Olen tekemässä jaon oleskeluhuoneeseen, jossa on rajoitettu kattokorkeus, noin 209 cm. Olen asentamassa liukuovikehystä, jonka moduulimitta on 17x20. Karmi kiinnitetään puuremontteihin sivuilla. Näin ollen ovikarmilla on noin 9 cm katon ja yläreunan välissä. Käytän teräskiskoja, joissa kiskon korkeus katossa on noin 5 cm. Käsikirjan mukaan minun pitäisi asentaa kiskot siten, että alareuna on 200 cm ja näiden kahden kiskon väliin asentaa remmit. Ongelma on, kuinka pystyisin asentamaan nämä, kun kiskot menevät päällekkäin. Lisäksi väliin täytyy sijoittaa sähköjohdon suojaputki. Mietin siksi näiden remmien tarpeellisuutta ja vaihtoehtoisia ratkaisuja.
Vaihtoehtoinen ratkaisu 1 on käyttää teräskiskoa, jonka kiinnitän ylempään teräskiskoon ilman remmejä välissä. Toisessa päädyssä taivutan kiskon alaspäin ja kiinnitän sen pystysuoraan puuremonttiin.
Vaihtoehtoinen ratkaisu 2 on kiinnittää puuremontti vaakatasossa ylempään teräskiskoon siten, että alareuna on 200 cm.
Vaihtoehtoinen ratkaisu 3 on olla käyttämättä alaosassa ollenkaan remmiä, koska kovat kipsilevyt eivät kuitenkaan tarvitse ruuveja tähän.
Mitä mieltä olette? Onko olemassa muita ratkaisuja, joita olen jättänyt huomiotta?