Matti_75
Matti_75: Riippuu täysin siitä, minkä kokoisesta puutavarasta puhumme ja mitkä mitat alkuperäisessä ovat.
3 vastausta · 12,1k lukukertaa
·
B
bergquist: [citat] Hehe joo, tein saman asian aurinkopaneelien kanssa, joten aina hyvä tarkistaa, aion käydä turvallisella tilalla syksyllä, jotta voidaan vähentää preemiota ja oppia vähän
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
P
Anonymiserad 405730: [citat] Ei märkä, kostea toimii paremmin😉
9 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
E
ErikViktorMartinUrban: Kiitos, eli jos ymmärrän oikein, jos minulla on kipsiä seinissä nyt ja laitan vanerilevyjä sen päälle, niin minun ei tarvitse tehdä muuta palosuojauksen kannalta. Tämä riippumatta 8 metrin säännöstä? Asumme rivitalossa ja seinä lähimpänä naapuria olisi vaatekaappi (vaatekaapin takana on kipsiseinä).
6 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
S
sinuslinus: Höyrynsulku tulee olla eristeen lämpimällä puolella.
7 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
ralvejd
ralvejd: Irrota ovi. Poista saranat. Levitä hitaasti kovettuvaa epoksia kaikkiin halkeamiin. Aseta muovikalvo vaurion molemmille puolille. Aseta suora ja siisti puupala vaurion molemmille puolille. Kiinnitä kahdella puristimella. Kahvitauko 24 tuntia. Poista puristimet, puupalat ja muovikalvo. Hio. Maalaa.
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
K
Krulle_100: Ajattelin tiskin yli :) Mutta tilaan kai muuten, kiitos.
2 vastausta · 816 lukukertaa
·
R
Razid: Nyt, ehkä vähän liian pitkän ajan jälkeen, olen asentanut lampun, josta kysyin. Se on kiinnitetty asennusruuvilla ilman plugia, ja esiporasin ennen kuin ruuvasin. Kaikki sujui loistavasti ja se pysyy tukevasti paikallaan. Kiitos vinkeistä ja neuvoista!
26 vastausta · 6,8k lukukertaa
·
mattisx
mattisx: Kun vaihdoimme ilmalämpöpumppua, otin kuvan vanhan reiän kautta. Talo on "Egnahemshus" puutalo vuodelta 1932 ja seinä on yläkerrassa. Suunnittelemme julkisivun vaihtoa ja lisäeristystä sekä laskemme lämmönläpäisykerrointa. Voiko joku arvioida, miten seinä on rakennettu? Tässä on harrastelijatutkintani (sisältä ulos): Råspånt 23 mm Råspånt 23 mm Isolering hyvlade spån 25 mm
0 vastausta · 547 lukukertaa
·
G
gummilist85: Hei! Minulla on kellariraput maanpinnan alapuolella, joka on melko altis, huolimatta salaojituksesta. Rapatus on irronnut alueella, joka on suunnilleen A4-paperin kokoinen. Miten suosittelisitte minun korjaavan tämän? Mitkä tuotteet ovat parhaita käyttää? En ole koskaan aiemmin työskennellyt rappauksen kanssa, joten vinkkejä siitä, mistä voisin löytää hyviä ohjeita, arvostettaisiin.
0 vastausta · 524 lukukertaa
·
K
KG3: Hei, Rakennamme yhtenäistä terassia puulaudoista, joka sijoitetaan päärakennusta ja lisärakennusta (< 15 m2) vasten. Molemmat rakennukset täyttävät EI 30. Kysymys: Mistä voi lukea, miten palosuojaus vaikuttaa puulaudoitukseen? Terveisin/KG PS: En löytänyt mitään tästä '8 Rakennusten välinen palosuojaus, BBR 5:6'
0 vastausta · 603 lukukertaa
BirgitS
BirgitS: [citat] Miten seinän kanssa kävi @Sandersson89 ?
11 vastausta · 3,6k lukukertaa
S
schlump: Pieni kokemus, joka minulla on, on se, että kun ajatellaan sen levittämistä (Festfloor tapauksessani), tulee pieniä vaihteluita. Olen sitä mieltä, että mitä vähemmän kittaat, sitä tasaisempi se on, mitä vähemmän hiot, sitä tasaisempi se on. Yllä mainittujen minimoimiseksi on tärkeää, että alusta on tasainen. En tiedä, miten saisi täysin homogeenisen pinnan, kuten
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
K
karlmb: [citat] Mittaa seinän kosteuspitoisuus muina kuin nyt näinä lämpiminä kuukausina. (Nyt kaikissa kivirakenteissa syntyy kondenssia, joten johtopäätösten tekeminen on harhaanjohtavaa). Jos se on kuiva ja hyvä talvella, se on luultavasti kunnossa, mutta muuten täytyy rakentaa ottaen huomioon rakenteen läpi tuleva kosteus. Se on mahdollista eikä sen tarvitse maksaa niin paljon
14 vastausta · 1,7k lukukertaa
P
PHPersson: [citat] Yksi esimerkki ovat lämpöpumput, olen ollut tekemisissä muutamien kanssa, IVT maalämpö, Nibe maalämpö, CTC ilma/vesi. Kaikilla on niin huono ohjelmisto ohjausjärjestelmissä, että se on noloa. En todella ymmärrä, miten voidaan tehdä niin huonoja tuotteita. Lisäksi laatu on heikko, erityisesti IVT... ihan lopussa 10 vuoden jälkeen. Ruostetta ym. Nykyisillä hinnoilla mietin,
88 vastausta · 9,9k lukukertaa
·
nikasp
nikasp: Kyllä, 45 ei ole ollut lainkaan vaihtoehtona. Ehkä rakennetaan WC:tä mökkiin 45:llä, jossa jokainen senttimetri on tärkeä ja seinä on pieni ja matala, mutta ei kotona omakotitalossa.
7 vastausta · 2,7k lukukertaa
K
Kardan79: Hei! Olen alkamassa palauttamaan suurempaa makuuhuonetta, jossa on vaatehuone, mekaanisesti tuuletetun aluslattian asennuksen jälkeen. Meidän piti poistaa väliseinä (makuuhuoneen ja vaatehuoneen väliltä) ja olemme nyt rakentaneet uuden. Olen kuitenkin epävarma siitä, miten voimme minimoida halkeamien riskin sisäkulmassa, jossa uusi väliseinä kohtaa ulkoseinän. Talo on vanha puutalo
0 vastausta · 878 lukukertaa
U
Umma01: Kiitos palautteesta! Meidän täytyy hankkia joitakin uusia verktyg, näyttää siltä. : )
4 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
P
Anonymiserad 398729: Ei kukaan, joka olisi tehnyt jotain samanlaista ja jolla olisi kokemuksia?
1 vastaus · 653 lukukertaa
Zebehn
Zebehn: [citat] Hyvä! En aio tehdä asioita monimutkaisemmiksi kuin näin. 👌🏼
12 vastausta · 12,9k lukukertaa
·
I
Installation: [citat] Sitä käytetään myös siihen. Tai kiinnitykseen kattoturvallisuuteen kautta raakapontti sekä isommille elementeille tai ontelolaattalattioille.
14 vastausta · 5,6k lukukertaa
S
snikanor: Hehe, ei se ole kyse siitä, että se oli helpompi laskea, koska niille asioille on olemassa tietolomakkeet/erittelyt. Oletan, että maan kantavuuden laskeminen on vaikeampaa, koska se riippuu niin monista parametreista. Se on muuten siltti/savi. Kuulostaa joka tapauksessa siltä kuin kirjoitin viestin #3 lopussa, että minun piti ymmärtää kuinka paljon 3,5kN/m2 tai 350kg per neliömetri
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Dan1891
Dan1891: [citat] Ei, tuskinpa se romahtaa juuri nyt...
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
J
Joel H: Tulen hulluksi autotallin seinien kanssa. Ja koska olen melko tietämätön kaikesta, mikä vaatii kädentaitoja, eksyn helposti ja otan kiitollisena vastaan vinkkejä aloittelijoille. Ensimmäinen oletukseni oli, että se on betonia. Mutta se on helppo porata seiniin jopa tavallisella ruuvinvääntimellä (Makita DDF482), joten ajattelin, ettei se kaikesta huolimatta voi olla betonia. Toinen
0 vastausta · 821 lukukertaa
·
Antwerpen
Antwerpen: [citat] Meillä on kaukolämpökattila - vesikiertoiset patterit yläkerrassa ja vesikiertoinen lattialämmitys kellarissa. Patteri pesutuvassa. Voiko vain asentaa pienen mekaanisen poistoilmaräppänän pesutupaan ja pari tuloilmaventtiiliä ympäri kellaria? Tyyppiä tällainen:
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
M
Majaji44: Mikä ratkaisu se oli? Minulla on autotallin katto, jolla on kyllä kallistus, mutta sen päällä on puuterassi. Nyt autotalliin on alkanut vuotaa. Joten minun täytyy ratkaista se jollakin tavalla, uusi huopakatto, Mapein tuotteet, kumilevy?
17 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Toki voi olla hajua puumateriaalista ja muista, mutta onhan hyvä sulkea pois yksinkertaisempia asioita, kuten puutteellinen ilmanvaihto, ennen kuin alkaa purkaa seiniä. ;)
7 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Sommarstugelivet
Sommarstugelivet: Mitä suositellaan nurkan sijasta terassirapuille? Antaako lankkujen jatkua koko matkan ulos?
10 vastausta · 14,1k lukukertaa
·
R
Anonymiserad 405730: [citat] No en tiedä olenko samaa mieltä, liitän oheen kuvan, jossa näet terassin, jossa olemme sijoittaneet suuren alueen ennen viikonloppua, ja vihreämmän osan olemme asentaneet maanantaina viikonlopun jälkeen, joten näet, kuinka paljon se, joka on ollut viikonlopun yli auringossa, on haalistunut. Se haalistuu pirun nopeasti auringossa.
29 vastausta · 6,9k lukukertaa
·
Friteradräka
Friteradräka: On projekti käynnissä, mutta sen loppuun saattaminen on hieman vaikeaa. Olen noviisi rakentamisessa, mutta haluan oppia ja tehdä mahdollisimman paljon itse siitä, mitä voi tehdä itse. Kattokaappi pitää purkaa, eikä seinä ole kantava. Tämän jälkeen on tarkoitus rakentaa uusi seinä, joka seuraa katon kaltevuutta, jotta saamme enemmän tilaa huoneeseen. Tarvitsen vinkkejä työnkulkuun
0 vastausta · 703 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.