9 351 lukukertaa ·
11 vastausta
9k lukukertaa
11 vastausta
Korjaa autotallin seinä (kevytbetoni)! Miten? Millä?
Hei.
Äskettäin ostettu talo, mutta erillinen autotalli kuuluu siihen.
Nyt on autotallin vuoro kaunistautua, ja siivouksen aikana huomasin, että seinässä (toinen lyhyistä puolista) on läpikäyviä halkeamia (näkyy valoa....), lattiasta kattoon asti.
Näyttää painumilta...
Seinät ovat noin 20 cm paksuja...
Autotallin seinät ovat (tällä hetkellä kylmä autotalli, siitä tulee lämmin autotalli), luultavasti kevytsoraharkkoja, mutta paljon hienommilla huokosilla, ja niihin on helppo porata tavallisella poralla ja naulata. (edellinen omistaja oli ahkera naulaamaan niihin... )
Nyt kysymykseen...
Miten, ja millä minun pitäisi tiivistää/korjata nämä halkeamat? Sekä reiät naulojen jälkeen? Mutta ennen kaikkea halkeamat...
Olen yrittänyt lukea tästä ja löytänyt kaikenlaista korjauslaastista Finjas "Laga ute" -tuotteeseen ja rappauslaastiin jne... mutta en ymmärrä sitä.
Ei, pinnat eivät ole rapattuja, vaan maalattu jollain maalilla, kalkkimaali tai jotain sellaista. Joten nämä voidaan pitää "raakoina"...
:banghead:
Äskettäin ostettu talo, mutta erillinen autotalli kuuluu siihen.
Nyt on autotallin vuoro kaunistautua, ja siivouksen aikana huomasin, että seinässä (toinen lyhyistä puolista) on läpikäyviä halkeamia (näkyy valoa....), lattiasta kattoon asti.
Näyttää painumilta...
Seinät ovat noin 20 cm paksuja...
Autotallin seinät ovat (tällä hetkellä kylmä autotalli, siitä tulee lämmin autotalli), luultavasti kevytsoraharkkoja, mutta paljon hienommilla huokosilla, ja niihin on helppo porata tavallisella poralla ja naulata. (edellinen omistaja oli ahkera naulaamaan niihin... )
Nyt kysymykseen...
Miten, ja millä minun pitäisi tiivistää/korjata nämä halkeamat? Sekä reiät naulojen jälkeen? Mutta ennen kaikkea halkeamat...
Olen yrittänyt lukea tästä ja löytänyt kaikenlaista korjauslaastista Finjas "Laga ute" -tuotteeseen ja rappauslaastiin jne... mutta en ymmärrä sitä.
Ei, pinnat eivät ole rapattuja, vaan maalattu jollain maalilla, kalkkimaali tai jotain sellaista. Joten nämä voidaan pitää "raakoina"...
:banghead:
Se kuulostaa siltä, että sinulla on seinät siporex/ytong.
Minä seuraisin tätä ohjetta:
http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/betong/5008-1.pdf
Minä seuraisin tätä ohjetta:
http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/betong/5008-1.pdf
Hei! Anteeksi, että avaan vanhan ketjun, mutta ongelmana linkkien kanssa on, että ne vanhenevat aikanaan. Olen samassa tilanteessa ja ihmettelen, tiedätkö tai tietääkö joku, joka lukee tämän, mihin oppaaseen viitataanMathiasS sanoi:
kiitos paljon, ja anteeksi vielä kerran!
En ole ehtinyt korjata autotallia vielä, yksi kaikista projekteista, ja olen nyt alkamassa siellä, kun se pitäisi laittaa kuntoon sisäpuolelta, ja aioin tarkistaa linkin..se ei toiminutkaan. :/
Joten olen vähän samassa tilanteessa kuin sinä sarrigato.
Tietääkö kukaan, mihin oppaaseen viitataan? Finjan sivulla...
@MathiasS
Joten olen vähän samassa tilanteessa kuin sinä sarrigato.
Tietääkö kukaan, mihin oppaaseen viitataan? Finjan sivulla...
@MathiasS
Löysin tämän, kun itse googlasin...S sarrigato sanoi:
https://www.xella.se/se/docs/279279_Rep_Revner_SE.pdf
Joo, nähnyt sen useilla sivuilla, ja Xella, joka myy ytong-tavaroita, ei ole hintoja. Täytyy ottaa heihin yhteyttä.MathiasS sanoi:
Mutta et usko, että Murbruk C voisi toimia?
Tulee sellainen projekti...
Klikkaa tästä vastataksesi