Maria T
imported_Benno imported_Benno skrev:
Har ni sett serien "Pistols" om punkbandet?
Jag visste inte att Chrissie Hynde var så involverad. Hur som helst tyckte jag serien var bra även om jag aldrig var något sex-pistolsfan. Den avspeglar tidsepoken bra. Musiken i serien lät faktiskt bättre än originalet.
Tack för tipset! Har inte sett just det om Pistols men det finns så många program om olika band, genre, att kolla på nu vilket är jättekul och inspirerande oavsett om det handlar om ett band, eller som i vissa fall, om en viss låt. För mig funkar dessa program ungefär som biografier om historiska personer och då måste jag tillstyrka att historia var det skolämne jag ogillade mest, men nu kan jag läsa en biografi och bli hänförd trots att jag inte tidigare kände till personen.
Som märks kan jag inte skriva något med få ord :D och vad jag vill komma till är att oavsett om jag gillar bandet, genren eller låten så är det så givande att kolla på det. Plus jag har hittat några för mig helt okända band att lyssna till.

Blir väldigt nyfiken nu angående Chrissie Hynde och Pistols.

• Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Några LP som råkar ligga framme.
Samling av varierade musikalbum från olika epoker utspridda på en säng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Detta faller under kategorin "alltid retar det nån", i detta fall min bättre/sämre hälft (som sorterar skivorna konstigt) och som påstår sig få hudutslag av att lyssna på detta.
Jag ville bara höra de två låtar värda att lyssna på, nämligen Stockholm ström samt En kinona från Mariatorget, fast min pappa envist skulle hävdat att det stavas tjinona.
Och Lottie H, om du hänger här och saknar denna skiva så ger jag den åter mot att jag får min Mikael Wiehe tllbaka, ok?
Bilden är en gammal, liggande skivomslag med fyra musiker, text och logotyp för bandet.
Skapa konto

Vetifan inte varför bilden hamnar som den gör, skriver från laptop och där ser den rätt ut. Kanske för att det är fredag?

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Precis som senast letar jag efter en skiva men hittar en annan som jag bara måste lyssna på.
Det finns många enormt duktiga kvinnliga artister och Chrissie Hynde, ja jag ville vara hon (eller Debbie Harry, det varierade lite) och därför väljer jag idag den låt som är minst rockig men där hennes röst kommer som bäst till sin rätt, skört och starkt på samma gång.
[bild] [bild]
The Pretenders - Thin line between love and hate
Vi har nog den här någonstans också. :)

Maria T
imported_Benno imported_Benno skrev:
Några LP som råkar ligga framme.
[bild]
Gott och blandat!

Maria T Maria T skrev:
Detta faller under kategorin "alltid retar det nån", i detta fall min bättre/sämre hälft (som sorterar skivorna konstigt) och som påstår sig få hudutslag av att lyssna på detta.
Jag ville bara höra de två låtar värda att lyssna på, nämligen Stockholm ström samt En kinona från Mariatorget, fast min pappa envist skulle hävdat att det stavas tjinona.
Och Lottie H, om du hänger här och saknar denna skiva så ger jag den åter mot att jag får min Mikael Wiehe tllbaka, ok?
[bild]

Vetifan inte varför bilden hamnar som den gör, skriver från laptop och där ser den rätt ut. Kanske för att det är fredag?
"Stockholms ström" går åtminstone under kategorin landsplåga. :)

• Haha
Maria T
  • Laddar…
Fyra vinylskivomslag med olika artister, musikstilar och design från olika epoker.
Skapa konto

nu började jag rota i singellådan…
Många fina fynd. Några av omslagen är fantastiska.

• Gilla
imported_Benno och 1 till
  • Laddar…
Maria T
P Pin skrev:
[bild]
nu började jag rota i singellådan…
Många fina fynd. Några av omslagen är fantastiska.
Skulle gå att göra en avknoppning från denna tråd - fantastiska skivomslag.

• Gilla
TowaTei och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Skulle gå att göra en avknoppning från denna tråd - fantastiska skivomslag.
Mitt favoritomslag är nog detta från 1973, som man liksom vek ut och såg bilden under:

Surrealistisk konstverk, ansikte som delas av mekaniska dörrar och spegelfragment, kalla färger, abstrakta element, futuristisk estetik.
Skapa konto

En väldigt bra platta tycker jag, lite svår, men så underbar ändå!

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Mitt favoritomslag är nog detta från 1973, som man liksom vek ut och såg bilden under:

[bild]
Ah! Vi har plattan men erkänner jag var tvungen att fråga "den dåliga sorteraren" för att hitta den!
Mycket snyggt omslag, mina favoritfärg är lila. Det var väldigt länge sen jag/vi lyssnade på Emerson Lake & Palmer men det kan nog hända under kommande vecka.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ah! Vi har plattan men erkänner jag var tvungen att fråga "den dåliga sorteraren" för att hitta den!
Mycket snyggt omslag, mina favoritfärg är lila. Det var väldigt länge sen jag/vi lyssnade på Emerson Lake & Palmer men det kan nog hända under kommande vecka.
Emerson Lake & Palmer är en av mina stora favoriter!
Svår musik, javisst, men när man väl kommer in i det, så är det väldigt bra tycker jag.

Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Emerson Lake & Palmer är en av mina stora favoriter!
Svår musik, javisst, men när man väl kommer in i det, så är det väldigt bra tycker jag.
Lovar att jag har lyssnat till värre idag fast på CD så det funkar inte här (Lou Reed - Magic and loss).

Det är med musik som med konst, väcker stora starka känslor. Jag var ofta på Kulturhuset (i Stockholm) och stället där en kunde lyssna till musik, hittade Oxygene av Jean-Michel Jarre, som jag snabbt köpte och tipsade mina klasskamrater om. Ingen av dem fattade grejen.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Lovar att jag har lyssnat till värre idag fast på CD så det funkar inte här (Lou Reed - Magic and loss).

Det är med musik som med konst, väcker stora starka känslor. Jag var ofta på Kulturhuset (i Stockholm) och stället där en kunde lyssna till musik, hittade Oxygene av Jean-Michel Jarre, som jag snabbt köpte och tipsade mina klasskamrater om. Ingen av dem fattade grejen.
Lou Reed! En annan favorit, som klassas som lite svår kanske. Jag älskar Magic and Loss plattan!

Precis, det är ofta det lite kantiga, svåra, ovana som fäster sig kvar under lång tid, iaf för mig!

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Lou Reed! En annan favorit, som klassas som lite svår kanske. Jag älskar Magic and Loss plattan!

Precis, det är ofta det lite kantiga, svåra, ovana som fäster sig kvar under lång tid, iaf för mig!
Absolut, det knepiga är kul - ibland fastnar det för evigt och andra gånger så blir det bara nåt som gnager.
Idag, när jag lyssnade till Magic and Loss så kände jag - det här är lågmält och behagligt och det funkade bra, idag.
Sen hittade vi till Supertramp och Even in the quietest moments, en skiva som min "då bästis" köpte nån gång 1977-1978, och det är så mycket mer lättillgängligt än Lou Reed men för den skull inte bättre.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:

[bild]
Jerusalem är bara bäst! (y)

• Gilla
JuggeH och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.