Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Liljeros: [citat] 45x70 voidaan kuitenkin pitää nykyään standardina? Miksi pitäisi vahvistaa koko seinää? Jos korvaa vinot tolpat, niin joutuu maalaamaan myös toisen puolen seinästä, mikä ei ehkä ole tarpeen, siksi suoristetaan olemassa olevat ja ruuvataan uudet palkit niihin. Mikä tarkoitus välitolpilla on? Ei niitä normaalisti asenneta seinään, kun laitetaan osb, tarvitaan todella
jonaserik: Yksi levy 12 mm ja sen takana yksi masoniitti 3 mm, silloin sinulla on 15 mm
nino: En usko, että saat hyvän tuloksen fillerillä, mutta en tiedä, luulisin, että joko tulee hyvin paljon pigmenttiä betsistä tai ei yhtään. Värikaavin voi olla hyvä aloitus, jotta saa suurimman osan liimasta pois. Luulen, että Bonalla on lakka, jossa on liukueste, muistan kysyneeni sitä muutama vuosi sitten, muuten useimmilla lakkavalmistajilla pitäisi olla. En ole koskaan käyttänyt
Anonymiserad 405730: [citat] Huomaa myös, että tavallinen kitti ei sovellu näissä yhteyksissä..
Mony: [citat] Arkkitehti on ratkaissut sen kääntämällä pohjapiirustuksen peilikuvaksi niin, että autotalli siirtyy kuvan vasemmalle puolelle. :)
Anonymiserad 405730: [citat] Miltä se näyttää, onko sinulla kuvaa? Kun muurataan tiilimuuria ja kaatuu laastia, käytetään yleensä suolahappoa. Tässä vähän tietoa Wienebergeriltä... Jos muuri aiotaan puhdistaa hapolla, tulee käyttää valmista muurinpuhdistusainetta, jonka sekoitussuhde on 1:20 (1 osa 30-prosenttista suolahappoa 20 osaan vettä). Suosittelemme käyttämään vaahtomuovikuitua ja rullilla
Allinug: Vaikuttaa siltä, että eterniitti oli myös erittäin suosittua Belgiassa.
fribygg: [citat] Jos vedät kaksi sellaista ruuvia ja kuormitat omalla painollasi, tiedät, voitko luottaa ruuveihin.
gurrre: [citat] Ei ole vielä avannut, mutta voin kuvitella, että se on ilman eristystä. Olen kuullut, että eristys ilman jatkuvaa lämmitystä ei ole suositeltavaa. Ellei sitten käytetä sellaisia juttuja kuin träfiberisolering ja vastaavat…
nino: Mietin, pitäisikö tehdä pienempi remontti, kun se venähti vähän liikaa... Esimerkiksi jättää katto laskematta, mutta sillä ei säästy paljon tuhansia, haittapuolena on se, että silloin täytyy käyttää vanhoja panssariputkia, mikä ehkä on ok, mutta tuntuisi paremmalta uudella. Nyt on jäljellä kaikki ikkunat, joten siinä voin "säästää" tai lykätä 10000, mutta muuten ei ole
ILoveFunkis: [citat] Aivan oikein. 😊 Ajattelin yrittää löytää jonkun väliaikaisen ratkaisun, joka on halpa ja näyttää ok:lta, kunnes kaikki muu on ostettu ja valmista. Lopulta (muutaman vuoden kuluttua) siitä tulee pieni varasto/ruokakomero tai sisäänrakennettu kaappi, mutta minun täytyy palkata joku siihen. Ellei minulla ole onnea Tinderissä😂 (vitsi).
z_bumbi: Helpoin tapa on luultavasti puristaa kiinni laudoilla, jotka ruuvataan jokaiseen sääntöön, vaikka halpa pressu menee rikki. Valitse joko kalliimpia pressuja tai jokin muu ratkaisu, esimerkiksi työkalujen piilottaminen. Kasa "roskaa" muutamien tyhjien laatikoiden ja muutaman tyhjän kanisterin kanssa piilottaa suurimman osan.
Fishermansfriend: [citat] Joo, juuri niin se ratkaistiin, kiitos vinkeistä.
Roffe K: [citat] Olet valinnut pienen palkkikannattimen. Suuremmissa malleissa on sekä suurempia että useampia reikiä. Kun saat enemmän reikiä, voit kiinnittää ranskalaiset tai rakennesruuvit useampiin kohtiin ja saavutat silti riittävän kestävyyden, vaikka joku rei'istä olisi raossa.
hempularen: Fix rakentaa varmaan vähän vähemmän kuin niin. mutta se voi riittää. Muuten se on varmaan vain vaihtaa dörrfodren jos se näyttää oudolta. Ei mikään iso operaatio.
Anonymiserad 405730: [citat] Kyllä, täytät muottisi, johon aiot valaa, betonilla, värähtelet betonia ja sitten lasket koko kiinnityspaketin siihen, kunnes olet tyytyväinen sijoitukseen, sitten naputat hieman kierretankoja vasaralla niin, että betoni sulkeutuu niiden ympärille.. Vahvistusvinkki on kiertää yksi tai kaksi mutteria jokaiseen tankoon, mikä tekee mahdottomaksi vetää niitä ylös..
Kolmårdstomten: Olen kuullut, että markkinoilla on lattiakipsilevyjä, joissa on upotetut tasonruuvit, kuten nivell-järjestelmä muoviruuvien kanssa 20-30 cm välein. Vaihtoehtona tasoitemassalle.
Danne213: Anna kuorma-auton roikkua kuorman kanssa ilmassa sillä aikaa kun puratte? Vähän lisäodotusaikaa vain.. Vaihtoehto 2 voisi olla, että lähetätte levyt ylös jollekin siellä ylhäällä joka ottaa ne vastaan?
evading: Monet väärinkäsitykset kyllä, katso kohta 4 Gyprocin sivulla siitä, mitä he tarkoittavat, että pitäisi tehdä asialle. https://www.gyproc.se/gor-det-sjalv/bygga-innervagg-med-trastomme
Stefan1972: On todennäköisesti parempi käyttää seinäventtiilejä strategisissa paikoissa, jos kyseessä on vain kylmä autotalli.
leachim: Hei! Olen viimeistelemässä pihahuoneen rakentamista ja tarvitsisin apua kahdessa asiassa. Rakennan pihahuonetta talon kulmaan ja haluan/aion tiivistää pihahuoneen kennolevyn ja alakatteen muovin välisen tilan. Aikaisemmin räystäs on ollut verhoiltu vain paneelilla, joten tuuletus on aikaisemmin ollut riittävä. Jos laitan pellin kuvan mukaisesti, poistaisin noin 6-7 metrin verran
Josag: Hei. Olen alkanut suunnitella tulevaa kanalan rakennusta, mutta pohdin ulkoseinien rakennetta. Olen ajatellut käyttää 45x95 tukipuita, mutta kysymys kuuluu, milloin käytetään pelkästään pystysuoria tukipuita ja milloin tarvitaan tuki keskelle? Olen ajatellut lähteä liikkeelle "enkelboden" suunnitelmasta, mutta tehdä siitä vähän pidemmän ja haluan käyttää 45x95, jotta saisin
Anonymiserad 405730: [citat] Kyllä, puu yhdessä muurauksen kanssa on huonompi kosteuden suhteen, erilaisten materiaalien sekoittaminen ja sitten rappaus tarkoittaa, että tarvitset dilataatiosaumaa, jossa eri materiaalit kohtaavat, muuten se halkeaa ja tulee tyhjä. Mutta että ikkunat ovat puiset on aivan eri asia kuin kantavan rakenteen muuttaminen.
postkontrollen: [citat] Valitettavasti joissakin taloissa oli muovi sekä sisä- että ulkopuolella. Ehkä ei kovin yleistä, mutta sitä esiintyi. Olen itse nähnyt sen, ja se tuli alan käytännöistä, ei kotirakentamisesta, missä sitä myös esiintyi. :-(
z_bumbi: Tee sarja koekappaleita ja mene niin pitkälle kuin jopa viimeistelyyn asti lupaavimmilla näytteillä.