Hei,
Minulla on 50-luvulta peräisin oleva mökki, jonka olen perinyt vanhemmiltani.

Nyt jälleenrakennusprojekti on saavuttanut yläkerran ja kysymykseni koskee viisaita päätöksiä koskien sisäkattoa.

Katossa on tällä hetkellä raakapontti, noin 22 mm, ja "Treetex-levy" (pehmeä kuitulevy) suoraan alla.
(Ulkopuolella on, kuten arvata saattaa, muutama kerros huopakattoa, rima ja kattotiilet)

Olen suunnitellut puupaneelia sisäkattoon, mutta mitä pitäisi laittaa paneelin ja raakapontin väliin ongelmien välttämiseksi? Ongelmien välttäminen on tärkeämpää kuin korkean lämpöeristyksen saavuttaminen.

Terveisin//Lars Rydén

Pieni punainen mökki metsässä, ruotsalainen lippu lipputangossa. Talossa on vihreät ikkunanpielet ja katolla savupiippu. Tikapuut nojaavat seinää vasten.
 
Hei,
Tietääkö kukaan teistä, miten rakennetaan sisäkatto raakapontin päälle kesämökissä??

Terveisin // Lars R
 
Onko raakapontin ja levyn välillä ilmarakoa? Aseta eriste levyä vasten, sitten höyryjarru ja sitten kattopaneeli.
 
Hei,
Ajattelin poistaa Treetex-levyn ja asentaa paneelin.
Pitäisikö olla tuuletusrako ja asentaa paneeli "rimoille"?
 
L Lars Ryden1 sanoi:
Pitäisikö olla ilmanväli ja asentaa paneeli "lähtiin"?
Se ei ole välttämätöntä, mutta melko kätevää, jos aikoo vetää piilotettua sähköä.
 
Mutta ei kosteussuojausta, jos talo on lämmittämätön talvella, ymmärtääkseni??
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.