53 161 läst ·
187 svar
53k läst
187 svar
Wago eller Torix eller U-båt?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
1/2 sockerbit = U-båt
Protte
Protte
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
en sockerbit brukar man ju kalla den på bild ovan, men bara om de sitter ihop 2 och 2... då är det ju en helt fyrkantig sockerbit... delar man på den och bara har en "skarv" så är det en halv sockerbit, och en ubbåt är en halv sådan därför är den en kvarts sockerbit
Njae det beror på vem man frågar. Dessutom brukar vanliga sockerbitar inte vara helt fyrkantiga/kvadratiska utan mer ha formen av en rektangel. Då blir det 1/6 del :eek:electrocuted skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg