2 537 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Kipsilevyseinä - ei vakio CC koolauksessa
Hei!
Minun täytyy levyttää huone, jossa ei ole cc45 välit koolausten kohdalla, ne ovat sekoitus cc33 -> cc48.
Siellä on jo 10mm masoniittilevy kiinnitettynä seinään nykyisiin koolauksiin, ja nyt minun täytyy täydentää 13mm kipsilevyllä. Joitakin pohdintoja...
Ehdotus 1
Pitäisikö minun leikata kipsilevy niin, että se aina päättyy koolauksen kohdalle? Tuntuu, että se aiheuttaa paljon hukkaa.
Ehdotus 2
Pitäisikö minun ruuvata jokaiseen koolaukseen ja sitten kiinnittää metallinauha jokaisen kipsilevyn saumaan? Uskotteko, että tämä on riittävä ottaen huomioon taustalla olevan masoniitin?
Ehdotus 3
Sinun vinkkisi minulle....?
/Mattias
Minun täytyy levyttää huone, jossa ei ole cc45 välit koolausten kohdalla, ne ovat sekoitus cc33 -> cc48.
Siellä on jo 10mm masoniittilevy kiinnitettynä seinään nykyisiin koolauksiin, ja nyt minun täytyy täydentää 13mm kipsilevyllä. Joitakin pohdintoja...
Ehdotus 1
Pitäisikö minun leikata kipsilevy niin, että se aina päättyy koolauksen kohdalle? Tuntuu, että se aiheuttaa paljon hukkaa.
Ehdotus 2
Pitäisikö minun ruuvata jokaiseen koolaukseen ja sitten kiinnittää metallinauha jokaisen kipsilevyn saumaan? Uskotteko, että tämä on riittävä ottaen huomioon taustalla olevan masoniitin?
Ehdotus 3
Sinun vinkkisi minulle....?
/Mattias
Minulla on seinät kolmilevyllä, olen kiinnittänyt kipsilevyn suoraan huomioimatta koolausten sijaintia. Pysyy erinomaisesti. Edellinen omistaja oli jopa tehnyt saman kylpyhuoneessa ja laatoittanut. Toimi hienosti vuodesta 1992, kunnes purin sen kaksi vuotta sitten.
Mutta jos sinulla on tretex, onko sinulla todellakin koolaukset silloin? Eikö siellä ole lankku-seinä takana?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
10 mm masonit on melkein yhtä hyvä kuin OSB/plywood.
Aseta koko Kipsilevyt ja ruuvaa koolinkeihin ja Kipsilevyn reunoihin.
Protte
Aseta koko Kipsilevyt ja ruuvaa koolinkeihin ja Kipsilevyn reunoihin.
Protte
Kova masoniitti (ja tretex) hajoaa enemmän ruuvista kuin osb tai plyfa. Monilla on ongelmia ruuvata kipsilevy tretexiin, koska se hajoaa ruuvista ja jättää reiän kipsin alle, johon kipsi sitten painuu ja menee rikki. Olisin, kuten mainittiin, poistanut masoniitin (eristänyt ääneltä, jos ei ole olemassa) ja laittanut osb+gyproc. Siihen menee suunnilleen yhtä kauan kuin mitata joka tuki erikseen, leikata kipsiä, paljon ei-upotettuja saumoja, jotka täytyy kitata jne. Jos on 10 mm paksua masoniittia, niin sitä voi harkita, mutta kokemukseni mukaan ruuvit silti hajottavat niitä ja ruuvi ei saa otetta. Siinä tapauksessa uskon, että liimaaminen on parempi.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Et voi verrata 10 mm byggboardia treetexiin samana päivänä.
Käännä muutama ruuvi OSB:hen, se lohkeaa myös hieman takapuolelta.
TS, asenna täyslevyt ja ruuvaa sekä rungon että kipsin reunoilla.
Protte
Käännä muutama ruuvi OSB:hen, se lohkeaa myös hieman takapuolelta.
TS, asenna täyslevyt ja ruuvaa sekä rungon että kipsin reunoilla.
Protte
Klikkaa tästä vastataksesi