77 710 läst ·
1 218 svar
78k läst
1,2k svar
Vinyltråden!
Tack för tipset! Har inte sett just det om Pistols men det finns så många program om olika band, genre, att kolla på nu vilket är jättekul och inspirerande oavsett om det handlar om ett band, eller som i vissa fall, om en viss låt. För mig funkar dessa program ungefär som biografier om historiska personer och då måste jag tillstyrka att historia var det skolämne jag ogillade mest, men nu kan jag läsa en biografi och bli hänförd trots att jag inte tidigare kände till personen.imported_Benno skrev:
Som märks kan jag inte skriva något med få ord
Blir väldigt nyfiken nu angående Chrissie Hynde och Pistols.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Detta faller under kategorin "alltid retar det nån", i detta fall min bättre/sämre hälft (som sorterar skivorna konstigt) och som påstår sig få hudutslag av att lyssna på detta.
Jag ville bara höra de två låtar värda att lyssna på, nämligen Stockholm ström samt En kinona från Mariatorget, fast min pappa envist skulle hävdat att det stavas tjinona.
Och Lottie H, om du hänger här och saknar denna skiva så ger jag den åter mot att jag får min Mikael Wiehe tllbaka, ok?
Vetifan inte varför bilden hamnar som den gör, skriver från laptop och där ser den rätt ut. Kanske för att det är fredag?
Jag ville bara höra de två låtar värda att lyssna på, nämligen Stockholm ström samt En kinona från Mariatorget, fast min pappa envist skulle hävdat att det stavas tjinona.
Och Lottie H, om du hänger här och saknar denna skiva så ger jag den åter mot att jag får min Mikael Wiehe tllbaka, ok?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vetifan inte varför bilden hamnar som den gör, skriver från laptop och där ser den rätt ut. Kanske för att det är fredag?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Vi har nog den här någonstans också.Maria T skrev:
Precis som senast letar jag efter en skiva men hittar en annan som jag bara måste lyssna på.
Det finns många enormt duktiga kvinnliga artister och Chrissie Hynde, ja jag ville vara hon (eller Debbie Harry, det varierade lite) och därför väljer jag idag den låt som är minst rockig men där hennes röst kommer som bäst till sin rätt, skört och starkt på samma gång.
[bild] [bild]
The Pretenders - Thin line between love and hate
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
"Stockholms ström" går åtminstone under kategorin landsplåga.Maria T skrev:
Detta faller under kategorin "alltid retar det nån", i detta fall min bättre/sämre hälft (som sorterar skivorna konstigt) och som påstår sig få hudutslag av att lyssna på detta.
[bild]
Ah! Vi har plattan men erkänner jag var tvungen att fråga "den dåliga sorteraren" för att hitta den!Dan1891 skrev:
Mycket snyggt omslag, mina favoritfärg är lila. Det var väldigt länge sen jag/vi lyssnade på Emerson Lake & Palmer men det kan nog hända under kommande vecka.
Emerson Lake & Palmer är en av mina stora favoriter!Maria T skrev:
Svår musik, javisst, men när man väl kommer in i det, så är det väldigt bra tycker jag.
Lovar att jag har lyssnat till värre idag fast på CD så det funkar inte här (Lou Reed - Magic and loss).Dan1891 skrev:
Det är med musik som med konst, väcker stora starka känslor. Jag var ofta på Kulturhuset (i Stockholm) och stället där en kunde lyssna till musik, hittade Oxygene av Jean-Michel Jarre, som jag snabbt köpte och tipsade mina klasskamrater om. Ingen av dem fattade grejen.
Lou Reed! En annan favorit, som klassas som lite svår kanske. Jag älskar Magic and Loss plattan!Maria T skrev:
Lovar att jag har lyssnat till värre idag fast på CD så det funkar inte här (Lou Reed - Magic and loss).
Det är med musik som med konst, väcker stora starka känslor. Jag var ofta på Kulturhuset (i Stockholm) och stället där en kunde lyssna till musik, hittade Oxygene av Jean-Michel Jarre, som jag snabbt köpte och tipsade mina klasskamrater om. Ingen av dem fattade grejen.
Precis, det är ofta det lite kantiga, svåra, ovana som fäster sig kvar under lång tid, iaf för mig!
Absolut, det knepiga är kul - ibland fastnar det för evigt och andra gånger så blir det bara nåt som gnager.Dan1891 skrev:
Idag, när jag lyssnade till Magic and Loss så kände jag - det här är lågmält och behagligt och det funkade bra, idag.
Sen hittade vi till Supertramp och Even in the quietest moments, en skiva som min "då bästis" köpte nån gång 1977-1978, och det är så mycket mer lättillgängligt än Lou Reed men för den skull inte bättre.