Olen juuri liimaamassa kokolattiamattoa portaisiin* ja olen lukenut vähän täältä foorumilta. Kaupassa, jossa kävin, ei ollut kovin monta vaihtoehtoa liimalle, mutta valitsin kontaktliiman Casco S9 Super, koska en halua tehdä kaikkea tätä työtä ja sitten matto irtoaa ajan myötä. En jaksa käyttää eri liimoja askelmalle ja askelmanokalle.

Kokeilin ensin liimata askelman ja sitten ympäriltä, ja se meni hyvin, mutta vei kauheasti aikaa. Lisäksi kului suunnilleen neljäsosa purkista liimaa yhteen askelmaan! Olen nähnyt, että pitäisi olla "hienohampainen lasta", voiko joku suositella hyvää sellaista? Tuntuu, että sellaisen uudelleenkäyttö on vaikeaa, kun kaikki tarttuu siihen, joten siitä tulee nopeasti kallista, kun jäljellä on 16 askelmaa, jotka pitää liimata kahdessa erässä.

Nyt levitin liimaa sekä matolle (sellaista, jossa on ruudukko pohjassa) että itse askelmalle, odotin hetken (10-20 minuuttia) ja laitoin paikoilleen. Yhdeksän kymmenesosaa liimasta meni matolle.

Toivoisin vinkkejä siitä, miten voisin vähentää liiman kulutusta. Riittäisikö, jos levitän vain kohtuullisesti liimaa askelmalle ja laitan maton paikoilleen ennen kuin se kuivuu?

Uskallanko liimata koko askelman yhdellä kertaa?

Kiitollinen kaikista neuvoista.

*Erillinen rakennuslanka tulee minä vuonna tahansa nyt.

Kosketusliima (ainakin S9) tulee levittää molemmille pinnoille, sitten kuivua tahmattomaksi ja lopuksi liittää pinnat yhteen. Tarttuu heti ja pysyvästi. Käytä kertakäyttöistä vaahtomuovitelarullaa, joka levittää ohuemman kerroksen.

• Tykkään
MultiMan ja 1 muu
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth sanoi:
Kontaktliima (ainakin S9) tulee levittää molemmille pinnoille, antaa kuivua tahmattomaksi ja sitten yhdistää pinnat. Tarttuu heti ja pysyvästi. Käytä kertakäyttöisiä vaahtomuovirullia, jotka levittävät ohuemman kerroksen.
Luin ohjeet purkin kyljestä, mutta mielestäni olen nähnyt jossain, että jos liimaa tekstiilejä, riittää kun levittää vain toiselle pinnalle.

Hyvä vinkki vaahtomuovirullasta. Katsotaan, saanko sellaisen käsiini.

Ehkä kannattaa käyttää edullisempaa mattoliimaa askelmien kohdalla ja vain käyttää kontaktliimaa portaiden reunalla...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.