Hei, onko täällä joku, joka on itse rakentanut joko kappaletavarasta tai valmiiksi leikkaamalla rungon, joka voisi antaa vihjeen, kuinka kauan kestää koota runko talolle, joka on noin 100-150 m²?

Mietin, mitä reittiä minun pitäisi kulkea, jos rakennan itse. Valmiiksi leikattu runko on kätevä sellaiselle, joka ei ole puuseppä, vaikka samalla saattaa olla säästöjä, jos sahaa ja mittaa itse. Mutta kysymys kuuluu, kuinka aika eroaa ja mikä on eniten arvokasta.

P
N Nygge72 sanoi:
Moi, onko täällä ketään, joka on itse rakentanut joko pitkästä tavarasta tai valmiiksi sahatusta rungosta, joka voisi antaa viitteen kuinka kauan kestää koota runko taloon, joka on noin 100-150 neliömetriä?

Mietin, mitä reittiä pitäisi mennä, jos rakennan itse. Valmiiksi sahattu runko on kätevä henkilölle, joka ei ole puuseppä, samalla kun on säästettävissä rahaa sahaamalla ja mittaamalla itse. Mutta kysymys on, kuinka aikaero vaikuttaa, mikä on arvokkaampaa.
Teemme pitkästä tavarasta rungon noin viikossa kahdella miehellä, jos olet yksin, laske 2-3 viikkoa ennen kuin voit ottaa vastaan kattotuolit, on hyvä saada ulkoinen levy runkoon ennen kattotuoleja, jotta saadaan hieman jäykkyyttä seiniin ennen kattorakenteiden asentamista.

Rejäl sanoi:
Teemme puurunko noin viikossa kahdella miehellä, jos olet yksin, laske 2-3 viikkoa ennen kuin voit vastaanottaa kattotuoleja. On hyvä laittaa ulkoverhouslevy runkoon ennen kattotuolia, jotta seinät saavat hieman jäykkyyttä ennen kuin katto tulee päälle..
Miten te teette sen, laitatteko puutavaran kerrallaan, vai leikkaatteko kaikki puut oikeaan pituuteen kerralla ja sitten vain kokoatte?

P
N Nygge72 sanoi:
Miten teette, menettelettekö sääntö sääntöltä, vai leikkaatteko kaikki säännöt oikeaan pituuteen kerralla ja sitten vain liitetään yhteen?
Yksi leikkaa ja me naulaamme/ammumme yhteen, käytämme eri pituisia puutavaranpaloja, lyhyitä ja pitkiä pituuksia..
Leikkaamme yhden seinän kerrallaan, jos meitä on kaksi..

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Sahataan ja naulataan/ampumaan runko yhteen, käytämme eri pituisia puutavaroita lyhyitä tolppia ja pitkiä pätkiä..
Sahataan yksi seinä kerrallaan, jos meitä on kaksi..
Kiitos

P
N Nygge72 sanoi:
Kiitos
Naulapyssy 90mm nauloilla ja jiirisaha on suositeltava..

• Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
P
Hieman inspiraatiota😊

• Rakennustyömaa, jossa puurunkoinen talo rakenteilla metsän reunalla.
  • Puinen talonrunko rakentamisvaiheessa, ympärillä metsää ja taivasta. Rakenteilla oleva projekti antaa inspiraatiota rakennushankkeille.
  • Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Naulain 90 mm nauloilla ja katkaisu- ja jiirisaha ovat suositeltavia..
Sen omistan 😁 Rakastan valitettavasti ostaa työkaluja 🫣

Tiedätkö, voisiko ulkopuolen tehdä valmiiksi (kevät/kesä/syksy), eli vain sääsuoja. Sitten se olisi tyhjä eristyksestä ja lämmöstä (syksy/talvi/kevät), että ottaisiko se silloin vahinkoa, vai pitääkö eristys/muovi/lämpö laittaa niin nopeasti kuin mahdollista?

P
Se voi säilyä talven yli, jos saat sen väderskyddet.

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.