Det finns en annan tråd på temat uppgradera till Win11. Där finns en länk till en krångelfri metod som fungerar. Kan vara samma som Mats länkade till ovan. Den jag länkade till i den andra tråden har jag kört på ett par datorer och allt fungerade perfekt och utan stök, uppgraderingar etc fungerar som vanligt.
Är det inte bara stänga av TPU checken.arneri68 skrev:
Jag har installerat Win11 på datorer från 2009.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Denna metod använde jag på min dator utan TPM och med för gammal CPU osv. Inget trixande och fixande, uppdateringar fortsätter att fungera.A AndersS skrev:
Ja, förutsatt att du tar motsvarande version, dvs har du win 10 home, ska du lägga på 11 home. Men allt det där beskrivs i videon (som även jag länkade till tidigare) 😉Z ZipLock skrev:
Har du Home och vill uppgradera till Pro kostar det endast 50 kr (fullt lagligt):
https://royalcdkeys.com/products/windows-11-pro-retail-cd-key
Jag har köpt licenser där typ 10ggr, har alltid fungerat klockrent. Ock skulle det strula har dom en bra support (min son fick en nyckel som inte passade, dom skickade en ny direkt utan strul).
Jag har provat en nyinstallation av win11 då har nästan alla aktiverats automatisk via en digital licens.
Det kanske beror på att alla hade win 10 innan?
Den enda som jag fick köpa nyckel till har haft windows 7
Det kanske beror på att alla hade win 10 innan?
Den enda som jag fick köpa nyckel till har haft windows 7
Men vill man ens ha Windows 11?
Hur vet man att inte Microsoft loggar tangentbordet, användarnamn men nån Windows AI agent inbyggd i Windows?
Hur vet man att inte Microsoft loggar tangentbordet, användarnamn men nån Windows AI agent inbyggd i Windows?