Senaste aktiviteten
-
RFrågan kommer främst från att det är ganska fult och varje gång det blåser lite kraftigare så välter kärlen.. Så för att lösa...
-
RMåste, så att det går att bygga från egen tomt håller jag med om. När det gäller underhåll är det snarare så att det bör gå att...
-
RTänk bara på att staketet måste sitta så långt in på din tomt att du kan bygga och underhålla det från din tomt. Så exakt i tomtgräns...
-
RTomtgränser är inget som man kan bygga på om man ska vara petig, men man får bygga en millimeter ifrån den. Fast grannen har sin lagliga...
-
RTänk bara på storleken på sopkärlen. Det är nya lagkrav på hemsortering vilket innebär att näst intill alla villaägare kommer få större...
-
RVad har du för relation med grannen idag? Jag blir lite förundrad när folk bara säger "Kör på, skit i grannen". Det finns så många...
-
RDu krånglar till det i onödan. Självklart får du göra vad du vill på din fastighet så länge du följer byggregler. Och lika självklart...
-
RÄr hans asfaltplätt så smal att han inte kan parkera lite längre bort från gränsen och faktiskt kliva ut på sin egen fastighet? För nej...
-
RSnart får du hemsortering. Bygg tre gånger så stort mot tunnan du har idag.
-
RVill man vara schysst kan man säga till grannen redan nu att man har för avsikt att bygga ett staket nära tomtgräns till tunnorna.
-
RVad ska grannen säga om ni sätter upp staket? "Men vi använder ju faktiskt din gräsmatta ibland..."? Ja då är det väl bara att ge honom...
-
RPlanera för att du ska kunna underhålla ditt staket eller vad det nu blir utan att behöva gå på din grannes tomt. Det kan vara OK idag...
-
RNu finns redan många svar här. Men ett till skadar aldrig. Att badrummets livstid är förbrukad enligt besiktningsmannen så betyder det...
-
REn pragmatisk syn kan ju vara: - Badrummet är utdömt vid köp enligt besiktningsprotokoll. - köpare använder badrummet ändå och duschar...
-
RJa, det har du helt rätt i.
-
RÄven om det nu fungerar även juridiskt att svara "dra åt h---e" så tycker jag nog att man som okunnig lekman bör försöka hålla sig till...
-
RDin hypotes att TS måste uttrycka sig som en advokat och inte som den lekman han är. Du har helt enkelt fel!
-
RJag har viss insikt i hur dylika formuleringar ska tolkas. Så länge det framgår att kravet bestrids så kan det formuleras hur som helst...
-
ROk. Strid om påvens skägg. TS har i vart fall intet att frukta.
-
RUttjänt var ju ordet besiktningsmannen använde vid överlåtelsebesiktningen. Har du läst tråden?
-
R"Bestrids" är helt tillräckligt.
-
RDet är generellt sett mindre genomtänkt att föreslå sexuellt umgänge med mödrar. Domare tenderar (även om vi inte ska) att subjektivt...
-
RFörklara då för mig på vilket sätt valet mellan orden "Begäran avslås" respektive "Kravet bestrides" kan medföra någon som helst...
-
RStruntprat. Eftersom det är två amatörer som skriver till varandra. TS kunde lika gärna skriva -Tag dig i dalen, far och flyg, över min...
-
RÅ andra sidan spelar det ingen roll. Det finns inga formkrav vad gäller att formulera ett bestridande så länge det framgår att TS inte...
-
RTS, du har ingen skyldighet att motivera ett bestridande. Du kan korta ner föreslagna formuleringar ännu mer, om du vill, och svara...
-
RNej, det räcker med ”kravet bestrids i sin helhet”. Ingen motivering i detta skede.
-
RMed den skrivning som finns i bes. protokollet (som jag antar togs fram i samband med försäljningen?). Så skall köparen förvänta sigt i...
-
RNi har redan flera svar i samma riktning, skriv ett nekande så kortfattat som möjligt. Om svaret blir mer omfattande kan det missförstås...
-
RUpprepar nog bara det som redan sagts, men extrakostnader är egentligen inte ens relevant. Principen kring dolt fel är egentligen att...