900 lukukertaa ·
2 vastausta
900 lukukertaa
2 vastausta
Upottaa sähkö ulkoseinään
Hei,
Olen tekemässä remonttia 40-luvun keittiössäni ja ajattelin upottaa sähköputket ja rasiat.
Ajattelin jyrsiä sähköputket sisään ja sitten laittaa kipsilevyä päälle, mutta ongelmana on, että löytämäni rasiat ovat 50 mm syviä, mikä tarkoittaa, että minun täytyy jyrsiä aika syvälle pystyyn upotetussa pontissa, joka on olemassa oleva sisäseinä (olen poistattanut aikaisemmin asennetun lastulevyn), jotta rasiat olisivat samassa tasossa kipsilevyn kanssa.
Kysymys on yksinkertaisesti, voiko tämän tehdä vai onko tämä pystyyn upotettu pontti kantava? Ponttia muodostavat laudat ovat 50 mm paksuja.
Liitän valokuvan jo tekemästäni jyrsinnästä.
Kiitos etukäteen
Olen tekemässä remonttia 40-luvun keittiössäni ja ajattelin upottaa sähköputket ja rasiat.
Ajattelin jyrsiä sähköputket sisään ja sitten laittaa kipsilevyä päälle, mutta ongelmana on, että löytämäni rasiat ovat 50 mm syviä, mikä tarkoittaa, että minun täytyy jyrsiä aika syvälle pystyyn upotetussa pontissa, joka on olemassa oleva sisäseinä (olen poistattanut aikaisemmin asennetun lastulevyn), jotta rasiat olisivat samassa tasossa kipsilevyn kanssa.
Kysymys on yksinkertaisesti, voiko tämän tehdä vai onko tämä pystyyn upotettu pontti kantava? Ponttia muodostavat laudat ovat 50 mm paksuja.
Liitän valokuvan jo tekemästäni jyrsinnästä.
Kiitos etukäteen
Olen myös ajatellut sitä, mutta ulkoseinällä, jossa on ikkuna, kulkee patterijärjestelmän putkia, mikä tekisi asennuskerroksesta erittäin syvän. Lisäksi putkissa on liitoksia, minkä vuoksi en erityisesti halua asentaa niitä piiloon. Tietysti voit vetää nämä putket ilman liitoksia, mutta budjetti on tietenkin myös este.J Josth sanoi:
Vesiputket sijaitsevat toisaalta kohdassa, jossa en ole ajatellut piilottaa sähköä ikkunan välissä, mutta tuntuu oudolta, että ikkunan ympärillä olisi eri syvyisiä listoita.
Klikkaa tästä vastataksesi