Olen laittanut Grön fri -tuotetta poistaakseni sammaltani 20 vuotta vanhasta betoni kattotiilestä, merkki Örebropannan.
Olen hieman epävarma siitä, miten kattoa on aiemmin käsitelty, mutta pinta tuntui pehmeältä, joten vaikuttaisi siltä, että siihen olisi laitettu tervaa.
Koska pinta vaikuttaa melko karkealta, sadevesi tarttuu pintaan.
Mietin, että jos muutaman viikon kuluttua ottaisin karkean harjan ja poistaisin kaikki kasvustot. Sen jälkeen haluaisin maalata kattotiilet mustalla maalilla, joka kestää sekä aurinkoa että sadetta.
Onko olemassa jokin erikoismaali, jota voi ostaa tavallisesta kaupasta ja joka ei hilseile.
Joku ehdotti, että maalaisin vahalla maalin sijaan, koska maali voi muutaman vuoden päästä antaa epämiellyttävän pinnan.
Onko jollakin ehdotuksia maalista tai mieluiten jostakin vahatyyppisestä aineesta, joka tekee pinnasta likaa ja vettä hylkivän? 😮
Haluaisin tehdä työn itse, koska haluan nostaa ja käsitellä koko yläpinnan eikä vain kattotiilen näkyvää osaa.

Se on luultavasti vain silikaattimaali, joka toimii.

Betonikattomaali, Hagmansilta. Toimii erinomaisesti. Ruiskutin itse 3 vuotta sitten. Yhä kuin uusi :D

• Tykkään
Arnejaevel
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.