pdov
P Pierrelu sanoi:
Kauan sitten teit tämän, mutta millainen oli lopputulos? Heiluvatko vai ovatko vakaat? Kuinka pitkä on välimatka tolppien välillä, näyttää siltä, että sinulla on 28x45:ä riboina? En halua, että ne roikkuvat keskeltä.
Se ei ole yhtä vakaa kuin vanhempieni, jotka ovat valaneet tolppansa maahan. Aita voi heilua hieman, jos siihen kohdistaa voimaa, mutta se ei heilu itsestään tai edes kovassa tuulessa. Tässä on video, jossa yritän näyttää, kuinka sitä voi liikuttaa. En tiedä, auttaako se sinua mitenkään.
Jos aiot rakentaa korkeamman aidan tai haluat todella vakaan aidan, on todennäköisesti parempi käyttää tolpparautoja, jotka asetetaan muurin ulkopuolelle molemmille puolille.

Siellä missä tukimuuri päättyy, minulla on säätökelpoiset tolppakengät ja ne heiluvat enemmän, joten sitä en suosittele. Jos olisin tiennyt tämän alusta alkaen, olisin valinnut tolpparaudat sijaan.

Ribat ovat 34x45 mm, eivätkä ne ole roikkuneet näiden kolmen vuoden aikana ainakaan. Puutarha-aita, jossa on vaakasuorat puusäleet betonialustalla; taustalla puu ja ruohoa.

• Tykkään
ilcretzzo ja 7 muuta
  • Laddar…
pdov pdov sanoi:
Se ei ole yhtä vakaa kuin vanhempieni, jotka ovat valaneet tolppansa maahan. Aita on mahdollista heilauttaa, jos siihen kohdistaa voimaa, mutta se ei missään nimessä heilu itsestään tai edes kovassa tuulessa.
Tässä on video, jossa yritän näyttää, kuinka sitä voi liikuttaa. En tiedä auttaako se sinua mitenkään.
[video]
Jos aiot rakentaa korkeamman aidan tai haluat erittäin vakaan aidan, on todennäköisesti parempi käyttää tolpankarjoitinta, joka asetetaan muurin molemmille puolille.

Siellä, missä tukimuuri päättyy, minulla on säädettävällä tolppakengällä varustetut pilarit, ja se huojuu enemmän, joten sitä en suosittele.
Jos olisin tiennyt sen alusta asti, olisin valinnut pilarit tolpankarjoittimella.

Rimat ovat 34x45 mm ja ne eivät ole notkuneet kolmen vuoden aikana ainakaan.
[kuva]
Kiitos! Hieno video!
Minun aidastani tulee vain 1 m korkea, joten sen pitäisi onnistua
Jotkut elementeistäni ovat vain 8 cm paksuja, mutta niiden murtumiseen tolppakengän paineesta taitaa tarvita aika paljon voimaa.
Kiitos taas!

pdov
P Pierrelu sanoi:
Jotkut osista ovat vain 8 cm paksuja, mutta paljon vaadittaisiin, että pylväskenkä rikkoisi osan.
Vaaditaan paljon ennen kuin kiinnitys vahingoittaa osia. Minulla oli hieman samanlaisia mietintöjä siitä, kuinka lähelle reunaa voi porata. Itse valitsin porata osan keskelle ja leikkasin pylväskenkäni, jotta ei tarvitsisi porata liian syvälle ja osua raudoitukseen.

@Fredrik86 oli toinen ratkaisu, jossa oli enemmän kiinnityksiä, jotka olivat lähempänä osan reunaa.
197942-a6aa6e56c64b30c875f0122b1a2cb057.jpg
Se on myös hyvä, varmasti vakaampi kuin minun ratkaisuni, mutta en olisi uskaltanut porata lähemmäksi kuin 1,5-2 kertaa reiän halkaisija.

pdov pdov sanoi:
Paljon tarvitaan, ennen kuin kiinnitys vahingoittaa elementtejä. Minulla oli vähän samantyyppisiä pohdintoja siitä, kuinka lähellä reunaa voi porata. Itse valitsin porauksen keskittämisen elementtiin ja leikkasin tolppakenkäni, jotta ei tarvitsisi porata liian syvälle ja osua raudoitukseen.

@Fredrik86 käytti toisenlaista ratkaisua, jossa on enemmän kiinnityksiä, jotka sijaitsevat lähempänä elementin reunaa.
[bild]
Se on myös hyvä, varmasti vakaampi kuin minun ratkaisuni, mutta en olisi uskaltanut porata lähempänä kuin 1,5-2 kertaa reiän halkaisijaa.
Porata keskelle meni valitettavasti pieleen, raudoitus on keskellä ja jo noin 7 cm jälkeen. Kokeilin Fredrikin ratkaisua ja siinä porausreiät menevät raudoituksen molemmin puolin. Ajattelin käyttää M8 kierteistä tankoa, jossa on 10mm reikä. Vain 104 reikää jäljellä nyt :crysmile:

• Tykkään
flimsy
  • Laddar…
pdov
P Pierrelu sanoi:
Kokeilin Fredrikin ratkaisua, ja silloin porausreiät menevät armeringin kummallekin puolelle. Ajattelin käyttää M8 kierrettä 10mm rei'illä. Vain 104 reikää jäljellä nyt :crysmile:
Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Laita mielellään kuva tai kaksi tuloksesta, se voi auttaa muita, jotka löytävät ketjun tulevaisuudessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.