Hei,
olen parhaillaan mitoittamassa pulpettikattoa terassille kanavamuovilla ja rakennuskuvausten mukaan minun tulisi käyttää 195x45 C24 poikittaisina kattokannattimina / kattopalkeina.
Minulla on rajallinen korkeus, enkä voi saavuttaa tarpeeksi kattokallistusta, jos käytän 195x45.
Ajattelin sen sijaan käyttää kaksinkertaista 145x45 C24, jotka liimaan yhteen PUR:lla ja ruuvaan kunnolla kiinni.

Olisiko tämä liimattu 145x90 C24 yhtä vahva kuin yksinkertainen 195x45 C24?

Vaihtoehtona voisi olla liimapuupalkki 140x140, mutta en ole varma, pitäisikö niitä käyttää kattorakenteisiin.

P
Saavuttaaksesi saman taivutusjäykkyyden tarvitset 195^3 / 145^3 ~= 2.5 kpl 145-koolinkia.

Mutta mitä ajattelet olevan mitoittelevaa? Palkinmurtuma? Palkin taipuminen? Kiinnikkeet?

Den ofrivillige klåparen sanoi:
Saavuttaaksesi saman taipumiskovuus tarvitset 195^3 / 145^3 ~= 2.5 kpl 145-koola.

Mutta mitä ajattelet on mitoitusperusteena? Palkinmurtuma? Palkin taipuminen? Kiinnitykset?
Kiitos,
tämä on se, jota seuraan.

• Kattotason rakennepiirustus tekstillä: "Dimensiointitulos - Pulpetit ja palkit". Sisältää tekniset tiedot ja mitat Göteborgissa.
Toinen asia, jota mietin, on lämmittää ulkohuonetta, kun tulee paljon lunta. Katto tulee vahvasta 40 mm kanavamuovista. Oletan, että jos lämmitän huoneen (15m2), niin lumen pitäisi sulaa niinä harvoina päivinä, kun sataa paljon lunta? Se helpottaisi kattoparrujen mitoitusta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.