4 243 lukukertaa ·
13 vastausta
4k lukukertaa
13 vastausta
Miten saada korkeutta kattoon?
Ilmeisesti katon korkeuden on oltava 2.40, jotta huone hyväksytään asumiskäyttöön. Palkit ovat 2 m korkeudella, joten mitä tehdä? Voiko palkit laittaa ulkoseinien päälle vai täytyykö niiden olla tukena, jotta seinät eivät kaadu sisäänpäin?
Aiomme vaihtaa katon ja kattopalkit samalla kertaa. Haluaisin osittain avonaisen tilan ja mielellään näkyvät palkit tai kattotuolit riippuen siitä, mikä toimii parhaiten, ja joissain paikoissa pieni ullakkohuone, mutta myös yläkerrassa on vähän tilaa.
1800-luvun talo hiekkakivitiilestä.
Aiomme vaihtaa katon ja kattopalkit samalla kertaa. Haluaisin osittain avonaisen tilan ja mielellään näkyvät palkit tai kattotuolit riippuen siitä, mikä toimii parhaiten, ja joissain paikoissa pieni ullakkohuone, mutta myös yläkerrassa on vähän tilaa.
1800-luvun talo hiekkakivitiilestä.
Besserwisser
· östergötland
· 2 771 viestiä
Aiotteko rakentaa uudelleen tai laajentaa? En usko, että minulla on missään talossamme 2,40, rakennettu vuonna 1936...
Talli sanot... ei ole aina niin huono asia, että olisi talli..L Lotta100 sanoi:
Vaimoni sanoo, että olen joskus kuin oikea ori..
Silloin hän laittaa minut ulos vajaaseen, jossa saan puuskuttaa hetken...
Olisin mieluummin saanut seisoa matalassa tallissa pari tuntia silloin tällöin, jos olisin saanut valita itse...
Mitä sääntöjä tarkoitat?L Lotta100 sanoi:
Onhan olemassa loputon määrä maalaistaloja, joissa kattokorkeus on alle 2.40.
Ja vielä enemmän navettoja/talleja, joissa katon nostaminen on niin teknisesti monimutkaista ja siten kallista, että on taloudellisesti järkevämpää purkaa rakennus ja rakentaa uusi.
215 ja 2 palkkiin. Kuitenkin meidän täytyy eristää laatta ja asentaa lattialämmitys. Joko mek. Tuulettavalla lattialla tai hakkaamalla ylös, jotta korkeutta välissä ei kuitenkaan tule lisää.Jonatan79 sanoi:
Olemme saaneet tietää kunnasta, että he laskevat vapaan korkeuden koko huoneeseen ja että se koskee palkkiin eikä väliin.
Siitä tulee rakennuslupa, sillä aiomme myös siirtää kylpyhuoneen.
BBR.S skogaliten sanoi:
Joo, se on myös minun ajatukseni, mutta jos aiomme käyttää tallia asuntona, niin uudet säännöt koskevat sitä. Talon sisällä on ok, että korkeus on alempi niin kauan kuin keittiötä, kylpyhuonetta jne. ei siirretä, koska silloin tarvitaan rakennuslupa, joka menee uusien sääntöjen mukaan.
Joten kannattaa mieluiten välttää niiden siirtämistä silloin.
Todennäköisesti asennamme täysin uudet.Jonatan79 sanoi:
Auttaako tämä meitä poistamaan palkin ja siirtämään niitä seinille sen sijaan, että ne olisivat seinissä?
Kylpyhuoneessa, jossa vaatimus on vain 2.10, tämä olisi auttanut. Voivatko kattopalkit olla seinillä ja sitten teoriassa voi poistaa palkit. Tietysti aiomme laskea tämän, mutta haluamme vain tietää, onko kattokorkeus toiveajattelua.
Onko todennäköistä, että siinä asuinrakennuksessa on myös kaksinkertainen rakenne kuten kuvassa eli alarunko kattopalkin päällä sijoitettuna ulkoseinään ja sitten palkki muurattu seinään. Eli se, joka on liian matala ja joka täytyy nostaa, poistetaanko se?Jonatan79 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi