A AndersS skrev:
Och som jag noterade tidigare kan ett datorbyte bli bättre utifrån att datorer får bättre hårdvara och med det prestanda.
Ja det är väl rätt självklart att modernare maskin kan ge en bättre datorupplevelse... 😉

Fast ändå inte. Har en stationär dator här på skrivbordet med en gammal i7, ssd och mycket minne. För gammal för windows men går ju precis lika bra eller dåligt som den nya jobblapptoppen. Finns liksom inget skäl att byta för vanlig surf.

....men gör man mer krävande saker så finns förstås mer prestanda att hämta med nytt.

MathiasS MathiasS skrev:
Fast ändå inte. Har en stationär dator här på skrivbordet med en gammal i7, ssd och mycket minne. För gammal för windows men går ju precis lika bra eller dåligt som den nya jobblapptoppen. Finns liksom inget skäl att byta för vanlig surf.

....men gör man mer krävande saker så finns förstås mer prestanda att hämta med nytt.
Därför skrev jag "kan" ett datorbyte.....😇

A AndersS skrev:
Och som jag noterade tidigare kan ett datorbyte bli bättre utifrån att datorer får bättre hårdvara och med det prestanda.
Jag förordar att köpa lite värre dator när man ändå köper, om man inte tycker det är kul att installera/ställa in saker. Tar ju ett tag att få till en ny dator så att den har samma funktion som en gammal, om man har många program och inställningar. Och en snabbare håller sig OK längre. Min laptop är från 2020. Ryzen 7/32GB/2TB. Kommer funka många år till som jobbdator. Min stationära från 2012. Näst snabbaste i7 som då gick att få tag på. Fortfarande relativt snabb. Dock inte testat om 11 går att få in på den. Stationära är dock tyvärr ominstallerad en gång, men av andra orsaker. Den hade innan många bra program med licenser som inte kunde installeras på nytt… Licener som bara kan köras på en installation, och inte flyttas till en annan är ett otyg, som gör det ännu mera fördelaktigt att köpa kraftfull dator sällan.

På sitt sätt rätt OT för denna tråd men inte värt en egen.

Vet någon varför Windows 10 fortfarande får uppdateringar trots att det ganska tydligt står att "Din enhet får inte längre säkerhetsuppdateringar"?

Windows Update-skärm med meddelande om uppdateringar för Windows 10 och säkerhetsuppdateringar, trots uppgift att enheten inte får fler uppdateringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alfredo Alfredo skrev:
På sitt sätt rätt OT för denna tråd men inte värt en egen.

Vet någon varför Windows 10 fortfarande får uppdateringar trots att det ganska tydligt står att "Din enhet får inte längre säkerhetsuppdateringar"?

[bild]
Du har inte registrerat dig för fortsatt uppdstering? se längst ned.

A A-Man_08 skrev:
Du har inte registrerat dig för fortsatt uppdatering? se längst ned.
Nix. Och hade jag det borde rimligen inte texten varit formulerad som den är. Det står ju tydligt, två gånger till och med, att "Din enhet får inte längre säkerhetsuppdateringar". 🤔

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
arneri68 arneri68 skrev:
De uppdateringar du fått är till för att du skall kunna registrera datorn till ESU
Tack, då har vi förklaringen. Inte för att det var så viktigt egentligen men jag blev lite nyfiken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.