1 232 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Erikoinen sääntörakenne??.
Hei,
Olen saanut kosteusvahingon kodinhoitohuoneessa rinnetalon alakerrassa, vuotava lämminvesivaraaja oli syyllinen. Vakuutusyhtiö on mukana ja olen alkanut purkaa. Kun avasin tilan, mielestäni pystyt tukipuut näyttävät erittäin kummallisilta kiinnitykseltään. Ne on kiinnitetty kulmarautoihin lattialaattaa vasten. Onko joku nähnyt tällaista aiemmin?
Tiedän, että 90-luvulla oli kosteusvaurio, jolloin asennettiin nivelilattia. Voiko olla, että tukipuut on katkaistu ja tehty jokin erikoisratkaisu?
Olen saanut kosteusvahingon kodinhoitohuoneessa rinnetalon alakerrassa, vuotava lämminvesivaraaja oli syyllinen. Vakuutusyhtiö on mukana ja olen alkanut purkaa. Kun avasin tilan, mielestäni pystyt tukipuut näyttävät erittäin kummallisilta kiinnitykseltään. Ne on kiinnitetty kulmarautoihin lattialaattaa vasten. Onko joku nähnyt tällaista aiemmin?
Tiedän, että 90-luvulla oli kosteusvaurio, jolloin asennettiin nivelilattia. Voiko olla, että tukipuut on katkaistu ja tehty jokin erikoisratkaisu?
Ei näytä vakaalta, syltä pitäisi olla ja tarpeen mukaan voi tukea syltä sopivalla materiaalilla...Farsan87 sanoi:
Hei,
Olen saanut kosteusvahingon pesutuvassa rinnerivitalossa, vuotava lämminvesivaraaja oli syyllinen. Vakuutusyhtiö on mukana ja olen aloittanut purkutyöt. Nyt kun olen avannut rakenteita, mielestäni pystyssä olevat koolaukset näyttävät erittäin oudosti kiinnitetyiltä. Ne ovat kuin kulmarautojen varassa lattialaattaa vasten. Onko joku nähnyt tällaista aiemmin?
Tiedän, että 90-luvulla oli kosteusvahinko, jolloin asennettiin nivellattia. Voiko silloin olla katkaistu koolauksia ja tehty joku erikoisratkaisu?
kuten näen, tämä täytyy korjata, näyttää jo siltä, että kulmaraudat ovat kärsineet...
Edellisen vesivahingon aikana koolaukset olivat kärsineet ja ne oli katkaistu, myös seinämateriaali oli vaurioitunut ja katkaistu. Vahvistus ja kiinnitys on tehty kulmateräksellä. Koolaukset pitäisi olla tukevalla alustalla, mahdollisesti tervapaperin alla tai kuten sanotaan, lattialla oleva koolaus, jossa on tervapaperi koko matkan alla. Tehty on vähän säästäväinen ratkaisu, jotta ei tarvitsisi vaihtaa koolauksia kokonaan.
Näyttää siltä, että rimat olivat aiemmin naulattu sokkeliinFarsan87 sanoi:
Hei,
Olen saanut kosteusvaurion pesutilassa rintamamiestalossa, vuotanut vedenlämmitin oli syypää. Vakuutusyhtiö on mukana ja olen alkanut purkaa. Kun aukaisin rakenteet, huomasin että pystyrimat näyttävät hyvin erikoisesti kiinnittyneiltä. Ne ovat kuin kulmaraudoilla kiinni lattialaatassa. Onko joku nähnyt tällaista aiemmin?
Tietääkseni meillä oli kosteussuojausongelma 90-luvulla, jolloin asennettiin Nivellgolv. Onkohan silloin katkaistu rimoja ja tehty joku erikoisratkaisu?

Arvaukseni on, että he ovat aiemmin poistaneet kaiken laudan kosketuksesta pohjalevyyn ylösnousevan kosteuden takia.
Seisooko levy sorassa/hiekassa/savessa vai onko sen alla eristystä tai muuta kapillaarikatkova rakennelma?
Seisooko levy sorassa/hiekassa/savessa vai onko sen alla eristystä tai muuta kapillaarikatkova rakennelma?
Klikkaa tästä vastataksesi


