Vad föredrar ni? Wago eller Torix eller U-båt?

  • Antal röster
    363
Mikael_L
prototypen skrev:
Nu när ni rackar ned på "sockerbiten", vad är det som gör U-båten sååå mycket bättre?

Protte
Att vanligt folk (=hempulare) inte normalt har tillgång till dom ... :D
 
1/2 sockerbit = U-båt

Protte
 
Mikael_L skrev:
Att vanligt folk (=hempulare) inte normalt har tillgång till dom ... :D
Så du menar att det skulle vara svårare att få tag på ubåtar?
 
Och JAG har aldrig sagt ett gott ord om ubåtar
 
Mikael_L
raveper skrev:
Så du menar att det skulle vara svårare att få tag på ubåtar?
Det har iofs börjat förändras, men för några få år sedan hittade man dom inte alls på "vanliga" affärer, typ CO, jula, biltema, COOP osv. Numera verkar dom börja dyka upp lite här och var ...
 
prototypen skrev:
1/2 sockerbit = U-båt

Protte
nej en Ubåt är ju en kvarts sockerbit, då man bara kan stoppa in kablarna från ett håll..
 
electrocuted skrev:
nej en Ubåt är ju en kvarts sockerbit, då man bara kan stoppa in kablarna från ett håll..
Hur ser dina sockerbitar ut?
 
Av den borde likheten med en ubåt vara 1/24 del.
 
en sockerbit brukar man ju kalla den på bild ovan, men bara om de sitter ihop 2 och 2... då är det ju en helt fyrkantig sockerbit... delar man på den och bara har en "skarv" så är det en halv sockerbit, och en ubbåt är en halv sådan därför är den en kvarts sockerbit
 
electrocuted skrev:
en sockerbit brukar man ju kalla den på bild ovan, men bara om de sitter ihop 2 och 2... då är det ju en helt fyrkantig sockerbit... delar man på den och bara har en "skarv" så är det en halv sockerbit, och en ubbåt är en halv sådan därför är den en kvarts sockerbit
Njae det beror på vem man frågar. Dessutom brukar vanliga sockerbitar inte vara helt fyrkantiga/kvadratiska utan mer ha formen av en rektangel. Då blir det 1/6 del :eek:
 
Så... att löda och linda med tejp är helt ute?;)
 
ja nu för tiden är det tvinna ihop och tejpa med genomskinlig kontorstejp för att kunna okulärbesiktiga skarven:D:D:D
 
Det där med öppningsbara wago kom de på för länge sen... Klädnypa
 
Ifö skrev:
Så... att löda och linda med tejp är helt ute?;)
Det har jag haft i mitt hus, gjort 1952. Lödning + svart textilisoleringsband men jättefräsch FK.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.