Vad föredrar ni? Wago eller Torix eller U-båt?

• Antal röster
    363
  • 79071014_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mandus skrev:
Och här är en Tradera-auktion för er som föredrar Wago.
Han "elfynd" på Tradera har ute 355st auktioner med elartiklar.. undra vilket bygge han har gjort inbrott på! :o

Rrrrr skrev:
Han "elfynd" på Tradera har ute 355st auktioner med elartiklar.. undra vilket bygge han har gjort inbrott på! :o
Han har haft massor med nya prylar i flera år så han köper antagligen in billigt och säljer lite dyrare, såna som Skatteverket jagar.
Har förresten köpt en massa grejer av honom, bl.a. 3-4 olika sorters Wago.

När använder ni wago 222 resp. wago 773 då?

Är det beroende på utrymme i dosa, pris, tidsåtgång eller?

Jag använder endast 222 medans en installation pågår, så att man enkelt kan koppla. När det är klart blir det 773, oftast x8.

Jag renoverade fem dosor och hade nytta av Wago 222 (både 3 och 5) samt ubåtar. Fann ingen direkt anledning att ta fram en Torix.

Hmm...kärt barn har många namn. U-båt har jag inte hört, är det möjligen den som jag lärde mig kalla Dansk skalle?

Sangris skrev:
Hmm...kärt barn har många namn. U-båt har jag inte hört, är det möjligen den som jag lärde mig kalla Dansk skalle?
Bra! "Dansk skalle" ska den kallas! :D

//Patrik

E
det bästa medwagon är att vid ex tre ledar ansltuning så används
wago för 4 eller 5 ledare å därmed lätt att komplettera vid utbyggnad

Jag använder oftst Torix när jag kopplar FK och wago när jag kopplar EK. Danska skallar blir oftast vid kopplingar av mera "nöd"-karakär. Precis som den kära "sockerbiten"

E
ja å då dte är lite plats är skallen bäst

Elinstallatören skrev:
ja å då dte är lite plats är skallen bäst
det var väl dumt att tipsa en eventuell hempulare om vilket kopplingsdon som är lämpligt, din högsta önskan är väl att en hempulare ska göra en dålig koppling och bränna ner ett hus som han inte får ut nån ersättning för....:p

E
mig spelar det ingen roll om de får eller inte får
jag önskar ingen något ont, tvärtom å vill de tänker efter -före

utan jag måste väl få svara i andra trådar?

de är inte korkade heller bara olagliga.;)

Håller med dig Elinstallatören till fullo. Bättre att tipsa hempularen om hur de ska göra än att det går åt skogen för dom. Men samtidigt påpeka det olämpliga i att de gör det, om det är uppenbart att de inte har en aning om hur de ska göra. Som han som kände sig korkad om han inte klarade att byta en lampa mot ett uttag, trots att han inte hade en susning om någonting. Då får man som yrkesman rysningar i kroppen. Nödig kännedom är ett bra begrepp.

E
då de köper en brytare å undrar vart de skall `koppla plussen på...´
så blir man trött.............

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.