Fast ändå inte. Har en stationär dator här på skrivbordet med en gammal i7, ssd och mycket minne. För gammal för windows men går ju precis lika bra eller dåligt som den nya jobblapptoppen. Finns liksom inget skäl att byta för vanlig surf.
....men gör man mer krävande saker så finns förstås mer prestanda att hämta med nytt.
....men gör man mer krävande saker så finns förstås mer prestanda att hämta med nytt.
Därför skrev jag "kan" ett datorbyte.....😇MathiasS skrev:
Fast ändå inte. Har en stationär dator här på skrivbordet med en gammal i7, ssd och mycket minne. För gammal för windows men går ju precis lika bra eller dåligt som den nya jobblapptoppen. Finns liksom inget skäl att byta för vanlig surf.
Jag förordar att köpa lite värre dator när man ändå köper, om man inte tycker det är kul att installera/ställa in saker. Tar ju ett tag att få till en ny dator så att den har samma funktion som en gammal, om man har många program och inställningar. Och en snabbare håller sig OK längre. Min laptop är från 2020. Ryzen 7/32GB/2TB. Kommer funka många år till som jobbdator. Min stationära från 2012. Näst snabbaste i7 som då gick att få tag på. Fortfarande relativt snabb. Dock inte testat om 11 går att få in på den. Stationära är dock tyvärr ominstallerad en gång, men av andra orsaker. Den hade innan många bra program med licenser som inte kunde installeras på nytt… Licener som bara kan köras på en installation, och inte flyttas till en annan är ett otyg, som gör det ännu mera fördelaktigt att köpa kraftfull dator sällan.A AndersS skrev:
De uppdateringar du fått är till för att du skall kunna registrera datorn till ESU, se tex https://support.microsoft.com/sv-se/topic/kb5072653-licensförberedelsepaket-för-utökade-uppdateringar-esu-för-windows-10-8c8b215c-d2af-44dc-b712-1ec403842cdcAlfredo skrev:
Klicka här för att svara