2 290 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Kiinnitä vaakasuora lankku kahden pystysuoran lankun väliin
Hei.
Olen rakentamassa ulkokuntosalia ja kirjoitin aiemmin ketjun ja kysyin vinkkejä ja neuvoja. Linkki:
https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-utegym-tips-och-rad-mottages-gaerna.484057/
Huom! Ketjussa ei ole viimeisintä piirustusta, joka on muuttunut jonkin verran sen jälkeen.
Olen päättänyt käyttää 95x95 mm tolppia (ne, jotka seisovat suoraan maasta).
Ulkokuntosalissa tulee olemaan monkey bars (käsikävelyyn) ja päästäkseen ylös siinä tulee olemaan kolme askelmaa (kummallakin puolella) (katso kuva).
Nyt kysymykseni: miten kiinnitän askeleet tolppiin?
Askeleet ovat mitoiltaan 45x45 mm ja ne on kiinnitettävä kahden pystysuoran tolpan väliin, joiden mitat ovat 95x95 mm.
Mietin, voisinko käyttää tähän palkkikenkää, mutta se ei ehkä näyttäisi kovin tyylikkäältä - lisäksi voisi vahingossa leikata itsensä metalliin.
Kiitos etukäteen.
Olen rakentamassa ulkokuntosalia ja kirjoitin aiemmin ketjun ja kysyin vinkkejä ja neuvoja. Linkki:
https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-utegym-tips-och-rad-mottages-gaerna.484057/
Huom! Ketjussa ei ole viimeisintä piirustusta, joka on muuttunut jonkin verran sen jälkeen.
Olen päättänyt käyttää 95x95 mm tolppia (ne, jotka seisovat suoraan maasta).
Ulkokuntosalissa tulee olemaan monkey bars (käsikävelyyn) ja päästäkseen ylös siinä tulee olemaan kolme askelmaa (kummallakin puolella) (katso kuva).
Askeleet ovat mitoiltaan 45x45 mm ja ne on kiinnitettävä kahden pystysuoran tolpan väliin, joiden mitat ovat 95x95 mm.
Mietin, voisinko käyttää tähän palkkikenkää, mutta se ei ehkä näyttäisi kovin tyylikkäältä - lisäksi voisi vahingossa leikata itsensä metalliin.
Kiitos etukäteen.
Kuvan selvennys:
Alhaalla olevat harmaat "klykor" symboloivat betonipilareita.
Vaaleanruskeat, pystysuorat viivat symboloivat tolppia (95x95 mm)
Tummanruskeat, vaakasuorat viivat symboloivat askelmia (45x45mm) - ne ovat siis ne, jotka haluan kiinnittää tolppiin.
Alhaalla olevat harmaat "klykor" symboloivat betonipilareita.
Vaaleanruskeat, pystysuorat viivat symboloivat tolppia (95x95 mm)
Tummanruskeat, vaakasuorat viivat symboloivat askelmia (45x45mm) - ne ovat siis ne, jotka haluan kiinnittää tolppiin.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Sinun EI pidä ruuvata askelmien päätypuihin - se ei pidä.P peter.persson sanoi:Hei.
Olen rakentamassa ulkokuntoilupaikkaa ja kirjoitin aiemmin ketjun ja kysyin vinkkejä ja neuvoja. Linkki:
[linkki]
Huom! Ketjussa ei ole viimeisintä piirustusta, jota on muutettu jonkin verran sen jälkeen.
Olen päättänyt käyttää 95x95 mm tolppia (ne jotka ovat pystysuorassa maasta).
Ulkokuntoilupaikkaan tulee monkey bars (käsivarresta roikkumista varten) ja ylös pääsemiseksi siihen tulee kolme askelta (kummallekin puolelle) (katso kuva).
Askelt ovat kooltaan 45x45 mm ja ne tulee kiinnittää kahden pystysuoran tolpan väliin, jotka ovat kooltaan 95x95 mm.
Pohdin, voisinko käyttää sitä varten palkkikenkiä, mutta se ei ehkä näyttäisi kovin hyvältä - lisäksi voi sattua leikkaamaan itsensä metalliin.
Kiitos etukäteen.![]()
Jos et halua käyttää metallia (kulmat tai palkkikengät), jyrsisin urat tolppiin, ja sitten liu'uttaisin askelet sisään ja kiinnittäisin ruuveilla, jotta ne eivät liiku.
Vaihtoehtoisesti voit yksinkertaisesti ruuvata ne tolppien etupuolelle kahden välin sijasta, suoraan läpi tolppiin, joissa on hyvä ruuvin pituus (joten se ulottuu sanotaan 40-50 mm tolppaan - ei yhtä kaunis, mutta pitäisi pitää.
Vinkki on olla käyttämättä pylväsjalkoja, ne eivät ota sivukuormia erityisen hyvin, käytä sen sijaan anturateräs.
Jos asetat palikan 45x45 jokaisen askelman väliin, voit ruuvata askelmat niihin, ja palikat pylvääseen.
Jos asetat palikan 45x45 jokaisen askelman väliin, voit ruuvata askelmat niihin, ja palikat pylvääseen.
Olet saanut sekä vinkkejä että kysymyksiä toisessa ketjussa. Ehkä sinun pitäisi käsitellä ne asiat ennen kuin jatkat eteenpäin, koska et näytä olevan valmis siellä kuviesi perusteella täällä.
Klikkaa tästä vastataksesi