Vad föredrar ni? Wago eller Torix eller U-båt?

  • Antal röster
    363
Jag har träffat på glappande Torix ett otal gånger, speciellt när någon blandat FK och EK(K), eller när någon knökat in 7 st ledare i samma toppklämma. Så dom kräver tydligen sin man för att det ska bli säkert.
 
De finns helt klart marknad för alla dessa klämmor. Vanliga WAGO för normala EK/FK installationer. WAGO 222 eller Tiptop/topklämma/ubåt eller Torix till biledare/MK-RK ledare. Även större Ubåtar/dubbla är bra att ha om man tex tillfälligt ska koppla ihop matning med vidarematning då man byter central.

Fast denna fråga gäller väl vad man föredrar att använda vid normala installationer? Och då finns de inget alternativ till WAGO som jag ser de. (inte om man vill ha en säker installation iaf) Eller andra liknande kopplingsklämmor med snabbkontakt från andra märken.. typ HELACON
 
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Började köra Wago och skaltång i stället för Torix och sidabitare igår. Man fick ett litet leende på läpparna måste jag säga. Riktigt bra flexrör förgyllde dagen ytterligare. :)
Hur ska du nu göra för att flytta din tidigare röst på Torix till Wago. :D
 
Mikael_L skrev:
Hur ska du nu göra för att flytta din tidigare röst på Torix till Wago. :D
Ja, attan.. Det var innan jag blev nyfrälst, GudFader.
 
regisrera 3 nya användare och lägga 2 röster på wago och en på ubåt för att "kompensera" och "fixa" statistiken kanske?:D
 
mycke_nu skrev:
Hm.. frun och ungarna ställer inte upp och röstar..

För att blanda bort korten en smula så gick jag just och köpte ett par paket IDEAL In-Sure Push-In Wire Connectors. Ca kr 1.50/st. Återkommer med en utvärdering.

[länk]
Jag måste bara fråga dig... bor du i USA eller på Gotland? Har du jobb i USA? :)

//Patrik
 
Bor på Gotland och jobbar i USA. Ganska opraktiskt arrangemang..:)
 
mycke_nu skrev:
Bor på Gotland och jobbar i USA. Ganska opraktiskt arrangemang..:)
Hur går det till egentligen? Veckopendlar du eller dyl.? Måste vara väldigt jobbigt!

//Patrik
 
mycke_nu skrev:
Bor på Gotland och jobbar i USA. Ganska opraktiskt arrangemang..:)
får du avdrag för resor till jobbet;)
 
Jo, fast att resa kollektivt är ju ingen höjdare även om drinkarna är gratis..:o
 
mycke_nu skrev:
Jo, fast att resa kollektivt är ju ingen höjdare även om drinkarna är gratis..:o
Det mest generösa jag har fått när jag klivit på bussen är väl skäll för att jag inte har fått upp pendlarkortet tillräckligt snabbt!:)
 
tur en annan bor så långt ute i obygden så det inte finns några busstabeller över området... ger mig f-n på att om det bara funnits en hållplats inom 5km från mig så hade jag säkert inte fått göra mina reseavdrag..
 
electrocuted skrev:
tur en annan bor så långt ute i obygden så det inte finns några busstabeller över området... ger mig f-n på att om det bara funnits en hållplats inom 5km från mig så hade jag säkert inte fått göra mina reseavdrag..
Hade gärna bytt med dig en tid om inte kycklingkebaben på Möllan varit så f-bannat god!;)
Tips: Någon säljer vita porslinsisolatorer på Tradera, kolla in.
 
tack för tipset, tyvärr måste man ju vara medlem där för att bjuda å så.. sen var det ju redan bud på dom.. den där auktionen med strömbrytarna var mer lockande, blandannat den svarta strömbrytaren har jag bara sett en enda gång tidigare, skulle ju va kul att ha i samlingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.