8 280 lukukertaa ·
38 vastausta
8k lukukertaa
38 vastausta
Kipsiseinä olemassa olevaan seinään, miten kiinnittää rimoja kattoon ym?
Kyllä se onnistuu, ongelmana ajattelen olevan betoniseinän kiskon takana, siksi pohdin, että pitäisikö minun laittaa ruuvi säännön/kiskon läpi betoniin vai onko se liioittelua?M Mellanbarn sanoi:
Jäsen
· Stockholm
· 2 268 viestiä
Jos kiskot eivät ole tyypiltään sellaisia, jotka irrottavat sivut toisistaan, se ei ole ainoastaan typerää vaan suoraan päinvastaista.doglas2009 sanoi:
OK, jos olet päättänyt käyttää 95-tukipuita ja et sahaa niitä, niin minä en ainakaan asettaisi niitä aivan seinän viereen, vaan jättäisin jonkin verran tilaa ja en siten laittaisi ruuvia seinään vaan vain lyhyen ruuvin kattokiskoon.doglas2009 sanoi:
Kiitos vastauksista!
Seinä asennetaan muutaman cm verran olemassa olevasta seinästä.
Huomasin, että minulla on BRF:ssä sisäinen rahasto, jossa on vähän rahaa, joten ajattelin palkata puusepän, jotta tiedän, että työ tehdään hyvin.
Mietin, olenko tietämätön vai olenko törmännyt Ruotsin kalleimpaan puuseppään. He arvioivat, että kestää 2 kokonaista päivää 2 hengeltä rakentaa 5.4m pitkä seinä, eristää, asentaa kaksinkertainen kipsilevy ja ehkä tasoittaa kertaalleen (jos he ehtivät). Onko se mielestänne kohtuullinen aikataulu kahdelle kokeneelle puusepälle?
Seinä asennetaan muutaman cm verran olemassa olevasta seinästä.
Huomasin, että minulla on BRF:ssä sisäinen rahasto, jossa on vähän rahaa, joten ajattelin palkata puusepän, jotta tiedän, että työ tehdään hyvin.
Mietin, olenko tietämätön vai olenko törmännyt Ruotsin kalleimpaan puuseppään. He arvioivat, että kestää 2 kokonaista päivää 2 hengeltä rakentaa 5.4m pitkä seinä, eristää, asentaa kaksinkertainen kipsilevy ja ehkä tasoittaa kertaalleen (jos he ehtivät). Onko se mielestänne kohtuullinen aikataulu kahdelle kokeneelle puusepälle?
Ei, sen seinän voi rakentaa yksin aamupäivän aikana. Sinun ei todellakaan pitäisi kiinnittää uutta seinää olemassa olevaan. Kiskoihin ei tarvitse kiinnittää rankoja lainkaan, vaan se tehdään ainoastaan siksi, että ne pysyvät paikoillaan, kunnes kipsilevy on asennettu.
Kuulostaa hieman liioitellulta, vaikka en uskokaan, että yksinään hoituisi aamupäivässä...doglas2009 sanoi:
Kiitos vastauksista!
Seinä tullaan asettamaan muutaman senttimetrin päähän olemassa olevasta seinästä.
Huomasin että minun BRF:ssä on sisäinen rahasto, jossa on vähän rahaa, joten harkitsen puusepän palkkaamista, jotta tiedän että työ tulee tehtyä hyvin.
Mietin, olenko tietämätön vai olenko kohdannut Ruotsin kalleimman puusepän. He arvioivat, että kestää 2 kokonaista päivää 2 mieheltä rakentaa 5.4 m pitkä seinä, eristää, laittaa kaksoiskipsi ja ehkä tehdä yksi tasoitekerros (jos he ehtivät). Onko mielestänne tämä kohtuullinen aikavaraus kahdelle kokeneelle puusepälle?
Jos he tietävät lähtökohdat ja heidän tarvitsee vain hakea materiaali (en tiedä mitä olet jo ostanut) ja asentaa seinä, niin heidän ei todellakaan pitäisi tarvita enempää kuin yksi päivä kahden miehen voimin, ja silloin mielestäni heidän pitäisi ehdottomasti ehtiä tasoittaa seinä kunnolla kerran.
Kiitos inputista!
Peruutin ne, jotka sanoivat, että se veisi kaksi kokonaista päivää kahdelta henkilöltä. Kutsuin kotiin toisen kirvesmiehen, joka tarkasti seinän nyt, hän ratkaisee sen itse yhdessä päivässä ensi viikolla. Täytyy kuitenkin sanoa, että minulla on kaikki materiaalit kotona jo. Että se voi poiketa niin uskomattoman paljon eri kirvesmiehiltä...
Eiliset kirvesmiehet puhuivat kuitenkin siitä, että he halusivat myös asettaa vaakasuuntaisia koolauksia pystysuorien koolausten väliin, kun taas tämän päivän kirvesmies sanoi, ettei ole koskaan nähnyt sitä. Missään Youtube-videoissa, joita olen katsonut, he eivät ole asettaneet vaakasuuntaisia koolauksia, joten oletan, että se toimii hyvin pelkillä pystysuorilla koolauksilla.
Peruutin ne, jotka sanoivat, että se veisi kaksi kokonaista päivää kahdelta henkilöltä. Kutsuin kotiin toisen kirvesmiehen, joka tarkasti seinän nyt, hän ratkaisee sen itse yhdessä päivässä ensi viikolla. Täytyy kuitenkin sanoa, että minulla on kaikki materiaalit kotona jo. Että se voi poiketa niin uskomattoman paljon eri kirvesmiehiltä...
Eiliset kirvesmiehet puhuivat kuitenkin siitä, että he halusivat myös asettaa vaakasuuntaisia koolauksia pystysuorien koolausten väliin, kun taas tämän päivän kirvesmies sanoi, ettei ole koskaan nähnyt sitä. Missään Youtube-videoissa, joita olen katsonut, he eivät ole asettaneet vaakasuuntaisia koolauksia, joten oletan, että se toimii hyvin pelkillä pystysuorilla koolauksilla.
Seinä on nyt paikoillaan ja olen tasoittanut 2 kerrosta, mutta yksi kysymysmerkki on kuitenkin ilmestynyt.
Reunoissa, joissa kipsilevy kohtaa betoniseinän, on pieni sauma, miten olisitte tehneet siinä?
Reunoissa, joissa kipsilevy kohtaa betoniseinän, on pieni sauma, miten olisitte tehneet siinä?
Jäsen
· Stockholm
· 2 268 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi