Nej. Jag använder numera Linux Mint Cinnamon.arneri68 skrev:
Jag säger inte att Linux är större, för det kommer det troligtvis aldrig att bli. Om man har koll på "youtubers" och "gamers" på youtube så är det fler och fler som berättar att de börjat gå över på grund av att de känner att Windows är integritetskränkande.
Det som övertygade mig till Linux var främst att man i kan göra i stort sett samma saker på Linux som Windows med få undantag. Min dator blev också nästan dubbelt så snabb sen jag bytte operativsystem.
Men som en skrev högre upp, man ska ta det operativsystemet som möter ens behov och önskemål, vissa föredrar Mac, vissa Windows, och jag föredrar Linux.
För hemanvändare så funkar det utmärkt, bara installera å göra det man gör.Krokben skrev:
Nej. Jag använder numera Linux Mint Cinnamon.
Jag säger inte att Linux är större, för det kommer det troligtvis aldrig att bli. Om man har koll på "youtubers" och "gamers" på youtube så är det fler och fler som berättar att de börjat gå över på grund av att de känner att Windows är integritetskränkande.
Det som övertygade mig till Linux var främst att man i kan göra i stort sett samma saker på Linux som Windows med få undantag. Min dator blev också nästan dubbelt så snabb sen jag bytte operativsystem.
Men som en skrev högre upp, man ska ta det operativsystemet som möter ens behov och önskemål, vissa föredrar Mac, vissa Windows, och jag föredrar Linux.
Perfekt även för en äldre dator med ny SSD disk.
Även jag har lyckats uppgradera två gamla laptops till Win 11 med "server-metoden".
Första försöket på ena misslyckades då jag hade valt att behålla alla filer och inställningar...rullades tillbaka efter andra omstarten. Provade igen med ren installation, då funkade det.
Första försöket på ena misslyckades då jag hade valt att behålla alla filer och inställningar...rullades tillbaka efter andra omstarten. Provade igen med ren installation, då funkade det.
Bäst å köra en ren installation och bara ställa in ett den inte ska genomföra att checkar och kontroller.7ender skrev:
Jag har kör det nu på en dator som inte klarar kraven i nästan 2 år, har inte problem med något förut att jag inte fick ned teams appen, om det var relaterat till windows 11 vet jag inte.
Uppdateringar kommer som den ska sedan har jag uppgraderat utöver det med driver booster.
Lättare sagt än gjort att se vad de skickar ut då de kommunicerar med TLS, dvs. krypterat end-to-end.arneri68 skrev:
Bara en vanlig webbläsare gör en hel drös med uppkopplingar till olika anonyma molntjänster - det är prenumeration på uppdateringar, anti-malware, sökmotoruppdateringar, telemetri, web-PKI och you name it.
Jag har kört nu vad blir det nästan två år.Dan1891 skrev:
Det enda jag haft problem med är att installera teams och det är jag inte säker på att det är relaterat till windows 11 utan snarare något med just den här datorn.
Uppdateringar och drivrutiner kommer via windows update så det finns absolut kompatibilitet i hårdvaran.
Sen har jag uppdaterat lite med driver booster men där blir man lite fundersam vart drivrutinerna kommer ifrån då det finns nya versioner hela tiden, men dom ska ju vara whl certifierade och driver booster finns ju med i Microsoft store så den är nog legit.
Att det finns nyare drivrutiner från tillverkaren tvekar jag inte på då många drivrutiner i windows är från 2006.
Klicka här för att svara