Vaihdamme vanhan seinän ja olemme muuranneet uuden seinän kevytsoraharkoista. Kattopalkit ovat vahvistetun betonipalkin päällä korkealla seinässä. Syllband on paikoillaan, ja palkit nojaavat seinään. Nyt kuitenkin kattopalkit muurataan suoraan seinään ilman mitään eristystä kattopalkin ja betonin tai laastin välillä.
Onko täällä joku asiantunteva henkilö, joka osaisi kertoa, voinko nukkua rauhassa vai onko syytä olla huolissaan kattopalkkien kosteusvaurioista? Katto on myös eristetty pellavalla, joka on suoraan vasten seinän betonipalkkia.
Olisi helppo korjata nyt ennen kuin seinä valmistuu, joten mietin, pitäisikö sanoa jotain rakennusfirmalle. Olen kuullut, että puu suoraan betonia vasten ei ole hyvä idea...