Vad föredrar ni? Wago eller Torix eller U-båt?

  • Antal röster
    363
I ikeo skrev:
fast det är lagom irriterande när man behöver justera nåt och det sitter icke öppningsbara toppklämmor och man är tvungen att klippa bort eländet och sätta dit 221 för att kunna göra det man måste
Att ta lös en EK eller en FK ur en icke öppningsbar klämma tar kanske 20-30 sekunder bara man lärt sig tekniken. Det är inte klämman det är fel på utan "montören".
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Att ta lös en EK eller en FK ur en icke öppningsbar klämma tar kanske 20-30 sekunder bara man lärt sig tekniken. Det är inte klämman det är fel på utan "montören".
svårt att lista ut hur man gör det utan att förstöra toppklämman eller kablarna dock i skarpt läge och när man inte behöver göra det så orkar man inte lista ut hur man isåfall gör
 
Det är bara att vrida klämman höger vänster och samtidigt hålla fast och dra lätt i tråden man vill losa
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Jag tycker att det värt de extra kronorna för att få en öppningsbar klämma. Tror jag varit och petat i varenda kopplingsdosa i huset vid det här laget och att öppna och göra om torixinstallationer med tvinnade och korta kablar är ingen höjdare
 
nej det är ju inget som säger att man ska fortsätta med torix bara för att det fungerar. Idag finns ju betydligt bättre och roligare saker som inte fanns då. Grejen är ju bara den att man idag sågar torix helt bara för att man tycker det modernare är säkrare. Visst det kanske är enklare så den som slarvar kan göra ett bra jobb även under stress.....
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
S Stefan1972 skrev:
nej det är ju inget som säger att man ska fortsätta med torix bara för att det fungerar. Idag finns ju betydligt bättre och roligare saker som inte fanns då. Grejen är ju bara den att man idag sågar torix helt bara för att man tycker det modernare är säkrare. Visst det kanske är enklare så den som slarvar kan göra ett bra jobb även under stress.....
Ja typ så.
 
nåja sista eldosan jag rotade i så bytte jag sockerbitar mot wago och med tanke på hur dom var skalade så gissar jag mig till att nån bytt bort torixen mot sockerbitar istället.
Och ja det blev klippta kablar och korrekt skalade så att det blev rätt
 
Inget fel på torix när den är rätt monterad. Problemen kommer när klåparnisse varit inne och ändrat och återanvänt torixen och inte klarat av att montera den korrekt. Hos mig har en och annan torix ramlat ner på golvet när jag inspekterat. Fixar det med omskalning och 221.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.