Hei!
Rakennan varastoa (Projekttråd) ja suunnittelen parhaillaan runkoa, mutta olen jumissa kattorakenteen kanssa.
Faktoja:
Harjakatto
Kaltevuus: 27 astetta
Rakennuksen pituus: 5900mm
Jänneväli: 3200mm
Tukipiste: runko 45x95
Kattotuoli CC 1200mm (sijaitsee pystysuorilla seinätolpilla)
Katteena: Raakapontti, rima, pelti.
Haluaisin luoda hieman lisää korkeutta kattoon, jotta saisin roikkumaan esineitä kuten kattobokseja ja kajakin katosta. Siksi haluaisin "A-kattotuolit". En kuitenkaan ole löytänyt laskentaohjelmia tai mitoitustaulukoita näille.
Alla on luonnos ajatellusta rakenteestani.
Yläkehys: 45x145 C24
Alakehys/hanbjälke sekä tuki: 45x120 C24
Alakehys kohotettu 250mm
Liitetään naulalevyillä ja ankkurinauloilla
Viistetään kohdassa, jossa tukeutuu runkoon
En odota mitään lopullista vastausta, mutta mielelläni kuulisin arvion järkevyydestä, jos se vaikuttaa toimivalta tai ei koskaan toimi. Myös ehdotuksia muutoksista otetaan kiitollisena vastaan!
Jos tarvitset rakennusluvan varaston rakentamiseen, on ehkä parasta tilata tehdasvalmisteisia kattotuoleja, jolloin valmistaja laskee ja piirtää kattotuolin, eikä rakennuslautakunnalla ole syytä kyseenalaistaa lujuutta.
Jos tarvitse rakennusluvan varastorakennukseesi, on ehkä parasta tilata tehtaalla valmistetut kattorakenteet, jolloin valmistaja suunnittelee ja piirtää kattorakenteen, eikä rakennuslautakunnalla ole syytä kyseenalaistaa niiden kantavuutta.
Rakennuslupaa ei tarvita. Olin itsekin aluksi ajatellut tilata kattorakenteet, mutta epähuomiossa olin myöhässä ja kaikilla on loma nyt, ja näyttäisi siltä, että toimituksen saisi vasta V35 jälkeen Joten, jos aion saada ainakin rungon valmiiksi lomalla, minun täytyy rakentaa itse.
Olen nyt saanut palautetta eri tahoilta (puuseppä, rakennustarvikeliike jne.), jotka kaikki sanovat suurin piirtein samaa kuin Matti. Aion noudattaa yllä olevaa piirustusta ja katsoa, mitä tapahtuu!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.