Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
fredrik_pe: Liikkuu eteenpäin :) uusi ajotie sekä portaat ovat pian valmiit. Laitoin ensin ohuen kerroksen hienobetonia. Sain edullisesti suuren erän 60x90x3 cm graniittia (2. lajittelua) flisby:ltä, paljon leikkaamista mutta se on sen arvoista!
BirgitS: Luulen, että neulanhuopamatto rappusissa kuluu nopeasti, koska siinä kävellään aina samassa kohdassa ja lisäksi kovemmalla paineella kuin tasaisella pinnalla. Silloin ymmärrän hieman paremmin, mitä kuvissa näkyy, ja koska yläpuolinen muovimatto on valkoisella maalilla, vaikuttaa siltä, että neulanhuopamatto asennettiin samaan aikaan kun rappusten ympärille maalattiin valkoista.
Andre.k: Hei. Aion rakentaa pergolan terassille, ajatuksena lisätä myöhemmin muovikatto haluttaessa. Siitä tulee 3 kantavaa palkkia, yksi talon seinään kiinni, yksi 4 metrin päähän talon seinästä ja yksi vielä 2 metriä kauemmas. Kysymykseni koskee sitä, miten olisi parasta jatkaa palkkeja (siis niitä, jotka menevät talosta ulos). Pitäisikö jatkaa kantavan palkin yli naulauslevyllä vai
anton1048: Minun on kiitettävä kaikista vastauksista! Päädyin ostamaan pari rullaa 3M Fast F joka tapauksessa - good or bad!
Lilla selma: Aiomme remontoida lisätilan, joka koostuu yhdestä huoneesta ja tilasta, jossa on tällä hetkellä suihku ja sauna. Suihku/saunatila muutetaan suihkuksi ja vessaksi, huoneesta tulee paikka, jossa lapset voivat viettää aikaa kavereidensa kanssa. Lattialla on tällä hetkellä klinkkeriä. En tiedä, onko se kosteutta läpäisevä. Tämä voidaan poistaa ja lattia korottaa. Vai pitääkö se
nikasp: [citat] Svenskt Träs beskrivningar och filmer är erittäin hyviä, vaikka jotkut on kuvattu kauan sitten. Sitten on "Hur gör snickaren" YouTubessa, Fiskarhedenvillan joka käy läpi eri vaiheet erittäin hyvällä tavalla. On nykyaikana useita Instagram-puutyöläisiä joilla on lyhyitä ja hyviä videoita joita katsoa kun on vähän surffausaikaa. [MEDIA=youtube]H7k4uyXqfKQ[/MEDIA]
evertb: Max puolet hinnasta olisi ollut kohtuullinen.
Claes Sörmland: [citat] Sama laasti, joka oli alun perin siellä. Jos kyseessä on 60-luvun omakotitalo, se on luultavasti tavallista muurauslaastia, jota voi ostaa säkissä.
Pipslo: Olen tekemässä jaon oleskeluhuoneeseen, jossa on rajoitettu kattokorkeus, noin 209 cm. Olen asentamassa liukuovikehystä, jonka moduulimitta on 17x20. Karmi kiinnitetään puuremontteihin sivuilla. Näin ollen ovikarmilla on noin 9 cm katon ja yläreunan välissä. Käytän teräskiskoja, joissa kiskon korkeus katossa on noin 5 cm. Käsikirjan mukaan minun pitäisi asentaa kiskot siten, että
Solskensbyggare: [citat] Joo, nähnyt sen useilla sivuilla, ja Xella, joka myy ytong-tavaroita, ei ole hintoja. Täytyy ottaa heihin yhteyttä. Mutta et usko, että Murbruk C voisi toimia? Tulee sellainen projekti...
Pa Lang Gi: Että ei ole ilmanvaihtoa mutta ikkunoiden ja oven ympärillä ei ole tiivistä. Mietin, että venttiili tuulettimella olisi hyvä? [citat]
BORNER: [citat] Kiitos, @dibb yksityiskohtaisesta vastauksesta!
Jan_G: Betonikattomaali, Hagmansilta. Toimii erinomaisesti. Ruiskutin itse 3 vuotta sitten. Yhä kuin uusi :D
tergo: PU-vaahto on peitettävä jollakin, esim. lista, ei kestä auringonvaloa
Åsa Lund: Riippumatta siitä, mikä on kyseessä, tulee urakoitsijan korjata virheet omalla kustannuksellaan. Hallituksen tehtävänä on varmistaa, että jäsenet saavat vastinetta rahalleen.
Leif i Skåne: [citat] Mutta silloin siinä on erityinen haju, erityisesti jos se lämpenee hieman.
Matti_75: Se oli varmaan oikein ennen levyasennusta. Sen saa olla jopa 100 mm rako.
Ludde Jakobsson: Perusmuurin korjaisin lecaharkolla. Se on helppo rapata. Kittauksessa on vaikea sanoa... voiko se olla kipsiä?
LarsDaniel: Ei kunnolla dokumentoitu tietääkseni, mutta on olemassa samanlaista käyttöä lattioille. Skanska sanotaan käyttävän tekniikkaa myös seinissä mineraalivillan sijaan kerrostaloissa. Teen sen vähentääkseni ongelmia rottien ja hiirien kanssa, jotka, huolimatta hyvästä puhtaanapidosta, ovat ylivoimaisia maataloudessa sen jälkeen kun rotanmyrkky on saanut niin tiukat rajoitukset.
Småbruket: Hei Kysymys koskee taloa, joka on rakennettu vuonna 1925 ja jossa on mansardikatto. Kattokellarissa näyttää olevan paksumpi palkki? ulospäin ulkoseinää kohti, joka on pystysuorassa ja hieman seinää paksumpi sekä paksu vaakasuora palkki? lattiassa. Itse seinä koostuu kahdesta laudasta, joiden välissä on jonkinlaista paperia (noin 9 cm paksu). Ei näytä siltä, että mikään laudoista
Larsa: Jos löydät säännön ja saat yhden tai kaksi kiinnitystä siihen, niin on täysin rauhallista, sitten Molly kulmissa. Joskus voi nähdä missä kipsilevyn sauma on, jos katsoo sivuvalossa, muuten vahva pieni magneetti voi löytää ruuvilinjan. Muuten on olemassa edullisia säännönetsimiä. Jos se on moderni talo, se voi olla metallisääntö.
z_bumbi: [citat] Se on vain mitata, ja jos se on liian lyhyt, upotat ruuvin reglaan.[/QUOTE]
TRJBerg: [citat] Joskus ei toimi soittaa, eli he eivät vastaa koskaan.
Användarnamn 1972: Hei, olen juuri nyt rakentamassa pientaloa ja mietin, mikä olisi paras ratkaisu, kun kyse on siitä, miten minun pitäisi asentaa aluslattia itse lattiahirsirallille? Pitäisikö aluslattian mennä aivan siihen asti, missä lattiahirsiralli päättyy (kohti raikasta ilmaa :-) ) ja sitten aloittaa seinän rakentaminen suoraan sen päälle? Vai pitäisikö aluslattia vetää sisään 95 mm
Bläcktudan: Meillä on tapana asentaa jäljiteltyä mäntypuuvanerilevyä, kun asiakkaat haluavat vanhat lautaovensa kunnostettaviksi.
Toffelhjälten: Beijer byggmaterialilla on verkkosivustollaan ohjelma lamellipuun palkkien mitoitukseen. Googlaa se. Siellä täytetään useita mittamuuttujia, kuten talon leveys ja kattokaltevuus ym. Sitten saat ehdotuksia palkeista. Niin tein minäkin ja valitsin suuremman koon, koska taipuma oli liian suuri. Sen voi tulostaa ja sitten voit kysyä siltä, keneltä haluat ostaa.
Ahmada: [citat] Hyvä idea, voin kuvitella, että tämä voi toimia. Kiitos! Pohdin tätä vielä lisää.
rivaner: Hei, Aion kiinnittää painekyllästetyn palkin muurattuun seinään, joka myöhemmin eristetään. Minulla on kierretankoa, aluslevyjä ja muttereita ruostumattomasta teräksestä luokka A2. Voinko käyttää niitä vai täytyykö minun ostaa uusi luokassa A4 (haponkestävä)? Palkki tulee olemaan täysin piilossa, joten paikalliset värjäytymät eivät ole ongelma. Pitkäaikainen lujuus on. En
Bläcktudan: Nykyään vaatimuksena on 23 mm raakapontti, jos aiot käyttää katehuopaa. Jos käytät formplyfa, sen on oltava 22 mm, ja sinun täytyy kiinnittää liitokset kattotuolien väliin. Uskon, että se tulee näyttämään todella typerältä ja epäonnistuneelta. Sanon, käytä raakaponttia.