H
Husköpare: [citat] Hei, Löysitkö hyvän yrityksen? Etsin myös ketään Tukholman alueelta, joka voi rakentaa/remontoida/auttaa meitä portaiden kanssa.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
N
neo11: Harjaa teräsharjalla tiilet ja saumat, onko rappaus irtonainen/pehmeä/hyvin poissaoleva. Poista se vasaralla. Kostuta reilusti ja levitä löysä pohjustuskerros kaikille puhtaille tiilipinnoille 3 mm c-laastilla. Muutaman tunnin kuluttua tai seuraavana päivänä levitä sama laasti harjalla tai huopalevyllä. Pidä se noin 5 mm nykyisen rappauspinnan sisäpuolella. Seuraavana päivänä taas
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
·
N
NoiseMaker: [citat] Luin ohjeet purkin kyljestä, mutta mielestäni olen nähnyt jossain, että jos liimaa tekstiilejä, riittää kun levittää vain toiselle pinnalle. Hyvä vinkki vaahtomuovirullasta. Katsotaan, saanko sellaisen käsiini. Ehkä kannattaa käyttää edullisempaa mattoliimaa askelmien kohdalla ja vain käyttää kontaktliimaa portaiden reunalla...
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
P
pennybridge: Olen itse teipannut tällaisella ikääntymistä kestävällä teipillä näissä tapauksissa. Joku pieni reikä siellä täällä ei varmaan tee mitään eroa?
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
L
Lars Ryden1: Mutta ei kosteussuojausta, jos talo on lämmittämätön talvella, ymmärtääkseni??
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
A
Argastesnickaren: [citat] Ei, korkeampi ilmankosteus sekä sisällä että ulkona kesällä.
7 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Poraa ja ruuvaa alapuolelta.
6 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
D
Derbyboy: En tiedä, mitä muraren käyttää. Minulla on kolme diagonaalista halkeamaa, pieniä pieniä, kun lämmitän vähän kovemmin.
7 vastausta · 2,0k lukukertaa
J
jonaserik: Vasara on ollut tikka kipsissä.
5 vastausta · 925 lukukertaa
·
J
5 vastausta · 925 lukukertaa
·
B
bjolsen: Hei! Me pohdimme pääasiassa, että rakentaisimme arkkitehtisuunnitellun yksikerroksisen talomme omalla pohjaratkaisulla kappaletavarasta. Sain kuitenkin Arkkitehdiltä ehdotuksen käyttää valmiselementeistä tehtyjä betoniseiniä, sillä haluaisin mieluummin huoltovapaan talon. Onko kenelläkään täällä Byggahus-sivustolla tietoa, onko tämä ratkaisu, joka toimii hyvin, ajattelen
0 vastausta · 672 lukukertaa
·
S
Stensson11: [citat] Ei
9 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
S
B
boojy: Olen juuri tiivistänyt ikkunoiden sisäpuolen talossa vuodelta 1985, jossa on betonia ulkopuolella ja sisäpuolella on puurakenteet. Olen ymmärtänyt, että ulkopuolinen sauma ei saisi olla kosteudenpitävä. Onko kenelläkään tietoa, onko tämä sauma tiivis vai ei? Se on joustava ja melkein kuin vanha klassinen sinitarra, jota käytettiin koulussa 80-luvulla🙂 Pohdin, pitääkö minun
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
CalleTuvesson
CalleTuvesson: Terassin muurissa olevat laattojen välinen sauma on haljennut. Siihen on valunut vettä, mikä on aiheuttanut halkeaman alla olevaan tiileen (luultavasti pakkasrapautuminen). Minkälaista materiaalia tulisi käyttää tiivistämiseen, jotta vesi ei valuisi alas ja aiheuttaisi lisää vahinkoa? Halkeama on enintään muutaman millimetrin levyinen.
0 vastausta · 993 lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Katso viesti 4, eli ei ainakaan olohuoneessa.
20 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
P
Petter Forsen: [citat] Etsin samaa, koska näyttää siltä, että meidän täytyy tehdä samoin
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
M
Mjärn: Ostin smygvinkelin. Tuli hyvä!
24 vastausta · 10,5k lukukertaa
·
M
marp68: Kiitos kaikesta palautteesta. Kiva tietää.
8 vastausta · 2,4k lukukertaa
H
henche: [citat] Tuo ehkä kannattaisi laittaa siihen kohtaan, missä meidän tuuli on vähän kostea =)
5 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
N
neo11: Heraklit voi myös olla. Mutta kuten sanottu, täytyy kiinnittää taakse.
3 vastausta · 712 lukukertaa
Z
z_bumbi: Tiivistä kaikki välit. Vaikka vaatekaapeissa olisi vaatteita, raot päästävät ääntä läpi. Jos sitten eristys ja kipsilevy tai OSB ja kipsilevy ovat parhaita äänen kannalta, saa joku muu vastata siihen. Koska alue on pienempi, ei ultra board ole niin kallis, jos haluat voida kiinnittää asioita seinään, ja se on raskaampi, joten se todennäköisesti vaimentaa joitakin ääniä
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
M
MidNightSun: Hei, mietin, onko tämä tavallinen rakenne kellariseinissä, ulomman kerroksen ja sisemmän kerroksen, joka on rapattua träulitia, välillä minulla on tyhjä tila talon ympäri, katso kuva. Onko tästä haittaa tai hyötyä? Ajattelin rakentaa uusia sisäseiniä 45x45 peltijohteilla ja jättää pari senttimetriä ilmaväliä sisemmän kerroksen träulitin ja johteiden väliin, ajattelin että
0 vastausta · 823 lukukertaa
·
D
Dr.Feelgood: Toinen asia, jota mietin, on lämmittää ulkohuonetta, kun tulee paljon lunta. Katto tulee vahvasta 40 mm kanavamuovista. Oletan, että jos lämmitän huoneen (15m2), niin lumen pitäisi sulaa niinä harvoina päivinä, kun sataa paljon lunta? Se helpottaisi kattoparrujen mitoitusta.
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
T
Thomas Bankel: Okei, sitten se tuntuu hyvältä niin. Kiitos!
6 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
M
marp68: [citat] Kiitos tiedosta. Mitä tarkoitat massiivisella seinällä? Juuri siinä on kaakeli, sitten kevytbetoni/leca/svart ympärillä. Joskus ontelot. Huono kokemukset joskus muissa asunnon osissa ei-kantavissa seinissä.
8 vastausta · 4,1k lukukertaa
Rabbithole
Rabbithole: [citat] Ehdottomasti. Eteistila vähentää kylmävaikutusta alueella, jolle kertyy enemmän paikallaan olevaa ilmaa. Nykyään on todella helppoa eristää ulko-ovi, joten ehkä huono esimerkki. Eteistilan tulisi olla joka tapauksessa ja kammio ei ole huono ajatus, esim. lämmittämätön eteinen/veranta. Kattorakenteen ulkonema vähentää myös yöaikaista säteilyä, näkyy selvästi, jos
260 vastausta · 23,5k lukukertaa
·
S
StefanP: Hei! Minulla on talo, joka on rakennettu vuosituhannen vaihteen tienoilla, ja on todella vaikea kestää takan designia, joten haluaisin vaihtaa sen. Nuohooja kertoi, että siinä on kunnon savupiippu verrattuna siihen, mitä nykyään asennetaan, joten se sai minut miettimään, pitäisikö se todella vaihtaa. Lisäksi savupiippu katolla on hieman monimutkaisempi vaihtaa, koska se on työstetty
0 vastausta · 697 lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Koska se on naulattu eikä ruuvattu kuten nykyään tehdään, se viittaa hieman ikään.
6 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
E
Evapetter56: Kiitos nopeasta vastauksesta, yritin liittää kuvan, mutta en tiedä miksi se ei onnistunut. Brf huolehtii, että nokitus suoritetaan jatkuvasti.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
J
Jackdaw: Meillä on sisäänkäynnin portaat, jotka on tehty jonkinlaisesta valetusta betonista ja niiden pinta on peitetty pienillä pyöreillä kivillä. Vuosien saatossa niistä on tullut melko rumia, ja edelliset omistajat ovat korjailleet niitä vaihtelevin tuloksin. Ne näyttävät enemmän tai vähemmän murenevan ja pinta tuntuu hiekkamaiselta. Minun ideani on ollut harjata pois kaikki, mikä on
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Sjukbrorsan
Sjukbrorsan: [citat] Kuva hämää hieman laajakulman kanssa, mutta siellä on tiukkaa välimatkaa, se pitää paikkansa. Ei todellakaan metriäkään siellä.
30 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.