Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Sommarstugelivet: Mitä suositellaan nurkan sijasta terassirapuille? Antaako lankkujen jatkua koko matkan ulos?
Anonymiserad 405730: [citat] No en tiedä olenko samaa mieltä, liitän oheen kuvan, jossa näet terassin, jossa olemme sijoittaneet suuren alueen ennen viikonloppua, ja vihreämmän osan olemme asentaneet maanantaina viikonlopun jälkeen, joten näet, kuinka paljon se, joka on ollut viikonlopun yli auringossa, on haalistunut. Se haalistuu pirun nopeasti auringossa.
Friteradräka: On projekti käynnissä, mutta sen loppuun saattaminen on hieman vaikeaa. Olen noviisi rakentamisessa, mutta haluan oppia ja tehdä mahdollisimman paljon itse siitä, mitä voi tehdä itse. Kattokaappi pitää purkaa, eikä seinä ole kantava. Tämän jälkeen on tarkoitus rakentaa uusi seinä, joka seuraa katon kaltevuutta, jotta saamme enemmän tilaa huoneeseen. Tarvitsen vinkkejä työnkulkuun
Dublin: Speedheaterilla tai kuumailmapuhaltimella ja hyvällä kaapimella.
AG A: On täysin mahdotonta vastata ilman rakennuspiirustuksia. Usein voi kuitenkin tehdä päteviä arvauksia myös muiden piirustustyyppien perusteella. Mutta, kun naapurillasi on palkki siinä, on kohtuullista uskoa, että seinä on kantava. Palkki on asetettu siihen, kun seinä on purettu. On siis palkki seinän sijaan. Se ei ole mikään, joka on seinissä. Mutta sitten sinun täytyy kuitenkin
Frågan: Rakennan parhaillaan autokatosta, jossa on pieni varasto, ja tarvitsen tukea autokatoksen osalle. Muualla olen käyttänyt Joma:n reikävyötä 1,5x20 mm, mutta katossa haluaisin esteettisistä syistä tehdä sen hieman siistimmin. Ajattelin käyttää ruostumatonta vaijeria ja vanttiruuveja. Ajattelin ristikkäistä rakennetta kattoon, mutta se kiinnitettäisiin vain varaston lähimpään
Friteradräka: [citat] Se tehtiin tiilimestarin tyyliin. En tiedä mikä olisi ollut tehokkainta, mutta lopputulos oli hieno kuitenkin.
MRLINDELL: [citat] Olen ollut yhteydessä Byggmaxiin. He vaativat, että täytetään linkki, jossa on noin 50 tietoa, jotka eivät melkein koske lattiaa tai asennusta ollenkaan. Tunnistaudutaan pankkitunnuksilla ja saa viitenumeron/asiakasnumeron. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä uudelleen. Mutta Byggmax ei ole vastannut. "He tutkivat ongelmaa ...". Nyt lopetan ostokset Byggmaxissa. He täysin sivuuttavat
boojy: Hei, kuinka kauan täytyy odottaa perustamisen jälkeen ennen kuin voi alkaa laittamaan rappausta luuletko?
MrJay: Se oli Fermacell-kuitukipsiä, näyttää sopivan tarkoitukseen paremmin.
Spannen: [citat] Rakennuslupaa ei tarvita. Olin itsekin aluksi ajatellut tilata kattorakenteet, mutta epähuomiossa olin myöhässä ja kaikilla on loma nyt, ja näyttäisi siltä, että toimituksen saisi vasta V35 jälkeen :( Joten, jos aion saada ainakin rungon valmiiksi lomalla, minun täytyy rakentaa itse. Olen nyt saanut palautetta eri tahoilta (puuseppä, rakennustarvikeliike jne.), jotka kaikki
Matti_75: Poraa reikiä vaneriin haluamaasi kuvioon. Kiinnitä kierretangot mutterilla ja prikalla molemmin puolin. Kiinnitä se oikeaan asemaan jalkapalloon ja vala. Irrota sitten vaneri ja kiinnitä pylväät.
Agi: Miten talo tuli? Huomasin, että rakensit myös thermomurilla! Jännittävää!
Fredrik_1976: [citat] Pitäisikö aluskatteen laittaa samalla tavalla seinälle ja leveyssuunnassa?
Anonymiserad 405730: [citat] Ei erityisen syvällä, mutta emme ole koskaan hioneet käsin, vaan käytämme aina epäkeskohiomakonetta...
JPW: Vieläkin turvallisempi vaihtoehto on rakentaa ovi ovenkarmiin, kiinnittää saranat ja sitten sahata ovi keskeltä kahtia. Silloin ei tarvitse raahata lähes valmiita ja raskaita ovia ovenkarmiin, ne riippuvat paikallaan itsestään, kun ne ovat valmiit.
altren: [citat] Juuri se tolppa on melko kovasti kiinni, joten mieluummin en yrittäisi vaihtaa sitä.
sommar1111: Hei, Olen tekemässä julkisivun (betoni) kunnostusta, jossa on hilseilevää vanhaa maalia. Julkisivu maalataan uudella värillä. Valmisteluna olen raaputtanut kaiken irtoavan ja vähän enemmänkin pois lämpöpistoolin/speedheaterin avulla. Kaikki maali ei kuitenkaan lähde niin helposti ja on tiukasti kiinni. Tarvitaan myös jonkin verran korjauksia betonijulkisivuihin, osa on irronnut ja
oj.: Onko lopputuloksesta kuvaa? Aiomme rakentaa jotain samankaltaista.
Freppa79: [citat] Voi harmi... Soita ja tarkista Plexigruppenilta (https://plexigruppen.se), olen itse tilannut heiltä aiemmin, niin saat apua pleksilasiasioissa. On tosin lomakausi juuri nyt, mutta muuten kokeile plexishoppen.se (https://plexishoppen.se/pages/plexiglas). Toivottavasti se järjestyy!
Allan Dahl: Laajan vesivahingon jälkeen poistetut olivat sekä lattia, lastulevy että styroksi kellarikerroksen osissa. Betonilaatan päällä oli 3 cm vettä! Nyt kaikki on purettu ja osittain kuivattu. Salaojitus on vuodelta 2007 ja mekaanisen kuivaimen ollessa toiminnassa lähes 3 kuukautta, ulkoseinät ovat kuivuneet kunnolla, mutta betonilaatta on edelleen märkä (RH yli 85 %). Ennen purkua
yonna: [citat] Täytän huolimattomasti tekstin mustalla tussilla messinkisessä ovikilvessäni. Pyyhin yli menneen osan pois kuivalla liinalla ja kiillotan koko kilven kuparinkiillottimella. Täytän sen parin vuoden välein, kiillotan pari kertaa vuodessa. Ovikilpiä ei ole alun perin käsitelty tai lakattu. Toki voi huolellisesti täyttää mustalla lakalla, mutta joka tapauksessa musta muuttuu
Harald Blåtumme: Kokeile nykyaikaista ranskalaista puuruuvin korvaajaa: Big Dog. Esimerkkejä löytyy täältä, mutta mielestäni olen ostanut vastaavia myös Biltemasta. https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/fastdon/skruv/traskruv-utvandigt/traskruv-big-dog-c4-10x50-40st-915608062 Ne ovat uskomattoman vahvoja kohtuullisen karkeilla Torx-kannoillaan, tyypillisesti T40, olen käyttänyt satoja paksuja
Span08: [citat] Kiitos vastauksesta. Etsin tietoa sidosloistosta ja se näyttää olevan laskoksen muoto. Olen tehnyt sidosloiston talon pitkälle sivulle. Se taitaa olla ratkaisu myös kulmassa.
Småbrukaren: Karmen seisoo ikkunalaudalla. Japansaha ja vakaa käsi.
Småbrukaren: Riippuu täysin oven leveydestä suhteessa seinään.
frullster: [citat] Olen myös ajatellut sitä, mutta ulkoseinällä, jossa on ikkuna, kulkee patterijärjestelmän putkia, mikä tekisi asennuskerroksesta erittäin syvän. Lisäksi putkissa on liitoksia, minkä vuoksi en erityisesti halua asentaa niitä piiloon. Tietysti voit vetää nämä putket ilman liitoksia, mutta budjetti on tietenkin myös este. Vesiputket sijaitsevat toisaalta kohdassa, jossa en