Hei!

Yritin käyttää puuoppaan pikaopasta saadakseni tietää, miten kaukana tolppien välillä voi olla pyörävarastossa.

Varaston mitat
Mitta 4 metriä x 2,10 metriä

Pystyykö 45x220 kestämään 4 metrin välillä tolppien? Vai kuinka kaukana se kestää? Ajattelin käyttää kahta yhteenruuvattua 120 tai 95 tolppina.

Asun Pohjois-Ruotsissa.

Onko jollakulla hyvä pikaopas jossain?

Ei, sinun alueellasi 45x220 C 24 ei toimi 4 m jännevälillä. Se taipuu hyvin paljon. Jos laitat tolpan keskelle, voit käyttää 45x145.

J justusandersson sanoi:
Ei, siellä sinun lähialueilla 45x220 C 24 ei toimi 4 m jännevälillä. Se taipuu alas hyvin paljon. Jos laitat tolpan keskelle, voit käyttää 45x145.
kiitos vastauksesta! Onko jossain paikkaa, jossa tätä voisi laskea helposti? Haluaisin tietää, minkälaista liimapuupalkkia tarvitsisin tähän. En todellakaan halua tolppaa keskelle. Ja mitä vaaditaan tukitolpiksi, jotka kannattelevat liimapuupalkin.

90x225 riittää liimapuupalkiksi. Pilarit voivat olla liimapuuta 90x90, jos haluat että ne ovat siistejä, tai vaihtoehtoisesti käyvät myös kaksinkertaiset ruuviliimatut 45x95 C 24. En tiedä paikkaa, jossa voisit itse laskea tämän helposti. Useimmat tällaiset apuvälineet on yleensä tarkoitettu tavanomaisesti suunnitelluille rakennuksille, joissa on harjakatto, eikä pyörävarastoille.

J justusandersson sanoi:
90x225 riittää liimapuupalkille. Tolpat voivat olla liimapuuta 90x90, jos haluat sen olevan siisti, muuten käy myös kaksinkertaiset ruuviliimatut 45x95 C 24. En tiedä mistään, missä voisit laskea tämän itse helposti. Useimmat tällaista apua tarjoavat välineet ovat yleensä tarkoitettu perinteisesti suunnitelluille rakennuksille, jotka ovat aumakattoisia, eivät pyörävarastoja.
kiitos tiedosta! Löysin mitoitusoppaan XL bygg -sivustolla https://www.butik.xlbygg.se/hoor/ap...e6e169c218/Dimensioneringstabeller limträ.pdf

taulukon 8d alta, joka antoi minulle 90x225, joten se voi olla tulevaisuuden vinkki.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.