15 mm).
Jos pitää siirtää alas olemassa oleva ovi, joka on kiinnitetty ruuvilla ontelolaattaan, miten se tehdään? Todennäköisesti kivi halkeaa, jos porataan reikiä 1-2 cm jo olemassa olevien reikien alapuolelle.
Haha joo, ovi asennettiin hyvin, mutta jälkikäteen ajatellen se saattaa olla hieman liian korkealla. Muu perhe on sitä mieltä, että se on hyvä, mutta en ole täysin varma. Ajatuksenani oli vähän tarkastella, onko olemassa joitakin ohjeita, joita noudatetaan, kun asennetaan ovi, vai asetetaanko se niin kuin halutaan, lepäävän nykyisellä lattialla tai kahden lattian välissä.H Hallerudsbo sanoi:
Jos ovea pitäisi siirtää alemmaksi, kuinka sellainen asia oikeastaan tehdään? Kaikki, mitä keksin, on hankkia ruisku ja ruiskuttaa jonkinlaista kovaa täytettä oleviin reikiin, odottaa muutama päivä, kunnes se kuivuu, ja sitten porata uudet reiät?
Klikkaa tästä vastataksesi